Naujienų portalo 15min žurnalistai kartu su Klaipėdos universiteto lektoriumi Žydrūnu Lukošiumi buvo pakviesti į Palangos Vlado Jurgučio pagrindinę mokyklą, kurios IT klasėje ir vyko netradicinė pamoka, skirta supažindinti moksleivius su praktiniu inžinerijos mokslo pritaikymu.
Ši pamoka parodė, kad po sudėtingais ir sunkiai suprantamais pavadinimais slypi labai įdomūs dalykai. Tiesiog reikia tai išbandyti.
Osvaldas Valiukas, Informacinių technologijų mokytojas džiaugiasi, kad tokie projektai leidžia vaikams susipažinti su sudėtingų technologijų pritaikymų kasdieniniame gyvenime.
Tokie projektai leidžia vaikams susipažinti su sudėtingų technologijų pritaikymų kasdieniniame gyvenime.
Mokytojas sako, jog lengva įsitikinti, kad šis projektas moksleiviams labai įdomus: „Tai, kad jie sugebėjo kone valandą išbūti susikaupę, susidomėję ir netriukšmauti yra iškalbinga. Vaikai geba susikaupti, bet šį kartą jie buvo itin įsigilinę.“
Moksleiviai džiaugiasi pagaliau išsiaiškinę, kaip matuojamas automobilių greitis, kaip identifikuojami greičio pažeidėjai ar pasitelkiant mokslo žinias išaiškinami nusikaltėliai.
Žydrūnas Lukošius sako, kad jam džiugu dalintis savo žiniomis su moksleiviais, juos sudominti, galbūt paskatinti pasirinkti inžinieriaus profesiją. Ir kad su įranga, programomis, skirtoms aukštosioms mokykloms susipažins ir moksleiviai.
Juk kelionė į universitetus prasideda mokyklos suole.
Iniciatyvoje „Mokslininkai - mokykloms“, kuria rengia Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (ŠMSM) dalyvauja ne tik Klaipėdos universitetas, bet ir Lietuvos sveikatos mokslų universitetas, Kauno technologijos universitetas, Vilniaus Gedimino technikos universitetas, Vilniaus universitetas, Vytauto Didžiojo universitetas, Generolo Jono Žemaičio Lietuvos karo akademija.
Iš viso septynios aukštosios mokyklos, kuriose suplanuota daugiau nei 130 įvairių edukacinių veiklų.
Mokiniai gali išmėginti robotų programavimą, pažaisti molekulių legolende, pasigaminti natūralių kosmetikos priemonių, susidaryti mitybos planą, atrasti linksmąją chemiją ir dar daug įdomių dalykų.
Lietuvos mokyklose stiprinama STEAM mokymo bazė, daugėja mokymosi tyrinėjant, eksperimentuojant, mokymosi gamtoje, mokslo centrų laboratorijose. Įgyvendinant ES finansuojamą projektą „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“ dauguma Lietuvos mokyklų šiais mokslo metais aprūpintos gamtos mokslų priemonėmis – mėgintuvėliais, kolbomis, mikroskopais, jutikliais, optikos rinkiniais. Regionuose ES lėšomis pradedami kurti modernūs mokiniams skirti STEAM mokslų centrai, kuriais galės naudotis visos mokyklos.