„Esame lūžio taške, kuomet visa šalis, visos sritys išgyvena technologinį perversmą. Darbas iš namų galbūt nėra didelė naujovė, tačiau ugdymo procese tai išties labai svarbus žingsnis. Išmaniųjų įrenginių pagalba mes galime sukurti proveržį švietimo sistemoje: išmokti vesti kokybiškas vaizdo pamokas, kurti užduotis bei valdyti edukacinį turinį mokinių išmaniuosiuose įrenginiuose. Svarbiausia – pasirinkti tinkamas priemones mokymuisi“, – įsitikinusi Staselė Riškienė, technologijų diegimo ugdymo procese ekspertė.
Anglų kalbos mokytoja ir nuotolinio mokymosi konsultantė S. Riškienė su išmania „iPad“ klase dirba jau nuo 2009 metų. Dėl savo indėlio į edukacinio proceso modernizavimą ji pelnė inovatyviausios Lietuvos mokytojos apdovanojimą.
S. Riškienės teigimu, renkantis mokiniams tinkamas nuotolinio mokymosi priemones svarbu atsižvelgti į keturis pagrindinius funkcionalumus.
1. Nuotolinio mokymosi įrenginiai privalo užtikrinti kokybiškas vaizdo pamokų transliacijas
Savo klasėje technologijų diegimo ugdymo procese ekspertė naudoja „iPad“ planšetinius kompiuterius dėl to, kad virtualioms pamokoms yra ypač svarbi vaizdo kokybė.
„Mokant nuotoliniu būdu labai svarbu patogūs įrankiai vaizdo pamokų kūrimui ir vaizdo transliacijoms. Todėl būtina ir aukštos kokybės kamera, kuri perduoda ir fiksuoja vaizdą. Tai priklauso būtent nuo turimos ir naudojamos įrangos. Esu išmėginusi ne vieną įrenginį, tačiau virtualioms pamokoms geresnio sprendimo nei „iPad“ kol kas tiesiog nėra“, – patirtimi dalinosi S. Riškienė.
„iPad“ naudingas vaikams ir dėl patogaus dydžio. Mokiniai gali dalyvauti mokytojos vedamose vaizdo pamokose, prisijungti prie įvairių nuotolinių mokymų platformų arba mokytis, naudojant įvairias tobulėjimo ir edukacijos aplikacijas.
Taip pat su šiuo išmaniuoju įrenginiu lengva rengti vaizdines namų darbų užduotis ar mokymuisi skirtą medžiagą naudojant „iPad“ vaizdo ekrano įrašymo funkciją. Tokiu būdu mokiniai gali pamoką ar užduotį stebėti pakartotinai tiek, kiek reikia jiems patiems.
2. Mokymui namuose skirtas turinys – koordinuojamas administratoriaus
Kitas itin svarbus mokymosi proceso efektyvumo aspektas – įrenginio valdymas. Paprastai, asmeniniam naudojimui skirti įrenginiai yra personalizuojami pagal įrenginio savininko norus – nuo prijungimo prie debesies sistemų, iki savo asmeninių paskyrų susikūrimo ir norimų programėlių įsidiegimo.
„Mokymasis nuotoliniu būdu kelia nemažai iššūkių ne tik dėl mokymosi veiklų internetu organizavimo, bet ir dėl įrenginių priežiūros bei edukacinio turinio tvarkymo. Ypač patogu tai, kad planšetinius kompiuterius „iPad“ galima prijungti prie bendros mokyklos sistemos su „Apple School Manager“ sprendimu ir nuotoliniu būdu jas valdyti – sukelti mokymuisi reikalingą turinį, tvarkyti mokinių paskyras, keisti saugumo ir kitus svarbius nustatymus“, – privalumus įvardino mokytoja.
Nemokamas įrankis „Apple School Manager“ palengvina nuotolinio mokymosi procesą ir leidžia sudiegti į įrenginius tik mokymuisi skirtas programėles personalizuojant jas pagal klasės ir mokytojo poreikius. Todėl nereikia kurtis savo asmeninių „Apple ID“ ar kitaip paskyras susieti su mokiniais. Tai ne tik apsaugo asmeninius duomenis, bet ir užtikrina, kad mokiniai naudosis įrenginiuose jau įdiegtomis programėlėmis.
„Šis įrankis mokytojams leidžia susikurti paskyrą ir joje valdyti mokiniams prieinamą turinį – įrašyti ar ištrinti aplikacijas, keisti nustatymus bei įjungti laiko trukmės ir turinio apribojimus nuotoliniu būdu. Visa tai gali daryti tiek pats mokytojas, tiek už tai atsakingas mokyklos IT specialistas“, – teigė S. Riškienė.
3. Saugumas ir laiko, praleidžiamo prie ekrano, valdymas
Planuojant vaiko edukacinę veiklą ar laisvalaikį svarbu skirti didelį dėmesį ir saugumo užtikrinimui. S. Riškienė pastebi, kad „iPad“ planšetinis kompiuteris turi daugybę vidinių priemonių saugiam naudojimui.
Pavyzdžiui, galima apriboti netinkamo turinio ir nepageidaujamų tinklalapių bei aplikacijų naudojimą, nustatyti fiksuoto laiko kontrolę arba „užrakinti“ vieną programėlę, kad vaikas naudotųsi tik ja.
4. Kūrybiški namų darbai ir edukacinės pramogos
Išmanieji įrenginiai moksleiviams suteikia didelį skirtingų veiklų pasirinkimą pradedant loginiais ir edukaciniais žaidimais, elektroniniais įvairių sričių testais ir baigiant puikia erdve kūrybai.
Naudojantis „iPad“ mokiniai gali tobulinti savo vaizduotę ir kūrybiškumą, pavyzdžiui, filmuodami ir montuodami vaizdo įrašus su nemokama „iMovie“ programėle, skaitydami elektronines knygas, pasinaudoję „Books“ knygų lentyna, piešdami su „Paper“ ar kurdami prezentacijas su „Keynote“ įrankiais, o muziką – su „Garage Band“ aplikacija.
Prie „iPad“ planšetinio kompiuterio papildomai galima prijungti „Apple“ pieštuką (angl. „Apple Pencil“), kuris gali būti naudojamas planšetės valdymui, rašymui, teksto žymėjimui arba piešimo užduotims atlikti. Taip pat, dar patogesniam ir paprastesniam įrenginio naudojimui galite prisijungti specialiai „iPad“ skirtą klaviatūrą, o valdymui pasitelkti kompiuterio pelę ar jutiklinį kilimėlį. Susiejus papildomus įrenginius turėsite ne tik planšetę, bet ir alternatyvą nešiojamam kompiuteriui.
Šiuo sudėtingu metu, kuomet visas socialinis gyvenimas vyksta nuotoliniu būdu, „iPad“ gali būti naudingu įrenginiu darbui ir laisvalaikiui. Tačiau, kur kas svarbiau, kad šis planšetinis kompiuteris padės užtikrinti kokybišką ir sklandų ugdymo procesą mokiniams ir mokytojams.
Nuo šiol, įsigiję bet kurį „iPad“ modelį, „Apple TV+“ interneto televizija visus metus galėsite naudotis nemokamai. Visų geriausių pasiūlymų kokybiškam darbui, laisvalaikiui ir mokymuisi iš namų ieškokite visose „Apple” įgaliotų partnerių elektroninėse parduotuvėse.