Nuotolinis mokymas gąsdina ne visus: popamokinių užsiėmimų metu vaikų rezultatai gerėja

Karantino metu įvykęs priverstinis perėjimas prie nuotolinio ugdymo, įgyvendinamo naudojantis kompiuteriais, planšetėmis ar mobiliaisiais telefonais, pradžioje gąsdino daugelį. Kilo klausimas, ar pavyks vienodai perteikti medžiagą, ar vaikai jaus suinteresuotumą dalyvauti ne gyvai vykstančiuose užsiėmimuose. Ypač aktualios šios problemos buvo popamokinių veiklų organizatoriams. Tačiau pasibaigus sunkiajam periodui tapo aišku – nuotolinis mokymas ne tik yra patogesnis tiek mokytojams, tiek mokiniams, bet ir gerina pastarųjų rezultatus.
Nuotolinis mokymas gąsdina ne visus: popamokinių užsiėmimų metu vaikų rezultatai gerėja
Nuotolinis mokymas gąsdina ne visus: popamokinių užsiėmimų metu vaikų rezultatai gerėja / Partnerio nuotr.

Apie tokio mokymo būdo privalumus bei trūkumus, jaučiamus popamokinėje veikloje, kalbamės su Ogmios mieste įsikūrusios mentalinės aritmetikos akademijos „Abakus“ vadovu Audriumi Bružu.

Didžiausias iššūkis vaikams – nejausti mokytojo buvimo šalia

Pasak pašnekovo, mentalinė aritmetika yra metodas, kurio, įdedant pakankamai pastangų, galima mokytis ir namie ir klasėje. Tai – tarsi nuolatinis darbas, toks pat, kaip ruošiantis varžyboms, o skiriasi nuo jų tuo, jog čia treniruojamos smegenys. Tačiau svarbiausia tai, kad šio dalyko neįmanoma išmokti be mokytojo, o tai, kad jo nėra šalia, kelia sunkumų.

„Visos programos, kuriomis remiamės mokyme, yra kompiuterinės, tad visą ugdymo procesą perkelti į virtualią erdvę mums nėra sunku. Labiau tokio pobūdžio perkėlimas pasijaučia vaikams, mat šiems reikia laiko apsiprasti su tuo, jog matomės tik per kompiuterį, o ne gyvai“, – pasakoja A.Bružas.

Partnerio nuotr./Darbo vieta
Partnerio nuotr./Darbo vieta

Ryšio trukdžiai – kasdienybė

Specialistas pažymi, jog bene didžiausia problema vykdant nuotolinį ugdymą yra internetinis ryšys – įvairūs trukdžiai neleidžia mokytojams ir mokiniams aiškiai girdėti vieniems kitų, o jei norisi kažką parodyti ekrane, ne viskas yra gerai matoma. „Tikrai būna situacijų, kai vaikai jau yra pasiruošę ir laukia pamokos, o tu jos pravesti tiesiog negali, nes viskas trūkinėja ir vaikai negali nieko suprasti“, – tikina jis.

„Dėl šios priežasties, norėdami ir nuotoliniu būdu mokyti sistemingai bei intensyviai, karantino metu sumažinome grupes iki 4-5 mokinių. Taip buvo tiesiog lengviau dirbti ir paskirti kiekvienam vaikui tiek dėmesio, kiek jam jo reikia. Juk mokymas pasikeitė, pamokos minutes reikėjo dėlioti taip, kad jų pakaktų ir papildomiems paaiškinimams, nes kartais vaikams buvo sudėtinga suprasti, ką tu nori pasakyti“, – pasakoja A.Bružas.

Mokymosi metodai nesikeičia

Pasak mentalinės aritmetikos akademijos „Abakus“ vadovo, užsiėmimus organizuojant nuotoliniu būdu mokymosi metodai nesikeičia, nors daugiau laiko skiriama mokytojo ir mokinių bendravimui. „Vaikams skiriamos užduotys nepakinta, o namų darbų nepadaugėja, tačiau bendraujant internetu daugiau dirbame visi drauge, kad kuo mažiau kiltų neaiškumų atliekant namų darbus. Bandome laiką paskirstyti taip, kad didžiausia užduočių dalis būtų įveikiama pamokos metu, o namų darbai užimtų mažai laiko, bet būtų pakankamai intensyvūs“, – teigia pašnekovas.

Partnerio nuotr./Nuotolinis mokymas gąsdina ne visus: popamokinių užsiėmimų metu vaikų rezultatai gerėja
Partnerio nuotr./Nuotolinis mokymas gąsdina ne visus: popamokinių užsiėmimų metu vaikų rezultatai gerėja

Jis atkreipia dėmesį, kad mokinių rezultatai nuotolinio mokymo periodu akivaizdžiai pagerėjo, mat vaikai buvo dėmesingesni, labiau susikaupę ir darbingi, nei į popamokines veiklas keliaudami tiesiai iš mokyklos. „Stebėdami šiuos pokyčius manome, kad jei karantinas vėl užklups – tai nebus didelė problema. Esame puikiai pasiruošę nuotoliniam ugdymui, nuolat stengiamės sugalvoti naujų idėjų, kaip mokymą paversti naudingesniu, aktyvesniu ir produktyvesniu, kad vaikas būtų kuo mažiau varginamas“, – tikina specialistas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis