Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Nesutarimai Vilniaus L.Karsavino mokykloje: kolektyvas pasipiktinęs

Prieš daugiau nei dvi savaites į 15min redakciją besikreipusios kelios Vilniaus Levo Karsavino mokyklos darbuotojos mokytojų vėl išjudino įsisenėjusią priešpriešą tarp vienos iš mokykloje veikiančių profesinių sąjungų ir įstaigos vadovės bei atskleidė kolektyvo susiskaldymą.
Vilniaus Levo Karsavino mokykla
Vilniaus Levo Karsavino mokykla / Wikipedia.org nuotr.

Mokytojai jaučiasi įžeisti

Profsąjungietės į redakciją kreipėsi dėl mokslo metų viduryje atleisto mokytojo, su kuriuo nuo pat pradžių terminuotam darbui buvo sudaryta terminuota trijų mėnesių sutartis. Pats etikos mokytojas, dirbęs mokykloje, teigė, kad jautęsis čia kaip sovietiniame rezervate, kuriame įstaigos vadovė sprendimus priima vadovaudamasi asmeninėmis ambicijomis. Jam antrino jį palaikančios mokyklos atstovės.

Šis mokyklos apibūdinimas įžeidė kitus čia dirbančius pedagogus.

„Mokytojų kolektyvo dauguma mano, kad mokykloje ugdomi visaverčiai Lietuvos piliečiai, gerbiantys savo gimtinės kalbą, kultūrą ir tradicijas. Mokiniai sėkmingai dalyvauja miesto konkursuose ir projektuose pilietiškumui ugdyti : praėjusiais mokslo metais 10-ųjų klasių mokiniai užėmė 1-ąją vietą Artūro Paulausko fondo organizuotoje tarpmokyklinėje Konstitucijos viktorinoje „Sausio 13-ajai – 25-eri!“

Dauguma mokytojų pasipiktinę, kad viena iš dviejų mokykloje veikiančių Profesinės sąjungos organizacijų, kurią sudaro vos keli nariai, gindama savo narį, įžeidė ne tik V.Mikalajūnienės, bet ir viso kolektyvo garbę bei orumą, į administracijos ir mokytojo konfliktą įtraukė mokinius, nesuvokiančius, kad suaugusieji jais manipuliuoja.

2015 m. reorganizavus mūsų mokyklą, Vilma Mikalajūnienė tapo laikinai einanti direktoriaus pareigas. Dauguma mokyklos mokytojų nelaiko direktorės vadovavimo autoritariniu, o atvirkščiai, mano kad ji visada pasirengusi konstruktyviam dialogui, atsakingai dirba pati ir to reikalauja iš kitų“, – atsiųstame laiške įstaigos vadovę gynė mokyklos pedagogai.

Pasak jų, per tą laikotarpį įvyko teigiamų pokyčių. Nors po reorganizacijos mokykla neteko didelio skaičiaus 11-12-tų klasių mokinių, pradinės ir pagrindinės grandies mokinių skaičius pastoviai auga. 2015/2016 m. vykęs išorinis auditas teigiamai įvertino mokyklos kolektyvo veiklą. Šiais mokslo metais vyksta mokyklos atnaujinimo ir modernizavimo darbai – kuriama jauki ir saugi aplinka. Mokykla dalyvauja miesto, šalies ir tarptautiniuose projektuose.

„Pasirodęs straipsnis sutelkė kolektyvo narius. Dauguma mokytojų buvo pasipiktinę, kad viena iš dviejų mokykloje veikiančių Profesinių sąjungos organizacijų, kurią sudaro vos keli nariai, gindama savo narį mokytoją Arūną Jankauską, įžeidė ne tik V.Mikalajūnienės, bet ir viso kolektyvo garbę bei orumą, į administracijos ir mokytojo konfliktą įtraukė mokinius, nesuvokiančius, kad suaugusieji jais manipuliuoja.

Daugumos mokytojų nuomone darbdavio ir pavaldinio santykiai neturėtų būti viešinami visai bendruomenei, o konfliktinės situacijos turėtų būti sprendžiamos teisine tvarka, juolab kad Savivaldybės sudaryta komisija direktorės veiksmus atleidžiant laikinai priimtą mokytoją pripažino teisėtais“, – teigė pedagogai.

Raštą, kuriame teigiama, kad minimi faktai neatitinka tikrovės, žemina mokyklos ir jos vadovės vardą, įžeidžia ir supriešina mokyklos kolektyvą, pedagogai išsiuntė ir Vilniaus savivaldybei. Po juo pasirašė 43 iš 56 mokyklos mokytojų. Alternatyvi profsąjunga savo ruožtu užvertusi savivaldybę raštais.

Naujas mokyklų vertinimo kriterijus – emocinė aplinka

Akivaizdus susiskaldymas kolektyve rodo, kad įstaigos vadovei, kuri pagal naujai įsigaliojusią tvarką atsakinga ir už emocinę aplinką mokykloje, darbo netrūksta.

Naujoji švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė yra pasirašiusi įsakymą, kuris keičia mokyklų vadovų atestavimo tvarką – bus vertinama ir emocinė aplinka mokykloje.

„Atnaujintas mokyklų vadovų ir pavaduotojų atestavimo tvarkos aprašas. Nutarta įtraukti į bendrą mokyklos kultūros vertinimą ir emocinės aplinkos vertinimą. Atestuojant vadovus bus reikalaujama, kad jie ne tik suvoktų emocinės aplinkos svarbą, bet ir kurtų saugią, pozityvią emocinę aplinką mokiniams, mokytojams – palankią aplinką ugdymui, kad bendruomenė jaustųsi gerbiama ir saugi“, – sakė ministrė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos