Seimas siūlo išbandyti klasės krepšelio metodiką

Seimas ketvirtadienį priėmė nutarimą, kuriuo siūloma keliose savivaldybėse nuo rugsėjo išbandyti klasės krepšelio mokyklų finansavimo tvarką. Nutarimas priimtas 69 Seimo nariams balsavus už, 5 – prieš ir 13 susilaikius. Juo Vyriausybei siūloma iki gegužės sudaryti darbo grupę, kuri parengs naują mokyklų finansavimo modelį, grindžiamą klasės (grupės) krepšelio principu.
Pamoka
Pamoka / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Naują tvarką siūloma nuo rugsėjo išbandyti ne mažiau kaip penkiose savivaldybėse, parinktose savanoriškai ir atsižvelgiant į jų grupes pagal gyventojų skaičių ir vyraujantį gyvenamosios vietovės tipą.

Prieš projektą pasisakė mokinio krepšelio principą įgyvendinęs buvęs švietimo ir mokslo ministras liberalas Gintaras Steponavičius.

„Siūloma katė maiše. Niekas šiandien dar nežino, kaip bus finansuojama klasės principu, o siūloma jau rudenį tai išbandyti. Siūloma, kad klasės dydis bus nustatytas iki 20-ties vaikų pradinėse klasėse ir jeigu klasėje bus penki vaikai, jis bus vos ne tokiu pačiu principu finansuojamas kaip ir 20 vaikų. Atleiskite, kas čia per žanras? Valstybė neturi kur pinigų dėti?“ – sakė liberalas.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Gintaras Steponavičius
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Gintaras Steponavičius

Tuo tarpu Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto pirmininkė „darbietė“ Audronė Pitrėnienė laikosi pozicijos, kad toks finansavimas lemtų didesnį stabilumą mokykloms, nes iš klasės pasitraukus vienam ar dviem mokiniams nesikeistų finansavimas.

„Mokytojas lieka dirbti ir jam atlyginimą lygiai taip pat vienodai reikia mokėti. Taip būtų ir išlaikomas stabilumas, ir mokytojo garantijos solidesnės“, – yra sakiusi A.Pitrėnienė.

Ji tvirtino, kad įgyvendinus tokį finansavimo modelį mokyklos daugiau dėmesio kreiptų į ugdymo kokybę, o ne konkuravimą tarp mokyklų dėl kiekvieno mokinio krepšelio.

Už tokį modelį pasisako ir konservatorius Jurgis Razma.

„Siūlymas svarbus rajonų, kaimų, mažų miestelių mokykloms. Išties pagal dabartinę mokinio krepšelio metodiką, nors ir turint tam tikrų išlygų, sudėtinga išlaikyti normalų finansavimą, ir kai klasėje vienu-dviem vaikais sumažėja, tai labai juntama, labai skausminga. Mažesnėse mokyklose dirbantiems mokytojams, manau, reikia duoti tam tikrų garantijų, stabilumo jausmą, pagaliau pasiekti, kad ten dirbančių mokytojų atlyginimai taip smarkiai nesiskirstų nuo miestuose dirbančių mokytojų atlyginimų“, – sakė J.Razma.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Jurgis Razma
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Jurgis Razma

Jo frakcijos kolega, buvęs Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto vadovas Valentinas Stundys tvirtino priešingai: „Jei mes bandysime kurti naują metodiką pagal klasių komplektų skaičių ir sukursime klasės krepšelį, aš garantuoju, mes pabloginsime situaciją. Reikia tobulinti dabar veikiančią krepšelio metodiką ir ji yra labai lengvai tobulinama“. Pasak V.Stundžio, įvedus klasės krepšelį ir nustačius minimalų mokinių skaičių jos komplektavimui, problemų iškils pačioms mažiausioms mokykloms, kuriose – tik po kelias dešimtis mokinių.

Pereiti prie klasės krepšelio finansavimo pasiūlė premjero socialdemokrato Algirdo Butkevičiaus sudaryta darbo grupė švietimo problemoms spręsti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų