Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Reklamos kampanijoje save išaukštinantis KTU pažeidė lyginamosios reklamos įstatymą?

Šią savaitę pasirodžiusi nauja KTU savireklama sukėlė diskusijų audrą. Plakatuose matomi originaliai iššifruoti kitų aukštųjų Lietuvos mokyklų pavadinimų trumpiniai kai kuriuos akademikus ir studentus ne juokais papiktino. Specialistai įžvelgia ir lyginamosios reklamos įstatymo pažeidimą.
KTU savireklama
KTU savireklama

„XXI amžiaus socialinių mokslų studijos tik KTU, nes VDU – vedami didelių užmojų, MRU – maža rizika užsilenkti, VGTU – visos galimybės tobulėti užsienyje, VU – veikti užvedantis, KHF – konkurencingas honoraras – faktas“, – tokio ir panašaus turinio savireklamos plakatus galima išvysti visame Kaune.

Vos pasirodę reklaminiai plakatai sukėlė diskusijas. Socialinėje erdvėje nuotraukomis besidalinę žmonės neabejojo, jog toks turinys pasirinktas specialiai – kad įžiebtų aistras. Netrūko ir tokių, kurie piktinosi, jog KTU per daug sau leidžia ir save reklamuodamas žemina kitas aukštąsias mokyklas.

Pranas Žukauskas
VDU nuotr./ Prof. Pranas Žukauskas

Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Ekonomikos ir vadybos fakulteto dekanas profesorius Pranas Žukauskas tokioje savireklamoje įžvelgia prasilenkimą su etika ir galimus įstatymo pažeidimus.  

„Tai yra akivaizdus lyginamosios reklamos atvejis. Lietuvoje leidžiama tik dalinė lyginamoji reklama, kai vieną produktą reklamuojant konkrečiai neįvardinamas konkurentas.

Šiuo atveju KTU įvardino ne vieną, bet kelis konkurentus. Be to, pateikdamas save, kaip geriausią aukštąją mokyklą, kitas aukštąsias mokyklas pažemino – neva jose galima įgyti tik tam tikrą naudą. Toks pateikimas neskanus“, – kalbėjo prof. P.Žukauskas.

KTU pasirinkta forma man primena turgų, kur moteriškės apsižodžiuoja, norėdamos parodyti savo pranašumą. Nieko blogo aukštinti save, tačiau tai reikia daryti nežeminant kitų.

Pasak jo, lauko reklamos į viešumą paleistos neatsitiktinai – šiuo metu vyksta intensyvi universitetų kova dėl studentų, dar galutinai neapsisprendusių, kur studijuoti.

„Tačiau pasirinkta forma man primena turgų, kur moteriškės apsižodžiuoja, norėdamos parodyti savo pranašumą. Nieko blogo aukštinti save, tačiau tai reikia daryti nežeminant kitų“, – įsitikinęs VDU atstovas.

Savo nuomonę išsakęs prof. P.Žukauskas sakė dar nežinantis, ar VDU vadovai dėl galimo lyginamosios reklamos pažeidimo kreipsis į Konkurencijos tarybą. Tai padaryti gali bet kuri iš KTU savireklamoje minimų aukštųjų mokyklų. 

KTU: „Reklama turi sukelti atgarsį“

KTU rinkodaros specialistai, kurdami šią reklamą, tikėjosi įvairių reakcijų.

„Puiku, jog ši reklaminė kampanija sukėlė didelį susidomėjimą. KTU, kaip į 4 proc. geriausių pasaulio universitetų patenkanti aukštoji mokykla, visuomet yra visuomenės dėmesio centre.

Reklama orientuota į mūsų būsimus studentus: tai – ambicingas jaunimas, siekiantis ne tik kokybiškiausių šiuolaikinių studijų, tačiau ir gebantis adekvačiai matyti juos supančią aplinką bei vertinti ją nepaviršutiniškai. Mūsų būsimam studentui nieko nereikia įrodinėti, jis geba daryti geriausius sprendimus ir žino, kaip toli jo veržlumas jį nuves“, – teigė KTU Rinkodaros ir komunikacijos direktorė Ornela Ramašauskaitė.

Pasak KTU atstovės, nuomonių dėl reklamų visada buvo ir bus įvairių, tačiau tai tik sveikintina.

„Pavyzdžiui, kai kam gali atrodyti, kad ši kampanija apskritai reklamuoja aukštąjį mokslą Lietuvoje“, – įsitikinusi KTU rinkodaros ir komunikacijos direktorė. Ji atkreipė dėmesį, kad KTU logotipe naudojamos šios aukštosios mokyklos konkurencinių pranašumų santrumpos antrina būsimam studentui, kad KTU atliepia XXI amžiaus poreikius.

Abreviatūros šifruoja KTU požiūrį į savo pranašumus ir pažadus būsimiems studentams, o toks intelektualus žaidybinis priėjimas reklamoje negali būti traktuojamas kaip lyginamoji reklama, – tikino O.Ramašauskaitė.

Kaltinimus esą ši reklama gali pažeisti lyginamosios reklamos įstatymą, KTU atstovė, vadina nepagrįstais.

„Universiteto reklamoje nenaudojame kitų aukštųjų mokyklų prekių ženklų, mes naudojame tik KTU savybių samtrumpas (abreviatūras) savo stiliumi, konkrečiai – KTU logotipo konstrukcijoje, nes jis labai lankstus. Taigi, nepažeidžiame nė vieno juridinio asmens teisių į prekės ženklą.

Abreviatūros šifruoja KTU požiūrį į savo pranašumus ir pažadus būsimiems studentams, o toks intelektualus žaidybinis priėjimas reklamoje negali būti traktuojamas kaip lyginamoji reklama“, – tikino O.Ramašauskaitė.

VGTU: „Pagarsinti savo privalumus galima įvairiu tonu“

„KTU reklamos sprendimas yra drąsus, tačiau kiekviena aukštoji mokykla pasirenka savo komunikacijos strategiją, priemones ir toną“, – sakė Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Viešosios komunikacijos direkcijos vadovė Audronė Vilčiauskienė.

Pasak jos, šiandien visi universitetai susiduria su tais pačiais iššūkiais – mažėjančiu potencialių studentų skaičiumi, besikeičiančių darbo rinkos poreikių atliepimu. Todėl ieško būdų, kaip į savo aukštąją mokyklą pritraukti kuo daugiau moksleivių – būsimų specialistų.

Kiekviena aukštoji mokykla pasirenka savo komunikacijos strategiją, priemones ir toną.

„VGTU, reaguodamas į vis didesnę išsilavinusių inžinierių paklausą, nuosekliai dirba siekdamas subalansuoti socialinių, technologijos ir kitų mokslų pasirinkimą.

Pavyzdžiui, steigiame inžinerinio ugdymo klases Lietuvos mokyklose, siūlome įvairius mokymus, techninės kūrybos užsiėmimus, praktinius seminarus tiek moksleiviams, tiek mokytojams iš visos Lietuvos“, – pasakojo VGTU Viešosios komunikacijos direkcijos vadovė.

Mums rūpi jūsų, skaitytojai, nuomonė. Sudalyvaukite apklausoje ir atsakykite, kaip vertinate naująją KTU savireklamos kampaniją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs