Mokytojai laužo normas ir prisitaiko prie dabartinio vaiko

Radviliškio Vinco Kudirkos progimnazijos mokytojai neskaičiuoja savo darbo valandų – dirba inovatyviai, įdomiai, domisi naujais projektais ir programomis bei suspėja žengti koja kojon su laiku.
Mokykla
Mokykla / 123rf.com nuotr.

Eina pirmyn, nurodymų nelaukia

„Į ugdymą žiūrime netradiciškai, stengiamės laužyti normas ir prisitaikyti prie dabartinio vaiko“, – teigia Radviliškio Vinco Kudirkos progimnazijos direktorė Rasa Dagienė. Mokyklos vadovė vaizdžiai iliustruoja sparčiai besikeičiantį pasaulį – didžiosios dalies mokytojų amžiaus vidurkis yra per penkiasdešimt metų, tai kaip vairuotojas, kuris kažkada išmoko vairuoti „Zaporožietį“, tačiau dabar turi elektromobilį „Tesla“, nereaguojantį į mechaninį valdymą. „Jei lauksime programų, ugdymo planų ir gairių, tai mokytojas eis dokumentui iš paskos. Mes judame pirmyn, o po metų ar kitų sulaukiame ir dokumentų, kurie prisiderina prie to, ką darome“, – tvirtina direktorė.

Asmeninio archyvo nuotr./Rasa Dagienė
Asmeninio archyvo nuotr./Rasa Dagienė

Radviliškio Vinco Kudirkos progimnazijos ugdymo procesas, mokyklos vadyba, pamokos, mokinių netradicinės veiklos žengia kartu su laiku. Pasak R. Dagienės, mokykla domisi įvairiais pasiūlymais. Jei sužino, kad skelbiamas Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos ar Nacionalinės švietimo agentūros konkursas, tuoj pat aiškinasi, ar tai jiems naudinga. Jei atitinka progimnazijos poreikius, mokiniams aktualu, stengiasi dalyvauti konkurse.

Mokiniai turi išmaniąsias apyrankes

„Seniai kalbama apie Lietuvos gyventojų žemą kompiuterinio raštingumo lygį, todėl parengėme projektą, kuris padėtų sustiprinti mokinių žinias šioje srityje. Ypač aktualus pradinių klasių mokinių informatikos ugdymas“, – sako direktorė.

„Stengiamės panaudoti įvairias priemones, informaciją apie pasaulio pažinimą ar nežinomą žodį susirandame žodyne internete. Kompiuterius naudojame ne žaidimams, bet tam, kad įgytume daugiau žinių ir plėstume akiratį“, – sako pradinių klasių mokytoja Diana Muraulienė.

Mokiniai dalyvauja ir finansinio raštingumo projekte, mokosi kaip disponuoti ne tik savo asmeniniais pinigais, bet ir klasės, bendruomenės, šeimos, įgyja pirminių planavimo įgūdžių. Mokiniai turi išmaniąsias apyrankes, kurios naudojamos mokyklos valgyklose – tėveliai savo programėlėje mato, ką vaikai užsisakė, kiek kainavo.

Direktorė akcentuoja ir neteisingą požiūrį į gamtos mokslų skirstymą atskiromis disciplinomis – fiziką, chemiją ir biologiją: „Negalima taip ugdyti mokinio, kad gamtos pasaulį suvoktų fragmentiškai. Tai paskatino dalyvauti gamtamokslinio integruoto ugdymo projekte, kuris suteikia galimybę moksleiviams per gamtos prizmę matyti reiškinių visumą.“

Dalyvauja savanorystės projekte

Progimnazija akcentuoja ir Lietuvai labai aktualią savanorystės problemą. Pasak direktorės, mokykla kuria tokią sistemą, kad išmokytų vaikus padėti vieni kitiems, draugams ir artimiesiems. „Matome, kad ateityje tai taps aktuali problema ir reikės pagalbos bei tarpusavio paramos. Du savo mokinius, nors jiems tik keturiolika metų, išleidžiame į projektą, kuris padės tapti savanorystės ambasadoriais Radviliškio miesto ir rajono“, – pasakoja R. Dagienė. Mokiniai pildo informacijos lagaminėlį apie įvairias organizacijas ir iniciatyvas, ką savo artimoje aplinkoje galima padėti su savo žmogiškaisiais ištekliais.

Šį projektą koordinuoja mokytoja, kariūnė Živilė Bagūnaitė, turinti didelę savanorystės patirtį. Mokykloje rengiamos savanorystės dienos, įsijungia visa mokyklos bendruomenė. „Su vaikais buvome ligoninėje, aplankėme senelių globos namus, gyvūnų prieglaudą, dovanojome piešinius“, – apie veiklą pasakoja ir D. Muraulienė.

„Vieni pirmųjų rajone įsiliejome į „Lions quest“ programą, kuri padeda ugdyti vaiko emocijų raišką, apjungia atskiras programas apie lytiškumą, smurtą, patyčių ar alkoholio ir narkotikų prevencijas“, – sako direktorė.

Svarbu ne tik ugdymas, bet ir bendravimas

Pradinių klasių mokytoja D. Muraulienė teigia, kad dabartiniai vaikai yra kitokie, su jais reikia dėl visko tartis: „Jei tai namų darbų užduotėlė, tikriname kartu, esame partneriai ir draugai, daug kalbamės ir randame sprendimus. Mokiniams reikia ne autoriteto, o padėjėjo, patarėjo, supratingo žmogaus ir kartu žaidimo draugo.“

Mokytoja tiki, kad jos auklėtiniams mokykloje gera. Per atostogas jie rašo žinutes, kad pasiilgo mokyklos. „Kuriame filmukus apie tai, ką veikiame klasėje, džiaugiamės, kad esame kartu“, – patirtimi dalijasi D. Muraulienė.

Pradinukai rengia įdomias dienas, pernai vyko Piratų diena – lobio ieškojo persirengę įdomiais kostiumais ne tik vaikai, bet ir mokytoja. „Mums svarbu ne tik ugdymas, mokslo pasiekimai, bet ir nuoširdus bendravimas. Dalyvaujame „Lions quest“ programoje „Laikas kartu“. Kiekvieną savaitę kalbamės skirtingos temos, įtraukiame tėvus, vaikai dalyvauja bendruose susirinkimuose, parodo vaidinimą ar pavaišina savo pagamintais sumuštinukais“, – pasakoja D. Muraulienė.

Mokykloje vyksta ir programa „Šviečiamoji gyvulininkystė“, vaikams labai įdomu iš arti pamatyti gyvulius ūkyje. „Didžiausią įspūdį paliko apsilankymas tvarte, vaikai stebėjosi, kad pienas skanus, o karvės kvapas nelabai malonus“, – šypsosi mokytoja.

Nenaudojamos patalpos virto jaukia edukacine erdve

„Mes darbo valandų neskaičiuojame ir nėra jokių mokytojų nuoskaudų, ar už kiekvieną papildomą darbą gaunamas atlygis. Dirbame todėl, kad mums tai įdomu. Jei dirbi ne dėl „pliusiuko“, tai viskas sekasi ir matome rezultatą. Mūsų mokykla didžiulė, mokytojai labai skirtingi, jų nelaužome, bet stengiamės prisitaikyti, kad žmogui darbas būtų malonus. Mes stengiamės funkciją pritaikyti prie darbuotojo, bet ne atvirkščiai“, – tvirtina direktorė.

Pastaruoju metu į Radviliškio Vinco Kudirkos progimnaziją atvyksta norintys pasisemti patirties kolegos. R. Dagienės manymu, mokykla neturi specifinių gebėjimų, tiesiog dirba pasikliaudami savo jėgomis ir žino, kad daug ką įmanoma padaryti be didelių finansinių išteklių. Mokykloje buvo įrengtos nenaudojamos ir apleistos rūsio patalpos. Dabar tai nepaprastai jauki erdvė „Indigo miestas“, kurioje vedamos netradicinės pamokos, vyksta šventės ir žaidimai.

„Nebūtina su projektais vykti į užsienį, viską turime šalia, tik reikia turėti gerai dirbančią komandą. Įsiklausau į tėvų, mokytojų ir mokinių nuomonę, vadovaujuosi savo profesionalu ir kompetencija. Sėkmingas vadovas turi turėti dvi savybes: išmokti įveikti nusivylimą ir išmokti neužmigti ant laurų“, – įsitikinusi mokyklos direktorė Rasa Dagienė.

Naujų ugdymo metodų taikymą, mokymosi aplinkos modernizavimą, virtualių ugdymo formų diegimą ir naudojimą, mokytojų kvalifikacijos tobulinimą skatina ES fondų finansuojamos priemonės - „Kokybės krepšelis“, „Ikimokyklinio ir bendrojo ugdymo mokyklų veiklos tobulinimas“ ir kt.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų