LSAS, LMP bei LMS siūlo stojantiesiems, pageidaujantiems gauti papildomus balus prie bendro stojamojo balo, sudaryti galimybę laikyti motyvacinius testus, kurie būtų rengiami atitinkamai visoms studijų sritims. Tačiau pabrėžiama, jog papildomi balai turi būti skiriami tik už pademonstruotą itin stiprią motyvaciją studijuoti pagal pageidaujamą studijų programą.
Papildomus balus siūloma pridėti ir platesniam nacionalinių bei tarptautinių konkursų ir olimpiadų prizinių vietų laimėtojų ratui, todėl prašoma praplėsti papildomus balus suteikiančių olimpiadų bei konkursų sąrašą. Taip pat siūloma atsižvelgti ir į tuos, kurie su pageidaujama studijų sritimi susijusius gebėjimus įgijo neformaliojo mokymosi būdu ar dalyvaudami visuomeninėje veikloje.
Studentų bei moksleivių organizacijų manymu, būtina skubos tvarka parengti valstybės ūkio bei specialistų poreikių analizės metodiką, kurios pagrindu būtų formuojamas motyvuotas valstybės užsakymas.
Pozicijoje atkreipiamas dėmesys ir į neefektyviai funkcionuojančią profesinio orientavimo sistemą. Siekiant užtikrinti, jog stojantieji būtų tinkamai informuoti apie stojimo į aukštąsias mokyklas tvarką bei tikslingai pagal gebėjimus pasirinktų būsimą specialybę, siūloma užtikrinti efektyvų šiuo metu neveiksnios profesinio orientavimo sistemos mokyklose įgyvendinimą.
„Pabrėžiame, jog tik tarpusavyje suderinta ir užtikrintai veikianti priėmimo sistema gali garantuoti, jog kiekvienas stojantysis galės tinkamai realizuoti savo gebėjimus aukštojoje mokykloje bei siekti išsilavinimo”, – rašoma studentų ir mokinių pasirašytoje pozicijoje.
Pozicija patvirtinta kovo 18 dieną vykusiame LSAS Tarybos posėdyje.