Profsąjungos praėjusią savaitę lankėsi Švietimo ir mokslo ministerijoje, po šio susitikimo paskelbta apie planus iki kovo parengti mokytojų darbo etatinio apmokėjimo modelį.
Tačiau profsąjungos dėl planuojamų pokyčių – nevieningos.
„Mes nelabai susitarėme su ministre. Iš ministrės pusės buvo kontraversiški pasiūlymai, pagrindinis akcentas ministrės kalboje buvo tai, kad reikia skubos tvarka, iki kovo mėnesio, pakeisti darbo apmokėjimo modelį, įvesti etatinį apmokėjimą ir bandyti integruoti visą švietimo sektorių į bendrą biudžetinių įstaigų tarnautojų darbo apmokėjimo tvarką. Pernai to didelėmis pastangomis pavyko išvengti, nes įrodėme, kad šita tvarka švietimui, kaip specifinei sričiai, tikrai netinkama“, – apie planuojamą susitikimą su premjeru BNS sakė Lietuvos švietimo įstaigų profesinės sąjungos pirmininkas Eugenijus Jesinas.
Švietimo ir mokslo ministrės Jurgitos Petrauskienės aiškinimu, etatinis mokytojų darbo apmokėjimas turėtų būti labiau susietas su klasės dydžiu, o ne pamokų skaičiumi.
Lietuvos švietimo profesinės sąjungos pirmininkas Audrius Jurgelevičius savo ruožtu BNS teigė, kad iš principo etatinė darbo užmokesčio sistema turėtų daugiau pliusų nei dabar dabartinė algų skaičiavimo tvarka, bet naujovių negalima diegti skubotai.
„Jeigu bus iš tiesų norima rasti bendrą sutarimą, tai du mėnesiai yra labai mažai laiko, o jeigu bus laužomos rankos, tai čia ir savaitės užtenka“, – teigė jis.
Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos vadovas Andrius Navickas po susitikimo su ministre palankiai vertino planus greitai parengti naują mokytojų darbo apmokėjimo modelį: „Bendras toks modelis, manau, labai pažangus. Tą patį padarė estai ne taip seniai, o dabar, kaip matome, jie yra vieni pirmaujančių pagal ugdymo kokybę pasaulyje.“
Kai kurios profsąjungos, be kita ko, nuogastauja, kad naujoji valdžia neva nerodo valios pasirašyti buvusios Vyriausybės su profsąjungomis derintos kolektyvinės šakos sutarties.
„Būtent kolektyvinėje sutartyje turėtų būti reglamentuoti kompleksiniai pokyčiai“, – teigė E.Jesinas.
Švietimo ir mokslo ministrės Jurgitos Petrauskienės aiškinimu, etatinis mokytojų darbo apmokėjimas turėtų būti labiau susietas su klasės dydžiu, o ne pamokų skaičiumi.