Tokia galimybė yra labai svarbi mokykloms, kuriose trūksta pedagogų. Taip pat – tai galingas motyvacijos užtaisas naujam projekto dalyvio gyvenimui.
Šios intensyvios studijos Kaune ir Vilniuje trunka iki 1,5 metų – penktadieniais ir šeštadieniais. Visa mokymuisi reikalinga medžiaga pateikiama virtualioje „Moodle“ aplinkoje.
Pirmas darbas mokykloje – mokytojo padėjėjos
Pradinio ir priešmokyklinio ugdymo modulį pasirinkusi Kauno Simono Daukanto progimnazijos mokytoja Agnė Skabickienė sako, kad jau nuo vaikystės ją daugelis matė kaip būsimą pedagogę. O pati gynėsi, kad niekada ja nedirbs.
Būtent taip savo gyvenimą ir kreipė. Studijavo mediciną ir planavo tapti bendrosios praktikos slaugytoja, o vėliau – verslo administravimą. Netrukus vienas po kito gimė trys vaikai. Moters profesiniame gyvenime susidarė nemenka pertrauka.
Vaikai pradėjo lankyti mokyklą, o moteris nuolat joje lankėsi įvairiausiais klausimais. Netrukus gavo pasiūlymą iš mokyklos vadovės – gal norėtų padirbėti mokytojo padėjėja?
Dabar pedagogė juokauja: „Turbūt, per daug rodžiausi mokykloje, todėl ten ir pasilikau. Mokytojo padėjėjo darbas – labai reikalingas, svarbus. Panorau save išbandyti. Netrukus pasiūlė dirbti su visa pradinukų klase.“
Būtent projektas „Tęsk“ ir suteikė moteriai galimybę įgyti pradinių klasių pedagogo kvalifikaciją. Tuo pačiu išsipildė ir vaikystėje girdėtos aplinkinių pranašystės, linkėjimai ir viltys, kad šis žmogus užaugęs bus mokytoju.
Būtent projektas „Tęsk“ ir suteikė moteriai galimybę įgyti pradinių klasių pedagogo kvalifikaciją.
Mokosi, ko reikia praktikoje
Dabar jau su visa klase dirbanti mokytoja svarsto – kokie gyvenimo vingiai ją atvedė į pedagogiką. Gal šį mokytojos talentą pažadino jos trys vaikai? Bet kokiu atveju – dabar A.Skabickienė tiesiog geria į save naujas žinias, kurias tuoj pat pritaiko ir kasdieniame darbe.
„Labai gerai, kad galime išmoktus dalykus iškart pritaikyti savo darbe. Mokomės tai, ką iš tiesų dirbame. Turime labai gerus dėstytojus – jie žino, ko mums reikia“, – pasakoja mokytoja.
Trūkumai? Pedagogė sako, kad jų visada visur rasi – norėsi mušti, lazda atsiras: „Iš tiesų mokomės ne tik mes, bet ir mūsų dėstytojai. Juk esame pirmieji. Nuoširdžiai pildome įvairias anketas, kad tik būsimiems studentams būtų kuo geriau.“
Dar baigiamųjų egzaminų nebuvo, tačiau pedagogė jau užtikrina – tai labai geras projektas: „Man, turinčiai tris vaikus, dirbančiai – nėra jokių problemų intensyviai studijuoti. Kartais pasinaudojame ir nuotolinių studijų galimybe. Kokybė tikrai nenukenčia. Išmoksti studijuoti savo įprastoje aplinkoje.“
Studijos projekte aprėpia ne tik būtinus, tačiau daugeliui nuobodžius teisinius ar su dokumentais susijusius dalykus, bet ir praktinius, kuriuos iškart galima patikrinti su auklėtiniais.
Mokomės tai, ką iš tiesų dirbame.
„Vienas iš daugybės netikėtų pavyzdžių – ar patikėtumėte, kad lietuvių kalbos pamokoje galima sėkmingai panaudoti „Lego“ konstruktorių? Pasirodo, galima. Dėstytoja pati atsinešė ir pademonstravo“, – pasakojo mokytoja.
Mokytoja pripažįsta, kad intensyvios studijos dažnai būna ir gana sunkios, tačiau kiekvienas dalyvis labai greitai savo kailiu suvokia, kad visos gaunamos žinios yra vertingos ir reikalingos kasdieniame darbe.
Lietuvos mokyklose daugėja mokytojų, kurie įgyja kvalifikaciją, suteikiančią galimybę mokykloje mokyti antrą mokomąjį dalyką. Įgyvendinant ES finansuojamą projektą „TĘSK“ papildomą kvalifikaciją per trejus metus įgis daugiau nei 800 mokytojų. Galimybė mokyti dviejų ar daugiau dalykų ypač aktualu pedagogams nedidelėse regionų mokyklose, kuriose darbo krūviai nedideli, o mokyklose trūksta tam tikrų sričių specialistų.