Neigiamą aukštosios mokyklos vertinimą lėmė 3 pagrindiniai SKVC ekspertų pastebėti strateginio valdymo srities trūkumai: LEU neturėjo strateginio plano, tarybos ir vidinės kokybės sistemos. Teismo sprendime iš esmės pritarta, kad SKVC pastabos teisingos.
Teismo konstatuota, kad neigiamą vertinimą daugiausia lėmė LEU patvirtinto strateginio plano nebuvimas. Pažymima, kad strateginis planas užtikrina sėkmingą visos organizacijos veiklą, todėl šis dokumentas organizacijos funkcionavimui yra labai reikšmingas.
Be patvirtinto strateginio veiklos plano lieka neaiški organizacijos misija, ilgalaikiai tikslai ir uždaviniai, tikslams pasiekti numatomi veiksmai bei jų įgyvendinimo laikotarpiai ir naudojamos priemonės.
Tarybos nebuvimą pripažino trūkumu
LVAT nurodo, kad kitas SKVC pastebėtas strateginio valdymo trūkumas – tarybos nebuvimas – taip pat buvo konstatuotas pagrįstai. Teigiama, kad LEU taryba galėjo būti sudaryta ir tam nebuvo jokių teisinių kliūčių.
Tarybos atstovais turi būti renkami asmenys iš įvairių, tiek valstybinių ar verslo, tiek visuomeninių organizacijų, o tai užtikrina šio valdymo organo nepriklausomumą, inovatyvumą bei objektyvumą priimant sprendimus, grįstus naudos visuomenei, verslui ir valstybei politika.
Akivaizdu, kad nesant teisės aktų nustatytai tarybai LEU negalėjo vykdyti visapusiškai kokybiškos veiklos priimant racionalius sprendimus, taip iš esmės pažeidžiant įstatymų leidėjo įtvirtintą kokybiško aukštųjų mokyklų valdymo siekį.
Tokio tipo byla – pirmoji
Iki šio sprendimo LVAT neturėjo analogiškų bylų praktikos, todėl šis atvejis yra ypač svarbus visai aukštojo mokslo kokybės reglamentavimo sistemai.
Ypač svarbus šioje byloje LVAT konstatuotas faktas, kad aukštojo mokslo kokybė yra laikytina vienu iš švietimo srities prioritetų, be kurio ne tik nebūtų patenkinti visuomenės lūkesčiai, bet ir apskritai sunkiai įgyvendinamu taptų šalies visuomenės, ūkio, kultūros klestėjimas bei darnios mokslo ir studijų sistemos egzistavimas.