Imtis drąsaus projekto paskatino Transporto inžinerijos katedros dėstytojas Tomas Kalinauskis, kurio galvoje pirmiausia ir gimė šio rimto darbo idėja. Svajonės, nedavusios ramybės kelerius metus, dabar jau virto realybe. Šiaulių valstybinės kolegijos komanda sukonstravo automobilį pagal anglų gaminamą „Lotus“ modelį.
T. Kalinauskis, kaip pats sako, buvo atsakingas už mechaninę automobilio dalį, o jo kolega Ramūnas Ignatavičius rūpinosi baigiamojo projekto įforminimu ir aprašymu.
Pagrindiniai sportinio automobilio kūrėjai – Automobilių techninio eksploatavimo studijų programos studentai Edvinas Buožis, broliai Saulius ir Tadas Prušinskai, Norbertas Miltenas ir Vidmantas Miknius, Autotransporto elektronikos studijų programos trečiakursis. Darbuotis prie šio projekto studentai pradėjo lapkritį. Buvo dienų, kai vaikinai dirbdavo labai daug, kartais aukodavo ir savaitgalius, tačiau galutinis rezultatas pateisina įdėtą darbą.
Edvinas Buožis, kurį dėstytojas drąsiai vadina pagrindiniu bolido kūrėju, sako, kad komanda realiai vertino savo galimybes, dirbo ir tikslingai ėjo galutinio rezultato link.
„Jeigu jau pradėjai darbą, įsivaizduoji, kad kažkas bus, tikiesi ir dirbi tam, kad pasiektum“, – apibendrindamas projektą sakė studentas.
T. Kalinauskis „Lotus“ gamybą prilygina burtams:
„Galvą pasukti tikrai reikėjo. Tai lyg burtai, jų pritaikymas. Viską modifikavome pagal save. Antro tokio identiško automobilio tikrai neįmanoma rasti.“
Šiauliečiai, tikėtina, galės bolidą išvyksti miesto renginiuose, sporto aistruoliai – ir lenktynių trasoje, įvairiuose slalomuose. Bolidas taip pat lauks smalsuolių, kurie planuoja apsilankyti Šiaulių valstybinėje kolegijoje.
Paprašyti prisiminti, ar konstruojant bolidą buvo kokių nuotykių, jo kūrėjai sakė, kad iš pradžių dėl angliškos vairo kolonėlės vairas sukosi į vieną pusę, o ratai – į kitą. Komanda pamatė tai tik tada, kai minėtos dalys jau buvo savo vietose ir prasidėjo bandymai sukti vairą. Nesklandumai buvo greitai pašalinti.
Kaip pasakojo idėjos iniciatorius Tomas, studentai ir dėstytojai prie šio projekto dirbo labai smagiai, nuotaikingai, pajuokaudami.
„Pamąstydami, pasitardami, pasiskirstę darbus buvome. Kiekvienas jautėsi atsakingas už konkrečią sritį. Tvirtai sakau, kad svarbiausia buvo tinkama komanda“, – neslėpdamas džiaugsmo galutiniu rezultatu kalbėjo T. Kalinauskis.
Kaip pasakojo projekto kūrėjai, benzinu varomas automobilis gali išvystyti optimalų 170 km/h greitį. Automobilyje telpa 2 žmonės. Bolidas sveria apie 600 kilogramų.
Kokie ateities planai? Dėstytojas T. Kalinauskis neslėpė, kad vieną dieną norėtų imtis ir elektromobilio gamybos. Tačiau dabar, kai bolidas baigtas, visi sutartinai džiaugiasi šiuo projektu ir neskuba dalytis tuo, ką planuoja ateityje.
„Gal važiuoklę tobulinsime, gal dar ką reguliuosime, tačiau didysis darbas jau atliktas“, – sako Šiaulių valstybinės kolegijos atstovai.
Studentų ir dėstytojų rankomis sukurtas automobilis jau skriejo autodromo trasa, sulaukė didelio nacionalinės žiniasklaidos susidomėjimo. Birželio 15 dieną vyko baigiamųjų darbų gynimas. Bolidas, t. y. projektas, prie kurio studentai dirbo maždaug pusę metų, buvo įvertintas aukščiausiu balu.