Ministerijos teigimu, labai sudėtinga situacija yra Trakų, Plungės rajonų savivaldybių mokyklose. Čia, pirmadienio duomenimis, nė vienoje mokykloje nebuvo pasirašytos naujos darbo sutartys su mokytojais.
Trakų rajono Lentvario Versmės gimnazijoje trečiadienį žada lankytis ŠMM etatinio koordinavimo darbo grupės nariai, kurie turėtų detaliai susipažinti su padėtimi, konsultuoti.
Anot ŠMM, komplikuota padėtis yra ir Prienų rajono savivaldybėje – čia darbo sutarčių su mokytojais nėra atnaujinę 94 proc. mokyklų. Mažeikių rajono savivaldybėje tokių mokyklų per 80 procentų.
Savivaldybė ir kiekviena mokykla mato lėšas informacinėje sistemoje.
„Tokio aplaidumo priežastimi yra įvardijama tai, kad ministerija neva nėra pasirašiusi įsakymo dėl lėšų skyrimo. Bet savivaldybė ir kiekviena mokykla mato lėšas informacinėje sistemoje ir absoliučiai daugumai savivaldybių čia bėdų nekilo, tad sunku patikėti, kad tai lemtų objektyvios priežastys“, – pranešime spaudai sako ministrės patarėjas Arminas Varanauskas.
Pasak ministerijos, etatinio apmokėjimo įvedimas išryškino kitą problemą – didelėje dalyje mokyklų steigėjui pritarus, yra komplektuojama daugiau klasių, nei skiriama lėšų.
„Pavyzdžiui, mokykloje skaičiuojant du klasių komplektus po 25 vaikus, mokykla gauna užtektinai pinigų, kad galėtų įgyvendinti ugdymo planą. Bet jei ji nusprendžia pati iš šio kiekio vaikų padaryti tris komplektus, tai, žinoma, pinigų neužtenka arba reikia daugiau mokytojų“ , – teigia A.Varanauskas.
Ministerijos duomenimis, kitose savivaldybėse dauguma mokyklų jaučiasi visiškai pasirengusios etatiniam apmokėjimui.
Atlyginimų fondas šiemet didėja 12 proc. – absoliuti dauguma mokytojų per artimiausias dvi savaites jau turėtų gauti atlyginimą. Pabrėžiama, kad „prielaidų nemokėti atlyginimų ar vėluoti nėra“.
A.Varanauskas akcentuoja, kad dėl etatinio apmokėjimo mokytojų atlyginimai nemažėja, bet jie gali būti menkesni dėl mažėjančio darbo krūvio, klasių ir pamokų skaičiaus. Taip pat, anot jo, nebegalioja ir terminuotas koeficiento didinimas.
„Pavyzdžiui, praeitais metais mokytojas dirbo su 5 specialių poreikių vaikais ir dėl to jam buvo metams padidintas koeficientas. Jei koeficiento didinimas nebuvo terminuotas, tuomet mažėti negali“, – informuoja ŠMM.
Nurodoma, kad mokytojų atlyginimai kiekvienoje savivaldybėje didėja skirtingai dėl nevienodo moksleivių mažėjimo. Anot ŠMM, mokytojų atlyginimas priklauso nuo turimo krūvio, už kurio dalybas atsako direktorius, bei nuo turimo stažo ir kvalifikacinės kategorijos.
Vis dėlto ministerija pripažįsta, kad aukštas kvalifikacijas ir didelį stažą turintiems pedagogams „gali atsirasti finansavimo netolygumų“.
„I etapo etatinio įvedimo metu galėjo atsirasti finansavimo netolygumų mokyklose, kuriose dirba daug mokytojų, turinčių didelį stažą ir aukštas kvalifikacines kategorijas, taip pat pradinio ugdymo programas vykdančiose mokyklose, specialiosiose mokyklose. Tokiems netolygumams išlyginti savivaldybėms skiriamos papildomos lėšos, kurias jos gali perskirstyti mokykloms pagal jų finansinius poreikius“, – teigia ŠMM.
Žadama, kad per spalį mokyklos užpildys pedagogų registrą, tuomet bus tiksliai žinoma, kiek mokytojų kokiu krūviu dirba. Išsamų atlyginimų tyrimą ketinama atlikti lapkritį.