„Nors giriamės, kad Lietuvoje palyginti su ES vidurkiu aukštąjį išsilavinimą turinčių žmonių skaičius yra labai didelis, o jaunimas ypač noriai renkasi universitetines studijas, esmine problema lieka tai, kad nedaugelis iš tų žmonių panaudoja savo gebėjimus ir tampa produktyviais darbo vietų kūrėjais“, – teigia KTU Socialinių mokslų fakulteto dekanė, profesorė Monika Petraitė. „Idėja ugdyti studentų verslumą nebūtinai reiškia, kad jie taps verslo steigėjais, svarbu, kad žmogus pats aktyviai imtųsi kurti savo karjerą, suderintų savo studijas su svajonėmis ir kryptingai vystytų savo tikslus remdamasis verslumo idėjomis“.
Verslumo ugdymo kursas, kuris KTU studentams bus pasiūlytas jau šių metų rudenį, sujungs iš Silicio slėnio ir Stanfordo universiteto parsivežtą patirtį, pažangiausius dėstymo metodus ir netradicinį paskaitų formatą. Paskaitose bus skatinamas patirtinis mokymasis – studentai įgūdžius ir žinias ugdys atlikdami daug praktinių užduočių ir dirbdami komandoje.
Kurso metu studentai taip pat galės dalyvauti Silicio slėnio inovacijų konkurse („Silicon Valley Innovation Challenge“). Komandose sukurtos verslo idėjos bus pristatytos Silicio slėnio profesionalams, o tai reiškia, ir visai tarptautinei bendruomenei.
„Kuriame nuolatinį ryšį su Silicio slėniu, norime jungtis ir būti ten, kur yra pažangiausi bei stipriausi“, – KTU siekius nubrėžia M.Petraitė.
Idėjos ir vertinga patirtis iš JAV į Kauną atkeliaus ir tiesiogiai – kai kurie profesionalai, dirbantys garsiuose pasaulio universitetuose ar kuriantys verslus Silicio slėnyje, patys atvyks skaityti paskaitų KTU studentams. Verslumo idėjomis dalinsis JAV inovacijų guru vadinamas Rinkos galimybių centro valdymo grupės narys („US Market Access Centre“) Chrisas Burry, Berklio universiteto inžinerinio verslumo vystymo programos vadovas Kenas Singeris, kūrybiškumo ugdymo patirtį perduos Kelno medijų meno akademijos 3 D animacijos profesorius Žilvinas Lilas.
Kviestiniai dėstytojai supažindins ir su naujausiomis tendencijomis, vyraujančiose pasaulinėje rinkoje, kuri dabar, anot M.Petraitės, orientuojasi į XXI amžiaus visuomenę, susijusią socialiniais tinklais, aktyviai bendradarbiaujančią, įsitraukiančią į bendrakūrą, kai vartotojas tampa ir turinio kūrėju, ir vartotoju.
Žiniasklaidoje vis pasigirstant istorijoms apie jaunų verslininkų iš Lietuvos sėkmę Silicio slėnyje tampa akivaizdu, kad šiuolaikiniam verslui kurti nebeužtenka ekonomikos žinių. KTU verslumo ugdymo kurse žadama suteikti žinių, padėsiančią vystyti pirmiausia save – kaip profesionalą, kuriantį idėją, kuri gali sukurti darbo vietą sau ir kitiems.
„Studentas bus ugdomas kaip veikli asmenybė, gebanti generuoti idėjas, jas perduoti kitiems, suburti komandą, kartu su ja tas idėjas pristatyti potencialiems klientams bei finansuotojams. Tai yra novatoriškas žmogus, XXI amžiaus pilietis su visais tam reikalingais įgūdžiais. Be abejo, studentas taip pat supras, kaip jo profesija gali tapti pajamų šaltiniu.“, – teigia viena iš verslumo ugdymo programos rengėjų prof. M.Petraitė.