Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pabradės tautinės mažumos priešinasi planuojamai mokyklų pertvarkai: vaikus asimiliuos?

Švenčionių rajono savivaldybė, kaip ir kitos Lietuvoje, ketina atnaujinti mokyklų tinklą. Pabradės „Žeimenos“ gimnazijoje besimokančių vaikų tėvai ir mokytojai pertvarkai priešinasi – esą ją įvykdžius, rusakalbiai ir lenkakalbiai įstaigos ugdytiniai neturės galimybės mokytis gimtąja kalba. Tačiau rajono meras Rimantas Klipčius ramina: taip nebus, o ir jokių galutinių sprendimų dar nėra.
Pamoka
Pamoka / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Planuojama pertvarka nepatenkinta „Žeimenos“ gimnazijos bendruomenė išplatino ne vieną kreipimąsi šalies institucijoms, savivaldybei. Jos žiniomis, „Žeimenos“ gimnaziją ir Pabradės „Ryto“ gimnaziją planuojama sujungti taip, kad jos veiktų su viena administracija ir vienu pagalbos mokiniui specialistų bloku.

Beje, tokį modelį, kaip tinkamą tvarkant mokyklų tinklą, anksčiau pristatė švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius. Tačiau Pabradės bendruomenė baiminasi, kad jį pritaikius tautinės mažumos bus asimiliuotos.

„Šiuo metu planuojama vykdyti švietimo pertvarka diskriminuotų mūsų vaikus ir apribotų jų teisę mokytis gimtąja kalba“, – rašoma viename iš kreipimųsi.

Žada, kad išliks pastatai ir pedagogai

Švenčionių rajono meras, Lietuvos laisvės sąjungos (liberalų) atstovas R.Klipčius 15min teigė, kad apie galimus mokyklų junginius diskutuoti dar anksti, o nuogąstauti, kad po pertvarkos nebus galimybių mokytis gimtąja kalba, esą nėra pagrindo.

„Kas liečia kalbinius dalykus, darbo grupės pasiūlymuose, kuriuos mačiau, kurie, kaip minėjau, negalutiniai, kalbiniai dalykai – dėstoma ir rusų kalba, lenkų kalba – išlieka kaip buvo dabar“, – pabrėžė jis ir pridūrė, kad darbo grupė taip pat siūlo išsaugoti tuos pačius „Žeimenos“ ir „Ryto“ gimnazijų pastatus, pedagogus.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Rimantas Klipčius
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Rimantas Klipčius

Darbo grupė, kuri turėjo išanalizuoti situaciją, atlikti mokinių pasiekimų, kaštų analizes ir pateikti siūlymus dėl rajono mokyklų pertvarkos, R.Klipčiaus teigimu, susikūrė šįmet.

„Pagrindinis tikslas – pagerinti mokinių rezultatus“, – grupės siekį paaiškino meras.

„Dabar pati pradinė stadija, darbo grupės pirmi pastebėjimai. Nėra darbo grupės išvadų pateikta svarstyti pačioms bendruomenėms. Vyksta diskusija su mokyklų bendruomenėmis“, – paaiškino jis ir nurodė, kad procese dalyvauja ir Švietimo ministerija.

Sprendimai – kitų metų balandį

Svarbiausia, anot jo, kad bendruomenė suprastų, jog mokyklų pertvarka nėra vieno mero ar tarybos narių reikalas. Sprendimai esą turėtų būti priimti kolegialiai, įtraukiant mokytojus, vaikus, tėvus.

„Taryba turėtų priimti sprendimus kitais metais, taip įsivaizduoju, balandžio mėnesį. O šiuo metu darbo grupė dirbo apie tris mėnesius [...]. Nuo naujų metų planuojama bendra darbo grupė kartu su atstovais iš mokyklų, yra noras dalyvauti ir bandomuosiuose projektuose“, – pasakojo R.Klipčius.

Pabradės „Ryto“ ir „Žeimenos“ gimnazijos veikia šalia viena kitos. Atkreipdamas į tai dėmesį, meras išreiškė viltį, kad ugdymo įstaigos pačios imsis iniciatyvos bendradarbiauti.

Norėtųsi sukurti sinerginę sistemą.

„Mokyklos yra šalia viena kitos – keliasdešimt metrų nutolusios, naudojasi bendra baze, šalia yra lopšelis-darželis, trys sklypai ribojasi, tai norėtųsi sukurti sinerginę sistemą. Bet, kaip minėjau, pačios mokyklų bendruomenės ir patys tėvai turėtų aktyviai dalyvauti šiuose procesuose“, – pridūrė jis.

Švenčionių rajone veikia keturios gimnazijos, dvi progimnazijos, pagrindinė ir pradinė mokyklos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų