Pasiūlymai dėl etatinio darbo apmokėjimo ir ugdymo finansavimo tobulinimo yra tokie:
- Numatyti, kad mokytojui, turinčiam kvalifikacinę kategoriją, nekontaktinių valandų funkcijoms, susijusioms su kontaktinėmis valandomis vykdyti, skaičius sudarytų nuo 30 iki 60 proc. kontaktinių valandų skaičiaus.
- Imtis priemonių, kad sąvoka „profesinis tobulėjimas“ nebūtų painiojama su „kvalifikacijos tobulinimu“, kuris praktikoje klaidingai priskiriamas prie funkcijų, susijusių su kontaktinėmis valandomis.
- Detalizuoti nekontaktinių valandų, susijusių su kontaktinėmis skyrimą, nustatant pagal ugdymo sritis ir (arba) dalykus mažiausią leistiną dalį procentais.
- Numatyti, kad darbo krūvio sandaroje vadovavimas klasei skiriamas įvertinus klasės komplekto dydį, amžiaus tarpsnį bei klasės mikroklimato sudėtingumą, bet ne mažiau kaip 130 valandų per metus.
- Sukonkretinti valandų veikloms mokyklos bendruomenei skyrimą, akcentuojant tik prasmingas veiklas paliekant mažiau galimybių įvairioms interpretacijoms.
- Numatyti, kad mokyklų vadovai nuo 2019 m. rugsėjo 1 d. formuotų vieną pareigybę (etatą) (iš viso 1512 val.), jeigu mokytojas, įgyvendinantis pradinio ugdymo programą, per metus turi 756 kontaktinių valandų.
- Siūlyti mokyklų vadovams mokytojo pareigybę (etatą) skaidyti tik ketvirtadaliais (pvz., 0,25, 0,5, 0,75), išlaikant įstatymu nustatytas valandų proporcijas.
- Pateikti paaiškinimus Darbo kodekso nuostatų dėl nuotolinio darbo taikymui mokyklose.
- Peržiūrėti mokymo namuose finansavimo rodiklius ir atitinkamai juos padidinti, atsižvelgiant į ugdymo plano nuostatas.
- Peržiūrėti specialiojo ugdymo finansavimo rodiklius ir atitinkamai juos padidinti, atsižvelgiant į specialiosios pagalbos poreikį ir finansines galimybes.
- Peržiūrėti vienam mokiniui nustatytus švietimo pagalbos finansavimo rodiklius ir pagal galimybes juos padidinti.
- Siekiant, kad ugdymo reikmėms skiriamos lėšos būtų naudojamos tikslingai ir racionaliai, papildyti rekomendacijas savivaldybėms dėl mokymo lėšų perskirstymo.
- Įvertinti galimybes panaikinti koeficientų intervalus to paties stažo ir tos pačios kvalifikacinės kategorijos pareigybei.
- Įvertinti su etatinio darbo užmokesčio diegimu susijusių tesės aktų pažeidimų lygį ir mastą mokyklose.
- Imtis prevencinių priemonių, kad savivaldybėms nustatant klasių komplektų skaičių mokyklose nebūtų pažeidinėjamos teisės aktų nuostatos.
- Keisti derybų (reikalavimų) kultūrą susitarimų (diskusijų) kultūra, skatinant bendradarbiavimą ir socialinį dialogą įvairiais lygmenimis.
- Apibendrinti profesinių sąjungų, atstovaujančių mokytojų interesus, siūlymus ir pasirašyti susitarimą dėl etatinio darbo apmokėjimo tobulinimo.
- Skleisti mokytojų etatinio darbo užmokesčio diegimo savivaldybėse ir/ar mokyklose gerąsias praktikas.
Su siūlymais susijusius teisės aktų pakeitimus ŠMM žada parengti iki sausio 1-osios.
Kitas ŠMM atstovų susitikimas su profsąjungomis planuojamas ketvirtadienį.
Mokytojų streikas dėl nuo rugsėjo įvesto etatinio apmokėjimo tęsiasi trečią savaitę. ŠMM duomenimis, pirmadienį iš 2 tūkst. Lietuvos ugdymo įstaigų streikuoja 62 jų mokytojai.
Streikuojantieji naują etatinio apmokėjimo sistemą vadina neskaidria ir neteisinga, nes ŠMM tinamai nepasirūpino pertvarkos įgyvendinimu.