Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Studentų sukurtas startuolis bus pristatytas Europoje

Sukurti startuolius, kurie spręstų globalias problemas – tokį tikslą sau išsikėlė Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) studentai, dalyvavę „Junior Achievement Lietuva“ ir „Minded VDU“ organizuotame Geriausių Lietuvos studentų verslų konkurse. Septynios komandos keturis mėnesius nuotoliniu būdu kūrė inovatyvias bei tvarias verslo idėjas, prisidedančias prie visuomenės sąmoningumo skatinimo ir integracijos. Komisiją sužavėję unikalūs studentų startuoliai konkurse pelnė net tris prizines vietas, o viena komanda, sukūrusi žaidimą, pritaikytą neregiams, iškovojo galimybę pristatyti savo idėją Europos „Start Up“ programoje.
Komanda „For Fun“, 1 vietos nugalėtojai
Komanda „For Fun“, 1 vietos nugalėtojai / Partnerio nuotr.

Inovatyvios studentų idėjos virto realiu verslo produktu

Dalyvaudami „Junior Achievement Lietuva“ organizuojamoje startuolių programoje „Minded VDU“, studentai ilgai ieškojo idėjos, kuri leistų sukurti ne tik dėmesio vertą, tačiau ir realią misiją turintį produktą. Studentų komanda, pasivadinusi „For Fun“, besidomėdama galimomis idėjomis pastebėjo opią problemą – žaidimų, skirtų regos negalią turintiems asmenims, trūkumą.

Partnerio nuotr./Komanda „For Fun“
Partnerio nuotr./Komanda „For Fun“

„Kurdami verslo idėją norėjome prisidėti prie tam tikro pokyčio visuomenėje, todėl pastebėję itin svarbią ir jautrią problemą suskubome ją įgyvendinti. Asmenys, turintys regos problemų, turi labai mažą pasiūlą stalo žaidimų, todėl mums buvo svarbu į tai atkreipti dėmesį ir sukurti produktą, kuris ne tik padėtų paįvairinti laisvalaikį, tačiau vienokiu ar kitokiu būdu prisidėtų prie negalią turinčių asmenų integracijos proceso. Mūsų produkto išskirtinumas – sujungiant technologijas, klasikinio pobūdžio stalo žaidimo elementus ir lygiavertiškai pritaikytas žaidimo taisykles yra išlyginamos vartotojų galimybės, o tai reiškia, kad tiek negalią turintis asmuo, tiek puikiai matantis turi vienodas galimybes laimėti žaidimą“, – pasakojo komandos narė Salomėja.

Išskirtinė studentų stalo žaidimo „Kondigno“ idėja sužavėjo komisiją, o tai lėmė ne tik prizinę vietą Geriausių Lietuvos studentų verslų konkurse, bet ir iškovotą kelialapį pristatyti savo produkto idėją Europos Komisijai.

Partnerio nuotr./Komandos „For Fun“ produktas
Partnerio nuotr./Komandos „For Fun“ produktas

Antrą vietą startuolių konkurse laimėjo komanda „Whale-ness“ (mentorius Edvinas Grauželis), sukūrusi produktą „Wave-It“ – daugkartinius maišelius maistui. Produkto išskirtinumas – maišeliai pagaminti iš perdirbtų butelių, o dalis gauto pelno skiriama organizacijai „Lonely Whale“, švarinančiai vandenynus.

Partnerio nuotr./Komanda „Whale-ness“, 2 vietos nugalėtojai
Partnerio nuotr./Komanda „Whale-ness“, 2 vietos nugalėtojai

„Kurdami idėją žinojome, kad mums rūpi gamta ir jos išsaugojimas. Šiukšlės sąvartynuose bei plastikas vandenynuose yra viena didžiausių pasaulio problemų, kurias privalome spręsti. Būtent taip pradėjome kurti maišelį, kuris gaminamas iš plastiko butelių, surinktų iš vandenyno“, – apie produkto idėjos atsiradimą pasakoja komandos narė Urtė.

Partnerio nuotr./Komandos „Whale-ness“ produktas
Partnerio nuotr./Komandos „Whale-ness“ produktas

Trečiosios vietos nugalėtojai – komanda „Stress-less“, kuriai mentoriavo VDU Ekonomikos ir vadybos fakulteto prodekanas dr. Justinas Kisieliauskas, sukūrė drabužių liniją su integruotomis detalėmis, padedančiomis mažinti momentinį nerimą. Šiuo produktu siekiama didinti žmonių sąmoningumą nerimo valdymo klausimais bei populiarinti mados terapiją.

Partnerio nuotr./Komanda „Stress-Less“, 3 vietos nugalėtojai
Partnerio nuotr./Komanda „Stress-Less“, 3 vietos nugalėtojai

Komandos narė Barbora prisimena, kad idėja sukurti būtent tokį produktą gimė stebint problematišką situaciją šalyje, susijusią su streso valdymu: „Kuriant produktą atlikome respondentų apklausas, kurių metų pastebėjome, kad žmonės itin dažnai patiria stresą, todėl norėjosi surasti būdą, kuris padėtų su nerimu tvarkytis kuo patogiau ir paprasčiau. Ateityje planuojame tobulinti savo idėjos prototipą bei aktyviai siūlyti jį Lietuvos rinkai. Taip pat rengti seminarus, forumus ar kitus susitikimus, kurie leistų žmonėms tvarkyti savo streso valdymo įpročius, trukdančius būti laimingiems“.

Partnerio nuotr./Komandos „Stress-less“ produktas
Partnerio nuotr./Komandos „Stress-less“ produktas

„Junior Achievement Lietuva“ konkurse buvo pristatyta ir daugiau „Minded VDU“ studentų idėjų. Komanda „Eco Joy“ (mentorė Asta Gaigalienė) sukūrė ekologišką daugkartinio naudojimo konfeti. „Who I Am“, vadovaujama Viktorijos Starkauskienės, pristatė mobilią programėlę, skirtą sąmoningam naršymui socialiniuose tinkluose. Komanda „CreATE“ (mentorė Evelina Sakalauskaitė-Bendoraitienė) paruošė išmaniąją programėlę, skatinančią žmones susidaryti kassavaitinį mitybos planą ir iš anksto planuoti savo patiekalus. „Augynės“ komanda pasiūlė rinkai edukacinio pobūdžio eksperimentinį žaidimą vaikams, skirtą mokytis faktų apie biologijos mokslą per praktinius įgūdžius.

Startuolių programomis siekiama įgalinti studentų patirtis

„Junior Achievement“ startuolių programa veikia daugiau nei 20-tyje Europos šalių. Joje dalyviai bando savo unikalias idėjas paversti realų investavimo potencialą turinčiais produktais bei įgyja daug vertingų praktinių žinių apie verslo modelių kūrimą, jų plėtojimą, įvedimą į rinką ir pristatymą investuotojams. „Minded VDU“ studentų idėjas remia UAB „TeleSoftas“ ir „Kavos draugas“. Programoje „Verslumo akademijos“ gretutinių studijų programos studentai dalyvauja jau antrus metus iš eilės.

UAB „TeleSoftas“ vadovas Algirdas Stonys neabejoja, kad galimybė prisidėti prie jaunų žmonių idėjų paramos ir paskatinimo – vertinga investicija į naujas žinias, patirtis ir pasiekimus.

„Priimdami studentus ar ką tik studijas pabaigusius jaunuolius į darbą matome, kad papildoma veikla studijų metu jiems suteikia daug realesnės ir apčiuopiamos darbo komandoje ar įvairiuose projektuose patirties. Bendravimas, mokymasis siekti bendro tikslo, kompromisų, sprendimų paieškos, mokymasis džiaugtis kartu už pasiekimus ir nepasiduoti iškilus sunkumams – tai, ko reikia kiekviename darbe. Džiaugiuosi, kad „Minded VDU“ suteikė galimybę sudalyvauti studentų darbų pristatymuose ir pamatyti tikrai daug įdomių sprendimų ir savo idėjomis tikinčių žmonių“, – įspūdžiais apie projektą dalinosi A.Stonys.

Viena iš startuolių programos mentorių Asta Kyguolienė antrina, kad dalyvavimas tokio pobūdžio projektuose – nuostabi galimybė studentams ne tik teoriškai sužinoti, bet ir praktiškai patirti, ką reiškia produkto ar paslaugos kūrimas.

„Kurdami startuolius visi dalyviai ieško aktualių socialinių ar verslo problemų, bando pažinti tikslines auditorijas naudodami įvairiausius metodus, generuoja idėjas, kuria vertės pasiūlymus, kol galiausiai paverčia idėją prototipais. Vienam projektui įgyvendinti prireikia žinių – nuo rinkos analizės, marketingo iki finansų ar gebėjimo parduoti. O svarbiausia – jauni žmonės įgauna daugiau pasitikėjimo ir drąsos suprasdami, kad per trumpą laiką gali patys sukurti realias problemas sprendžiančius produktus“, – programos svarba neabejoja mentorė.

„Minded VDU“ komandos startuolių programoje puikius rezultatus demonstruoja jau nuo praėjusių metų, kuomet komanda „DogsGoOut“ sukūrė ekologiškus įpakavimus šunų ekskrementams bei, laimėjusi 1-ą vietą „Start Up“ programoje Lietuvoje, atstovavo šaliai tarptautiniame studentų verslumo konkurse „JA Europe Enterprise Challenge 2020“.

Naujos žinios įkvepia svarbioms misijoms

2021 m. „Junior Achievement Lietuva“ nugalėtojų komanda „For Fun“ džiaugiasi gauta galimybe išbandyti savo jėgas startuolių konkurse ir teigia, jog nors kelias nebuvo lengvas ir tiesus, tačiau, be jokios abejonės, vertas pasiekto rezultato.

„Laimėjimas konkurse ir galimybė su savo idėja atstovauti Lietuvai mums iš tiesų reiškia labai daug. Žinojome, kad dalyvaudami „Minded VDU“ veiklose gausime nemažai unikalių patirčių, tačiau šito nei vienas nesitikėjome. Ši pergalė labai motyvuoja keliauti toliau, tęsti jau pradėtą veiklą ir nešti savo idėjas į kitus konkursus. Kitų žmonių palaikymas padeda suprasti, kad darome svarbią misiją, ir tai įkvepia stengtis daryti pokytį ne tik šiame projekte, bet ir tolimesniuose darbuose“, – džiaugsmo neslėpė žaidimą neregiams „Kondigno“ sukūrusios komandos narė Salomėja.

Komanda, kuriai mentoriavo Asta Kyguolienė, jau birželio pabaigoje pristatys savo idėją Europos startuolių programos komisijai, o liepos 15 d. dalyvaus „Start Up“ programos finale, kartu su kitų šalių stipriausiais startuoliais. Komandą „For Fun“ sudaro studentai Justinas Blažukas, Greta Dekšnytė, Austėja Leonavičiūtė, Salomėja Paleckytė, Judita Remeikytė ir Beatričė Valaitytė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos