Mobiliosios programėles idėja kilo skaitant apie dopamino efektą
MIF alumnis sako, kad idėja sukurti „Moxliuką” – mobiliąją programėlę abiturientams, kur jie gali spręsti valstybinių brandos egzaminų užduotis, kilo dar 3 kurse rašant kursinį darbą. Kursinio darbo tema buvo – „Mokymosi proceso sužaidybinimas“.
„Tuo metu daug skaičiau apie dopaminą ir kaip šis hormonas yra išskiriamas žmogaus smegenyse. Taip pat skaičiau ir apie tai, kaip didžiausios įmonės turi savo psichologų komandas, kuriose nagrinėja, kaip suteikti daugiausiai malonumo žmonėms, naudojantis jų programėlėmis.
Todėl nusprendžiau sukurti programėlę, kuri sukeltų dopamino efektą ir skatintų kuo daugiau laiko praleisti šioje programėlėje. Bet priešingai nei kitos socialinių tinklų programėlės, ši būtų naudinga, nes pagrindinis jos tikslas – mokymasis“, – pasakoja Martynas.
Šiuo metu programėlė dar yra MVP (minimalaus veikiančio produkto) stadijoje, ji skirta tik dvyliktokams. Ateityje, kaip pasakoja kūrėjas, potencialių naudotojų ratas plėsis.
Už sėkmingai išspręstus egzaminus dvyliktokai yra apdovanojami virtualiais prizais bei gali varžytis vieni su kitais.
„Smagu, nes atrodo, kad programėlė buvo naudinga. Iš viso surinkome 2818 vartotojų bei buvo išspręsti 33 000 egzaminai“, – šios programėlės pasiekimais dalinasi Martynas.
11 klasėje nusprendė ateitį sieti su IT
Martynas pasakoja, kad jau nuo 11 klasės žinojo – savo ateitį sies su IT ir vėliau pasirinko programų sistemų studijas VU Matematikos ir informatikos fakultete.
„Dėstytojai – tikri savo srities profesionalai, dirbantys didelėse įmonėse. Jie nuoširdžiai stengiasi perduoti visas sukauptas žinias studentams“, – pasakoja MIF alumnis.
Prisimindamas studijas, jis taip pat sako, kad įsiminė ir patirtis Erasmus mainų programoje – pusę metų Martynas studijavo Italijos Bolzano universitete. Ten jis turėjo galimybę pasisemti žinių iš kitų specialistų apie žinių Agile metodologiją, mobiliųjų programėlių kūrimą, įgavo dizaino pagrindus.
Taip pat Martynas derino studijas ir darbą. „Jau nuo 2 kurso pradėjau dirbti puse etato. Nuo 3 kurso pradėjau dirbti pilnu etatu ir labai tuo džiaugiuosi, nes buvo galima iškart pritaikyti universiteto suteiktas žinias realiuose produktuose ir darbo vietose“, – savo patirtimi dalinasi jis.
Programuotojo darbas ir mentorystė „Vinted“
Martynas pasakoja, kad programuotojo darbas atrodo kiek kitaip, nei jis įsivaizdavo. „Dirbame pagal Agile metodologiją, turime labai daug susitikimų su komanda, kuriuose kalbame apie artėjančius projektus, kaip juos reikėtų implementuoti iš techninės pusės.
Be to, daug laiko skiriame ir darbo procesų gerinimui, ieškome, kas veikia mūsų komandoje ir ieškome vietų, kuriose galima pasistengti daugiau“, – sako MIF alumnis.
Martynas dirba iOS programuotoju „Vinted“, kaip teigia jis, ten dirba patyrę programuotojai, todėl visada nesunku surasti žmogų į kurį galima lygiuotis ir mokytis.
„Kadangi buvau mentoriumi „Vinted“ akademijoje, kurioje mokome žmones programuoti, galiu pasakyti, kad tie, kurie studijavo ar studijuoja IT turi pranašumą prieš tuos, kurie ateina iš visiškai kitos srities.
IT studijų dalykai – Objektinio programavimo pagrindai, kompiuterių architektūra – suteikia studentui reikiamas žinias ir gebėjimus, todėl nėra sunku pereiti prie skirtingų programavimo kalbų ir tapti dar geresniu specialistu“, – pasakoja Martynas.