„Neformaliojo švietimo programų teikėjams, jų steigėjams įduodame įrankį – nesudėtingą, informacija neperkrautą metodiką. Tai padės nustatyti dabartinę situaciją, suplanuoti, ką reikėtų šioje srityje pakeisti, ištaisyti spragas, o kartu sudarys sąlygas ir tobulėti“, – sako švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius.
Jis tikisi, kad patvirtinta metodika padės pagerinti neformaliojo švietimo programų kokybę, įvairovę bei pritraukti daugiau vaikų.
Ši metodika yra rekomendacinio pobūdžio, tačiau, pasak ministerijos, vertinti programų kokybę teikėjus įpareigoja Švietimo įstatymas.
Muzikos, meno, sporto mokyklos, kiti neformaliojo vaikų švietimo teikėjai, remdamiesi naująja metodika, galės kasmet įsivertinti savo programas.
Šiais metais įvairius neformaliojo švietimo užsiėmimus lanko daugiau nei 195 tūkst. mokinių.
Ne rečiau kaip kas penkeri metai neformaliojo vaikų švietimo kokybę vertinti turėtų ir jų steigėjai – savivaldybės.
Programų analizėje vertinami ugdymo pasiekimai ir pažanga, ugdymo organizavimas, aplinka, lyderystė, vadyba.
Duomenis apie teikėjų kokybės išorinį vertinimą analizuos Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras. Remiantis šiais duomenimis, programų teikėjams bus planuojami mokymai, kompetencijos tobulinimo projektai.
Teikėjai, kurių veiklos kokybės rodikliai įvertinti aukštais balais, bus kviečiami dalytis patirtimi su kitais.
Ši metodika parengta išanalizavus pernai Utenos, Ukmergės, Plungės, Tauragės, Visagino, Prienų savivaldybėse vykusio eksperimento patirtį.
Šiais metais įvairius neformaliojo švietimo užsiėmimus lanko daugiau nei 195 tūkst. mokinių.