Ministrų kabinetas trečiadienį patikslino mokymo lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo tvarką, atsisakant šiuo metu galiojančių ribojimų skirti konkretų procentą lėšų konkrečiai ugdymo reikmei.
Tai turtų leisti lanksčiau panaudoti ir DNR plano skiriamas lėšas informacinių ir komunikacinių technologijų įrangai įsigyti, nes iki šiol teisės aktai šiam tikslui leido skirti ne daugiau kaip 30 procentų lėšų iš skaitmeninio ugdymo plėtrai numatytų pinigų.
Pagal minėtą Vyriausybės planą, kas mėnesį vienam šalies moksleiviui skaitmeninio ugdymo plėtrai skiriama 2,5 eurai arba 40 eurų mokiniui per visą laikotarpį.
„Šiuo metu, kai yra karantinas, sudėtinga situacija, ji kiekvienoje mokykloje vis skirtinga. Tai sukuria sudėtingą administracinę naštą, trukdo mokykloms nukreipti lėšas toms reikmėms, kurios yra svarbiausios konkrečioje įstaigoje. Priėmus sprendimą, mokyklos galėtų racionaliau panaudoti lėšas ir labiau atsižvelgti į konkrečius poreikius“, – posėdyje teigė švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius.
Iki šiol minėtas aprašas, be kita ko, numatė, jog vadovėliams ir kitoms mokymo priemonėms įsigyti, nuomoti, mokinių pažintinei veiklai ir profesiniam orientavimui bei mokytojų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų kvalifikacijai tobulinti mokyklos turi skirti ne mažiau kaip 80 procentų lėšų, nustatomų pagal specialią metodiką ir moksleivių skaičių.
Tuo metu internetui diegti ir naudoti, duomenų bazėms, elektroniniams dienynams tvarkyti, informacinių technologijų specialistų uždarbiui buvo galima skirti ne mažiau kaip 40 procentų apskaičiuotų lėšų.