Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Susipažinkite: ŠMM ir profsąjungų protokolas dėl etatinio mokytojų apmokėjimo

Švietimo ir mokslo ministerija (ŠMM) pranešė penktadienį suinteresuotoms šalims išsiuntusi susitarimų protokolą, parengtą po lapkričio 21-osios ministerijoje įvykusio susitikimo.
Mokytojų namuose – mokytojų suvažiavimas
Mokytojų namuose – mokytojų suvažiavimas / Vidmanto Balkūno / 15min nuotr.

Pasiūlymai dėl etatinio darbo apmokėjimo ir ugdymo finansavimo tobulinimo yra tokie:

  • Numatyti, kad mokytojui, turinčiam kvalifikacinę kategoriją, nekontaktinių valandų funkcijoms, susijusioms su kontaktinėmis valandomis vykdyti, skaičius sudarytų nuo 30 iki 60 proc. kontaktinių valandų skaičiaus.
  • Imtis priemonių, kad sąvoka „profesinis tobulėjimas“ nebūtų painiojama su „kvalifikacijos tobulinimu“, kuris praktikoje klaidingai priskiriamas prie funkcijų, susijusių su kontaktinėmis valandomis.
  • Detalizuoti nekontaktinių valandų, susijusių su kontaktinėmis skyrimą, nustatant pagal ugdymo sritis ir (arba) dalykus mažiausią leistiną dalį procentais.
  • Numatyti, kad darbo krūvio sandaroje vadovavimas klasei skiriamas įvertinus klasės komplekto dydį, amžiaus tarpsnį bei klasės mikroklimato sudėtingumą, bet ne mažiau kaip 130 valandų per metus.
  • Sukonkretinti valandų veikloms mokyklos bendruomenei skyrimą, akcentuojant tik prasmingas veiklas paliekant mažiau galimybių įvairioms interpretacijoms.
  • Numatyti, kad mokyklų vadovai nuo 2019 m. rugsėjo 1 d. formuotų vieną pareigybę (etatą) (iš viso 1512 val.), jeigu mokytojas, įgyvendinantis pradinio ugdymo programą, per metus turi 756 kontaktinių valandų.
  • Siūlyti mokyklų vadovams mokytojo pareigybę (etatą) skaidyti tik ketvirtadaliais (pvz., 0,25, 0,5, 0,75), išlaikant įstatymu nustatytas valandų proporcijas.
  • Pateikti paaiškinimus Darbo kodekso nuostatų dėl nuotolinio darbo taikymui mokyklose.
  • Peržiūrėti mokymo namuose finansavimo rodiklius ir atitinkamai juos padidinti, atsižvelgiant į ugdymo plano nuostatas.
  • Peržiūrėti specialiojo ugdymo finansavimo rodiklius ir atitinkamai juos padidinti, atsižvelgiant į specialiosios pagalbos poreikį ir finansines galimybes.
  • Peržiūrėti vienam mokiniui nustatytus švietimo pagalbos finansavimo rodiklius ir pagal galimybes juos padidinti.
  • Siekiant, kad ugdymo reikmėms skiriamos lėšos būtų naudojamos tikslingai ir racionaliai, papildyti rekomendacijas savivaldybėms dėl mokymo lėšų perskirstymo.
  • Įvertinti galimybes panaikinti koeficientų intervalus to paties stažo ir tos pačios kvalifikacinės kategorijos pareigybei.
  • Įvertinti su etatinio darbo užmokesčio diegimu susijusių tesės aktų pažeidimų lygį ir mastą mokyklose.
  • Imtis prevencinių priemonių, kad savivaldybėms nustatant klasių komplektų skaičių mokyklose nebūtų pažeidinėjamos teisės aktų nuostatos.
  • Keisti derybų (reikalavimų) kultūrą susitarimų (diskusijų) kultūra, skatinant bendradarbiavimą ir socialinį dialogą įvairiais lygmenimis.
  • Apibendrinti profesinių sąjungų, atstovaujančių mokytojų interesus, siūlymus ir pasirašyti susitarimą dėl etatinio darbo apmokėjimo tobulinimo.
  • Skleisti mokytojų etatinio darbo užmokesčio diegimo savivaldybėse ir/ar mokyklose gerąsias praktikas.

Su siūlymais susijusius teisės aktų pakeitimus ŠMM žada parengti iki sausio 1-osios.

Kitas ŠMM atstovų susitikimas su profsąjungomis planuojamas ketvirtadienį.

Mokytojų streikas dėl nuo rugsėjo įvesto etatinio apmokėjimo tęsiasi trečią savaitę. ŠMM duomenimis, pirmadienį iš 2 tūkst. Lietuvos ugdymo įstaigų streikuoja 62 jų mokytojai.

Streikuojantieji naują etatinio apmokėjimo sistemą vadina neskaidria ir neteisinga, nes ŠMM tinamai nepasirūpino pertvarkos įgyvendinimu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais