Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Noriu pažinti“ – kaip ląstelės juda šaltame, o kaip karštame vandenyje? 

Kaip sudominti moksleivius gamtos ar tiksliaisiais mokslais? Kaip jiems parodyti, kad net ir rimtų dalykų mokymasis gali būti įdomus? Skaičius bei formules galima paversti įdomiais bandymais bei eksperimentais, gaminant laboratorijoje kosmetiką ar nustatant vandens užterštumą, o programavimą perprasti matant, kaip ima veikti bei paklusti robotai.

Nuo gegužės iki birželio vidurio Lietuvos universitetų mokslininkai kviečia mokinius į svečius arba patys lankosi mokyklose ir pristato STEAM* mokslų įdomybes. Jau suplanuota daugiau nei 130 įvairių edukacinių veiklų.

Tokią iniciatyvą „Mokslininkai – mokykloms“ rengia Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (ŠMSM) kartu su šiomis aukštosiomis mokyklomis: Lietuvos sveikatos mokslų universitetu, Kauno technologijos universitetu, Klaipėdos universitetu, Vilniaus Gedimino technikos universitetu, Vilniaus universitetu, Vytauto Didžiojo universitetu, Generolo Jono Žemaičio Lietuvos karo akademija.

15min žurnalistai kartu su LSMU lektore Julija Mažeikaite lankėsi Lietuvos sveikatos mokslų universiteto gimnazijoje.

Mokymasis gali būti labai įdomus kūrybiškas procesas.

J.Mažeikaitė vedė moksleiviams pamoką „Medžiagų kitimai“. Ne tik moksleiviai, bet ir dėstytoja džiaugėsi tokia netradicine veikla: „Atlikome bandymus apie medžiagų kitimus. Buvo tokia pusiau chemijos, pusiau biologijos pamoka. Man, kaip dėstytojai buvo labai įdomu dirbti su vaikais, nes per tokias pamokas gali pasitelkti daugiau kūrybiškumo. Parodyti vaikams, kad mokymasis gali būti labai įdomus kūrybiškas procesas.“

Moksleiviai sakė, atlikdami eksperimentus sužinojo, kaip veikia įvairios cheminės medžiagos. Daugumai tai buvo pirmoji pažintis su anglies dioksidu, taip pat galimybė stebėti ląstelių judėjimą karštame ir šaltame vandenyje.

Elena Jotkienė, LSMU gimnazijos mokytoja, įsitikinusi, kad nors sienos tos pačios, tačiau vaikams kitaip nusiteikti pavyko jau vien todėl, kad vietoj mokytojo atėjo universiteto dėstytojas.

„Tada vaikai pasitempia, galvoja sudėtingesnius klausimus. Juk mokytojas moko vienaip, dėstytojas pasižiūri kitu kampu. Įdomiausia, žinoma, aiškintis kaip veikia teorija atliekant bandymus pačiam“, – sakė ji.

* Lietuvos mokyklose stiprinama STEAM mokymo bazė, daugėja mokymosi tyrinėjant, eksperimentuojant, mokymosi gamtoje, mokslo centrų laboratorijose. Įgyvendinant ES finansuojamą projektą „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“ dauguma Lietuvos mokyklų šiais mokslo metais aprūpintos gamtos mokslų priemonėmis – mėgintuvėliais, kolbomis, mikroskopais, jutikliais, optikos rinkiniais. Regionuose ES lėšomis pradedami kurti modernūs mokiniams skirti STEAM mokslų centrai, kuriais galės naudotis visos mokyklos.

VIDEO: Noriu pažinti: LSMU gimnazijos mokykloje cheminiai bandymai sužavėjo vaikus

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?