„Suformuota darbo grupė ieško bendradarbiavimo galimybių su Vilniaus universitetu. Pagrindinis šios darbo grupės tikslas šiuo metu vykstančiame universitetų stambinimo, aukštojo mokslo kokybės didinimo kontekste – užsitikrinti kuo palankesnes tolesnio Šiaulių universiteto (ŠU) veikimo sąlygas, – sakė Rimvydas Vaštakas, Šiaulių universiteto Tarybos pirmininkas.
R.Vaštakas pastebi, jog šiuo metu tiek iš ŠMM, tiek iš Seimo bei Vyriausybės juntamas itin didelis palaikymas universitetui, nes nebediskutuojama, kad Šiauliams, kaip regiono centrui, nereikalingas aukštojo mokslo centras. ŠU Tarybos pirmininkas pabrėžia, jog galutinį žodį kaip visų Lietuvos universitetų steigėjas dėl tolesnės universiteto veiklos tars Seimas.
Planuodamas savo tolesnę ateitį, šalia derybų su kitomis aukštojo mokslo įstaigomis, ŠU imasi ir vidinių permainų, keičiama studijų organizavimo tvarka. Pagal naują tvarką universitetas pradės dirbti jau po kelių mėnesių – nuo 2018 m. sausio. Pagrindinis pokyčių tikslas yra taupyti administracijai, pastatų išlaikymui skiriamas lėšas bei didinti studijoms tenkantį finansavimą. Tarp didžiausių struktūrinių pokyčių – Šiaulių universitete nebeliks fakultetų, mažės katedrų ir administracijos tarnybų skaičius.
„Siekdami veikti efektyviau, parengėme ir jau ėmėmės įgyvendinti naują studijų organizavimo modelį, nukreiptą į racionalesnį lėšų panaudojimą. Pertvarkę universiteto struktūrą užtikrinsime ir glaudesnį, efektyvesnį akademinio bei administracinio personalo bendradarbiavimą. Tikimės, kad išgryninti strateginės veiklos prioritetai padės gerinti mokslų bei studijų rezultatus, o organizacijos valdymą padarys efektyvesnį“, – sakė dr. Modestas Grigaliūnas, Šiaulių universiteto Komunikacijos, rinkodaros, neakademinės veiklos tarnybos direktorius.
Pokyčiai bene labiausiai palies patalpų klausimą, nors iki galo jo išspręsti be Vyriausybės pagalbos – neįmanoma, mat tikrasis universiteto patalpų savininkas – valstybė, o universitetas jas valdo tik patikėjimo teise.
„Viešojoje erdvėje nuolat kalbama apie tai, jog universitetas pernelyg daug lėšų skiria tuštiems pastatams išlaikyti, vis dėlto šioje situacijoje esame savotiški įkaitai, mat valstybės universitetui skiriamas lėšas privalome panaudoti jai pačiai priklausantiems pastatams administruoti. Jei tai priklausytų nuo mūsų, nereikalingus pastatus tiesiog parduotume, – sakė Šiaulių universiteto atstovas. – Vis dėlto darome ką galime: dalį patalpų esame uždarę dar pernai, minimalizavę jų šildymą“, – teigė ŠU atstovas.
Permainos palies ir universiteto darbuotojus. Administracinio ir akademinio personalo proporcijos neatitinka bendrų standartų: lyginant su dėstytojų skaičiumi, administracinis aparatas yra per didelis, todėl iki 2018-ųjų sausio darbo neteks kelios dešimtys darbuotojų.
„Mums rūpi išeinantys žmonės, todėl dalis jų bus tiesiogiai nukreipti dirbti į kitas regiono organizacijas. Vykdomi pokyčiai yra sudėtingi, jautrūs, tačiau tik juos įgyvendindami gebėsime prisitaikyti prie aukštojo mokslo reformos bei demografinių pokyčių“, – tikino M.Grigaliūnas.