Apie tai portalo 15min videolaidoje „15/15“ diskutavo švietimo, mokslo ir sporto viceministras Ramūnas Skaudžius ir Panevėžio rajono Velžio gimnazijos direktorius Rimtas Baltušis.
– Pradėkime nuo švietimo ministrės pastebėjimo, kad šie mokslo metai bus išskirtiniai, nes nelieka penktų–aštuntų jungtinių klasių. Pone R.Baltuši, kokie mokslo metai laukia?
R.Baltušis: Manau, kad tai eiliniai darbiniai mokslo metai, matau didžiules pastangas bent jau gražiomis kalbomis ir mintimis kažką daryti naujo, bet tų naujovių daug ir nematyti, gal jų ir nereikia. Bet matau, kad bus tikrai nelengvi metai. Su mokytojais bus galbūt visko – įvairiose mokyklose įvairiu lygmeniu, ypač tose mokyklose, kur vaikų skaičius mažėja. Tai ten nuotaikos, manau, gana įdomios.
– Tai nelengvi metai gali būti dėl to, kad mokytojų tiesiog trūksta? Tai yra pagrindinė problema?
R.Baltušis: Nelengvi metai gali būti dėl to, kad problemos išlieka tos pačios, kurios ir buvo. Ir ukrainiečių mokymas, ir ugdymo turinio atnaujinimas, ir mokyklų tinklas vis dar nesibaigiantis, ir specialistų pritraukimas. Aš galėčiau vardinti daugybę dalykų: ir atlyginimus galų gale, ir įtraukųjį ugdymą... Vaikai jau atėjo, o mes dar tik įsibėgėjame: dar ir specialistų trūksta, ir priemonių trūksta, ir inventoriaus, ir viso kito trūksta. Iš tikrųjų geras įtraukusis ugdymas ten, kur viso to pakanka: tiek išteklių, tiek priemonių, tiek...
– Pone R.Skaudžiau, štai girdim – ministrė sako, kad bus išskirtiniai metai, mokyklos direktorius – kad niekuo neypatingi, tradiciniai metai su iššūkiais. Kaip jūs reaguojate į tai, ką pasakė ponas R.Baltušis?
R.Skaudžius: Aš manau, kad vis tiek yra dedami skirtingi akcentai, kadangi yra komentuojama iš skirtingos atsakomybių pozicijos. Mano nuomone, ministrė labai teisingai pastebėjo, kad realiai daug dešimtmečių egzistavusi problema – jungtinės klasės – bus išspręsta.
Tiek ugdymosi rezultatai, tiek kitos paralelinės problemos rodo, kad būtent jungtinėse klasėse ne visada, bet dažnu atveju pritrūkdavo ugdymo kokybės. Tiek moksliniai tyrimai, tiek mūsų pasiekimų analizės rodo, kad geresni pasiekimai yra didesnėse mokyklose.
Dar svarbiau, kad, tarkim, didesnėse mokyklose galima pasiekti socialinį liftą – socialinę paramą gaunančių šeimų mokiniai didesnėse mokyklose pasiekia geresnių rezultatų. Tai yra didesnė galimybė siekti ir išeiti iš tos socialinės erdvės, kurioje jie yra. Taigi tos jungtinės klasės tikrai labai svarbus dalykas.
Kitas dalykas – būtent mažose mokyklose ir ypač mažose klasėse nesusidaro gamtos mokslų klasės, vaikams nesudaromos galimybės mokytis gamtos mokslų.