Ar šįmet anglų kalbos egzaminas lengvesnis nei pernai?
A.Kundrotaitės nuomone, skaitymo užduotys buvo kiek lengvesnės.
„Ypač trečioji ir ketvirtoji dalys, kurios dažniausiai gąsdina dvyliktokus. Jos ne tokios komplikuotos kaip pernai“, – komentavo mokytoja.
Pirmoji klausymo dalis, pasak jos, buvo kiek sunkesnė nei pernai, tačiau puikaus formato.
„Atsakymai buvo perfrazuoti, tad klausytojui reikėjo suprasti esmę takelio/situacijos, o ne vien tik gaudyti raktažodžius. Tai, manau, puikiai tikrina mokinio žodyno platumą“, – teigė A.Kundrotaitė.
Tai, manau, puikiai tikrina mokinio žodyno platumą.
Trečioji ir ketvirtoji klausymo užduotys, jos matymu, buvo panašaus sunkumo kaip ir praėjusiais metais, nors mokiniai esą teigė, jog ketvirtoji užduotis – sunki.
Anglų kalbos egzamino metu jį laikantieji turėjo atlikti ne tik klausymo, skaitymo, bet ir rašymo užduotį. Jos turinį pakomentavo mokytojas D.Petrina.
„Pirmojoje dalyje abiturientai turėjo parašyti pusiau oficialų laišką, taigi, turėjo laikytis pusiau formalaus registro, pavyzdžiui, pradėti laišką „Dear Mr. Felix Cited...“, baigti „Yours sincerely...“, nevartoti sutrumpinimų.
Laiške reikėjo apibūdinti renginį (koks renginys, kur ir kada vyksta), nurodyti dvi priežastis, kodėl buvo pasirinktas būtent tas renginys, ir nuspręsti, ką daryti su bilietais (arba paprašyti grąžinti sumokėtus pinigus (refund), arba perkelti į kitą datą).
Antrojoje dalyje, skirtingai nuo praeitų metų, mokiniai turėjo parašyti ne nuomonę reiškiančią (opinion) esė, bet „už ir prieš“ (for-and-against). Tai reiškia, kad abiturientai turėjo aptarti tiek virtualaus mokymo(si) privalumus, tiek trūkumus. Esė registras, kaip įprasta, yra pusiau formalus“, – komentavo D.Petrina.
Įžangoje, pasak jo, abiturientai turėjo aiškiai artikuliuoti, kad nagrinėjamas fenomenas – nuotolinis mokymasis – turi tiek privalumų, tiek trūkumų.
„Pirmą pagrindinės dalies pastraipą reikėjo pradėti „On the one hand“, arba panašiai, ir joje išdėstyti mažiausiai du virtualaus mokymosi privalumus, bei paaiškinti juos.
Antrą pagrindinės dalies pastraipą reikėjo pradėti „On the other hand“, arba panašiai, ir joje išdėstyti mažiausiai du virtualaus mokymosi trūkumus bei paaiškinti juos.
Išvadose galima arba: apibūdinti savo argumentus glaustomis tezėmis, arba išreikšti savo nuomonę, ar virtualus mokymasis turi daugiau privalumų ar trūkumų“, – užduotis aptarė mokytojas.
Daugiau apie anglų kalbos egzaminą ir nuotaikas, kuriomis po jo dalijosi abiturientai, skaitykite čia.
Atsakymai
KLAUSYMAS
Pirmoji dalis
1. C (take these books to my sisters’ flat)
2. C (I considered renting a car, but my cousin didn’t recommend this… Take mine then…)
3. B (as I was walking through the airport… towards the duty-free shop… rushed passing the bookshop)
4. A (the aircraft is still being deiced)
5. C (I remember having a lemonade stand, and I also traded sports cards)
6. C (when I was on a raft)
7. B (I’m away at the management meeting)
8. A (You promised to buy my wireless headphones)
9. B (I ordered two weeks ago… I couldn’t buy them in the library)
10. B (They’d been put with last week’s orders)
Antroji dalis
11. A (instant, open, limitless)
12. C (Understanding young employees is the first step… They don’t seem to be motivated by the same things as their predecessors)
13. C (Enhancing the company’s culture)
14. B (Reduce stress and fatigue)
Trečioji dalis
15. D (champions keep practicing until they get it right)
16. B (I’m able to develop specific, accurate plans for attaining my goals… meticulously developed training programs)
17. C (we crave validation from the outside world)
18. F (some degree of tension can help me to perform well… I accept strong feelings … as part of the experience of competing in sports)
19. E (I’ve learned how to maintain focus and resist distraction)
Ketvirtoji dalis
20. founders
21. characteristics
22. issue
23. financial
24. stretches
25. reliance
SKAITYMAS
Pirmoji dalis
26.E
27. B
28. D
29. F
Antroji dalis
30. visit
31. create
32. attention
33. continues
34. makes
35. advantage
Trečioji dalis
36. F
37. B
38. G
39. C
40. D
41. I
42. H
Ketvirtoji dalis
43. closer
44. headline
45. likely
46. break
47. populated
48. collisions
49. spot
50. detection