„Sveiki. Aš esu abiturientė iš Šakių miestelio. Atėjus egzaminų rezultatams, nusivyliau lietuvių kalbos rezultatu. Kitą dieną jau sėdėjau savo mokyklos, Šakių „Žiburio“ gimnazijos, sekretorės kabinete ir rašiau apeliaciją“, – taip 15min siųstą laišką pradeda Paulina.
Moksleivė tikina dėl apeliacijos rašymo pasitarusi su savo lietuvių kalbos mokytoja: „Ji pasakė, kad tikrai verta rašyti apeliaciją ir mano rezultatas bus pagerintas. Parašiau viską tvarkingai, sekretorė sakė, kad išsiųs mano prašymą.“
Labai nusivyliau savo mokykla, nes visa administracija, ilgą laiką žinodama, melavo ir bandė nuslėpti savo klaidą, o vaikai bereikalingai laukė.
Anot Paulinos, devynias apeliacijas dėl egzaminų darbų surašė septyni „Žiburio“ gimnazijos mokiniai. Visi esą tikėjosi gerų rezultatų, tačiau ketvirtadienį patikrinę NEC svetainę, kaip pasakoja abiturientė, nei ji, nei jos bendraklasiai nerado jokių rezultatų.
„Paskambinome mokyklai. Ten buvo pasakyta, kad nei vieno iš mūsų rezultatai nepakito, nes taip gali nutikti, kad pertikrinus, jis paliekamas toks pats. Tačiau NEC visada pažymi tą rezultatą, o pas mus jo nebebuvo. Darėsi įtartina. Galiausiai, paskambinus į NEC, sužinojome, kad Šakių „Žiburio” gimnazija nepateikė nė vienos savo mokinio apeliacijos ir NEC mūsų darbų neperžiūrėjo“, – laiške rašo Paulina.
„Labai nusivyliau savo mokykla, nes visa administracija, ilgą laiką žinodama, melavo ir bandė nuslėpti savo klaidą, o vaikai bereikalingai laukė. Ši mokykla pakenkė saviems vaikams, galbūt net ir sugadino ateitį su stojimais. Norėčiau, kad apie tai žinotų visa Lietuva, ir kad tai nepasikartotų kitose mokyklose“, – priduria moksleivė.
15min kreipėsi į Šakių „Žiburio“ gimnazijos direktorę Jūratę Mozūraitienę. Ši teigė besiaiškinanti priežastis, kodėl darbų apeliacijos NEC nepasiekė, tiksliau, ar tai įvyko dėl žmogiškos klaidos, ar klaidos duomenų perdavimo sistemoje KELTAS.
„KELTO sistema nerodo, kad mes pažymėjome apeliacijas, bet apeliacijų prašymas Egzaminų centrui yra išsiųstas, Egzaminų centras jį gavo [...]. Gal sistemai kažkas atsitiko. Mes nesakom, kad mes esam visai nekalti. Bet vaikų prašymus mes tikrai išsiuntėm, jie buvo sistemos priimti“, – dėsto J.Mozūraitienė.
Ji sako nenorinti kaltės dėl klaidos suversti mokyklos darbuotojui, duomenų perdavimo sistemoje pildžiusiam informaciją dėl mokinių darbų apeliacijų.
„Elektroniniu būdu prašymus darbuotojas tikrai išsiuntė, bet gali būti, kad jis KELTO sistemoje prie mokinio pavardės nepažymėjo atitinkamo ženklo. Gali taip būti. Dabar pasakyti, kad darbuotojas tikrai kaltas, ar kaip ten tiksliai atsitiko, labai sunku“, – aiškina direktorė.
„Suprantu, kad mes, mokykla, esam kalti, turim prisiimti atsakomybės ir sau. Aišku, kadangi Egzaminų centras gavo mūsų prašymus, jie tikrai juos gavo, jie (prašymai – 15min) irgi pasimetė centre tarp kitų mokyklų prašymų. Tai mes prisiimam tos kaltės. Bet aš nenoriu taip imt ir nuteist žmogų, kuris dirbo, todėl kad žmogus dirba ne pirmi metai, o tokia situacija yra pirmą kartą“, – pabrėžia J.Mozūraitienė, pridurianti, kad ši situacija nesusiklostė tyčia.
„Tikrai to specialiai nedarėm ir tikrai darom viską, kad darbai būtų peržiūrėti“, – tikina gimnazijos vadovė.
NEC, „suprasdamas mokinius“, 15min informavo pasitelkęs specialistus Šakių „Žiburio“ gimnazijos mokinių darbams įvertinti iš naujo.
Šįmet NEC iš viso buvo sulaukęs 1356 brandos egzaminų apeliacijų, 941 jų buvo dėl lietuvių kalbos ir literatūros egzamino rezultatų.