„Baltic Aviation Academy“ mokymų centras teigia dažnai susiduriantis su „nežinojimo“ problema. Populiaru manyti, jog piloto karjeros siekti yra per sunku ar netgi neįmanoma.
Dėl šios priežasties dalis tų, kurie žavisi piloto profesija, taip ir neišdrįsta išmėginti savęs aviacijoje. Kokie klaidingi įsitikinimai gali sutrukdyti siekti šios svajonės?
Niekada nėra per vėlu
Dažniausiai pasitaikantis amžiaus reikalavimas - būti pilnamečiu (nors yra ir išimčių)
Žmonės linkę manyti, jog yra tam tikras amžiaus cenzas, kurį peržengus siekti šios karjeros yra per vėlu. Dažniausiai pasitaikantis amžiaus reikalavimas - būti pilnamečiu (nors yra ir išimčių).
Tiesa, rekomenduotina „Airbus“ šeimos tipo orlaiviams mokytis pradėti anksčiau, nei 38-erių, nes jaunesni žmonės yra imlesni informacija. Tačiau nepaisant to, jokių kitų amžiaus apribojimų, norintiems pradėti piloto mokymus, nėra.
Sveikatos būklė
Nėra jokios abejonės, kad tiems, kurie ketina lėktuvu skraidinti keleivius, sveikata yra labai svarbi. Jūs, turbūt, nustebins žinia, jog galite sėkmingai tapti pilotu, net jeigu ir turite kelis sveikatos sutrikimus. Žemiau minimi keli sveikatos sutrikimai, netrukdantys gauti 1-os klasės sveikatos pažymėjimo:
a) Širdies ligos. Kandidatai su nežymiais širdies vožtuvų pakitimais gali būti laikomi sveiki licencijuojančios institucijos sprendimu. Netgi turintys tam tikro lygio pilvo aortos aneurizmą kandidatai licencijuojančios institucijos gali būti laikomi sveikas su apribojimu valdyti daugiapilotį lėktuvą.
b) Kvėpavimo sistema. Kandidatai su lėtine obstrukcine kvėpavimo takų liga turėtų būti laikomi netinkami pilotuoti. Nežiūrint į tai, kandidatai, turintys tik nežymų plaučių funkcijos sutrikimą, gali būti laikomi tinkamais.
galite sėkmingai tapti pilotu, net jeigu ir turite kelis sveikatos sutrikimus.
Kandidatai su astma, vartojantys vaistus arba patiriantys atsinaujinančius astmos priepuolius, taip pat gali būti laikomi tinkamais, jeigu astma yra stabili, plaučių funkcijos tyrimai patenkinami, o vaistai atitinka skrydžio saugumo reikalavimus. Tačiau galutinį sprendimą priima licencijuojanti institucija.
c) Regėjimas. Galbūt nustebins, bet kandidato į pilotus regėjimas neturi būti visiškai puikus. Pradiniais tyrimais, kandidatas gali būti laikomas tinkamu su:
– Toliaregyste, neviršijančia +5.0 dioptrijų; trumparegystė, neviršijančia -6.0 dioptrijų; astigmatizmu, neviršijančiu 2.0 dioptrijos; anisometropia, neviršijančia 2.0 dioptrijų.
Anot mokymų centro, norintys tapti pilotu, neturėtų pasiduoti visuomenės stereotipams apie sveiktos reikalavimus pilotams.
Svajojantiems tapti pilotu pataria neatidėlioti ir tiesiog nueiti atlikti sveikatos patikrą, kurios metu specialistai įvertins kandidato sveikatą ir pateiks atitinkamas išvadas. Kandidatai tokią patikrą gali atlikti Aviacijos medicinos centre (Lietuvos Civilinės aviacijos administracijoje).
Projekto partnerio turinys