„Oficialiame kreipimesi pateikiami siūlymai dėl EHU veiklos tobulinimo remiantis institucinės veiklos vertinimo išvadose pateiktomis rekomendacijomis“, – rašoma pranešime žiniasklaidai.
Tikslių pasiūlymų ir oficialaus kreipimosi teksto EHU viešai nepaskelbė.
„Universitetas aprašė ministerijai, kaip būtų įmanoma įgyvendinti kiekvieną iš rekomendacijų, nurodant aiškius terminus ir atsakingus padalinius ar asmenis, kad galėtumėm užtikrinti tolimesnę universiteto veiklą“, – pasiteiravus dėl konkretaus turinio 15min atsakyme rašo EHU atstovas spaudai Maksimas Milta.
Kreipimąsi pasirašė EHU Visuotinio dalininkų susirinkimo pirmininkas Horton Beebe-Center, Valdančiosios tarybos pirmininkas Per Carlsen ir rektoriaus pareigas einantis prof. Aliaksandr Kalbaskos.
„Ministerija supranta EHU unikalumą ir siekia padėti į Lietuvą atvykusiems Baltarusijos piliečiams įgyti kokybišką europietišką išsilavinimą. Šiame kontekste bus įvertinti ir šiandien gauti EHU siūlymai“, – EHU veiksmus 15min komentuoja švietimo ir mokslo viceministras Giedrius Viliūnas.
Švietimo ir mokslo ministerija sprendimą dėl leidimo EHU vykdyti studijas turi priimti iki vasario 26-osios. „Iki teisės aktų nustatyto termino sprendimas bus priimtas“, – tvirtina viceministras.
Ketvirtadienį Seime EHU situaciją aptarė Švietimo ir mokslo, Užsienio reikalų ministerijų atstovai bei politikai.
„Tarėmės, kaip užtikrinti, kad tos problemos, kurios akcentuojamos ekspertų išvadose, būtų išspręstos“, – po susitikimo žurnalistams sakė švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė, cituojama BNS.
„(...) ieškome sprendimo, rengiamas planas“, – pridūrė ministrė.
Gruodžio 22-ąją Studijų kokybės vertinimo centras (SKVC) antrąjį kartą EHU veiklą įvertino neigiamai. Pakartotinis neigiamas aukštosios mokyklos veiklos įvertinimas yra pagrindas panaikinti leidimą vykdyti studijas ir su studijomis susijusią veiklą.
EHU veiklos trūkumai, kuriuos tarptautinė ekspertų grupė nustatė pirmojo vertinimo metu:
-
nors EHU padarė pažangą įgyvendindamas ne vieną 2014 metų rekomendaciją dėl strateginio planavimo, universitetui trūksta nuosekliai dokumentais pagrįstos ir suprantamos misijos bei jos suderinimo su strateginiu planu;
-
2014 metais išsamiai aptarti svarbiausi ir susiję klausimai dėl universiteto misijos, planavimo ir finansavimo iki šiol nėra išspręsti;
-
ekspertų nuomone, reikia aiškaus apsisprendimo tarp EHU kaip politinio projekto ir universiteto. Trumpalaikis finansavimas tinkamesnis politiniam projektui; pagrindinė EHU išliekanti rizika – tai universiteto finansavimas. Tokio modelio universitetas susiduria su sunkumais, kai reikia veikti teisinėje aplinkoje, kur reikalaujama, kad universitete būtų tiek vykdomas mokymas ir mokymasis, tiek vystoma tarptautinio lygio mokslinė veikla ir užtikrinama šių veiklų kokybė. Universiteto tvarumas tokiomis aplinkybėmis kelia abejonių, nes jo neįmanoma numatyti ir žinoti.
-
trūksta stabilaus vadovavimo universitetui, nuo 2014 metų EHU rektoriaus pareigas ėjo trys asmenys. Stabili lyderystė ir vadyba labai svarbios norint susitarti dėl EHU paskirties ir ateities.
-
universiteto padėtis toliau lieka iš esmės pažeidžiama ir jis toliau netenkina nacionalinių teisės aktų reikalavimų kai kuriose srityse, pirmiausia MOSTA nustatytų reikalavimų realiesiems ištekliams; be to, universitetas neturi rizikos plano veikti pasikeitus nuo jo nepriklausančioms ir nenumatytoms finansinėms aplinkybėms.
-
nors EHU pavyko įgyvendinti labai reikšmingus valdymo administravimo ir personalo pokyčius, didžioji jų dalis buvo inicijuoti per praėjusius šešis – aštuoniolika mėnesių, o dalis jų tik planuojami. Vertinimo metu universitetas negalėjo pateikti ekspertams šių pokyčių efektyvumo įrodymų.
-
esminė 2014 metų veiklos vertinimo išvadose pateikta rekomendacija buvo universitetui parengti nuoseklią mokslinių tyrimų strategiją, kurioje būtų nustatyti strategijos prioritetai ir sąsajos su organizacijos strategija. Tačiau ir 2017 metais konstatuota, kad universitetas neturi aiškios mokslo veiklos strategijos, egzistuoja strategijos dalys, ambicijų sąrašas be aiškaus strategijos valdymo ir finansavimo plano, kuris palaikytų mokslo veiklos augimą. Universitetą varžo dabartinis finansavimo modelis ir nuoseklios strategijos stoka.
-
EHU dar tik kuria intensyvia mokslo veikla užsiimančio universiteto pagrindus. Dabartiniame universiteto strateginiame plane nėra nustatyta, kad moksliniai tyrimai yra svarbi EHU veiklos dalis.
-
EHU išreiškė norą padidinti atvykstamąjį personalo judumą, siekdamas paremti dėstymą ir mokslinių tyrimų veiklą, taip pat studentų mainus, tačiau neturi oficialaus plano, kaip to pasiekti.
Vertinę aukštosios mokyklos veiklą ekspertai pažymėjo, kad EHU nesilaiko kai kurių Lietuvos teisės aktų reikalavimų: vizito 2017 metais spalio 17–19 dienomis metu EHU dar nebuvo suvedę duomenų apie 2017 metais priimtus studentus į Valstybinį studentų registrą; taip pat nebuvo pateikta informacijos apie priimtųjų iš užsienio šalių kvalifikacijų pripažinimą.
„Ekspertų grupė nustatė, kad dalis vidinių aukštosios mokyklos dokumentų vedama ne lietuvių kalba, taip pažeidžiant Valstybinės kalbos įstatymą“, – rašyta pranešime žiniasklaidai.
EHU Valdančioji taryba anksčiau tikino nesutinkanti su neigiamais universiteto institucinio vertinimo rezultatais – esą SKVC neatsižvelgė į oficialų universiteto atsakymą su paaiškinimais, pateiktą gruodžio 14-ąją į išankstinę SKVC ataskaitą.
EHU Lietuvoje veikia nuo 2006-ųjų. Šiuo metu universitete studijuoja 847 studentai.