Mokyklos direktorius Stephane Ruzas pranešime žiniasklaidai įvardija didžiausius iššūkius, su kuriais teko susidurti: „Kai partneriai Kinijoje uždarė mokyklas, supratome, kad greičiausiai mokymosi procesą reikės perkelti į namus ir Lietuvoje. Mūsų mokykloje visuomet yra galimybė nuotoliniam mokymuisi, tačiau ši situacija ypatinga, nes tęsis ilgai ir visai mokyklos bendruomenei reikia persiorientuoti. Kovo 12-ąją sužinojome apie karantiną, o kovo 16-ąją jau pradėjome nuotolinį mokymąsi.
Iš pradžių iššūkis buvo bendravimas tarp įvairių grupių: tarp mokytojų, tarp mokytojų ir vaikų bei tarp tėvų ir mokytojų. Per pastarąsias dvi savaites palaikėme aktyvų kasdienį bendravimą ir koregavome savo strategijas, kad visoms šalims būtų patogu ir galėtume efektyviai dirbti.“
Tarptautinė Amerikos mokykla Vilniuje dalijasi savo patirtimi, kuri būtų naudinga mokykloms, tik pradėsiančioms nuotolinį mokymąsi:
-
Planuoti darbą ir komunikaciją su visomis šalimis. Ruošdamiesi mokyklos vadovai sukūrė nuotolinio mokymosi protokolus. Bibliotekos ir IT skyriaus atstovai sukūrė specialią svetainę mokytojams, kurioje patalpinti visi mokymosi šaltiniai. Taip pat sukurtos „Nuotolinio mokymosi gairės“, kuriose įvardijamos pareigos ir lūkesčiai visai mokyklos bendruomenei: mokiniams, mokytojams, tėvams ir kitiems darbuotojams.
-
Bendrauti ir dalintis patirtimi su partneriais. Situacija yra neįprasta ir nauja daugumai, todėl svarbu, kad mokyklos vadovybės atstovai būtų atviri bendrauti vieni su kitais, dalintųsi sprendimais. AISV mokytojai aktyviai bendrauja su savo kolegomis užsienyje, kurie yra panašioje situacijoje ir dalijimasis žiniomis padeda darbui naujomis sąlygomis.
-
Išnaudoti technologijas. Internete yra daugybė platformų, kurios yra sukurtos palengvinti mokymąsi namuose. Mūsų mokykla naudoja tokias platformas, kaip Seesaw, Google Classroom, ManageBac, kurių pagalba mokymosi procesą 100 procentų perkėlėme į virtualią erdvę. Gyvam bendravimui naudojame programėles Google Meet ir Zoom. Taip pat mokytojai naudoja Loom, kurios pagalba sukuria vaizdo pamokas, paaiškina užduotis. Įvairių technologijų naudojimas praplečia galimybės, skatina mokinių lankstumą ir smalsumą.
-
Stengtis būti lankstiems, bet efektyviems. Su vyresnių klasių mokiniais nuotolinio mokymosi procesas vyksta sklandžiau, nes vaikai patys puikiai valdo technologijas. Mažesnių klasių mokinių tėvams ryte išsiunčiame elektorinį laišką su dienos dienotvarke, kadangi vaikams reikia pagalbos atliekant kai kurias užduotis ar prisijungiant prie reikiamų programų. Taip pat turime omenyje, kiek vaikai laiko praleidžia prie ekranų, todėl svarbu skirti užduočių, kurias reikėtų atlikti nesinaudojat technologijomis.
-
Dėmesys socialinei ir emocinei vaikų gerovei. Nuotoliniu būdu sudėtingiau pamatyti vaiko progresą, todėl mokykla nusprendė vieną dieną per savaitę skirti socialinei ir emocinei vaikų gerovei palaikyti. Žemesnėse klasėse penktadieniai yra diena skirta asmeninėms konsultacijoms su mokytoju ar konsultacijoms mažose grupėse, užduočių tikrinimui, emocinei paramai. Vyresnėse klasėse pirmadieniai yra diena, kai mokiniai gali atlikti nepadarytas užduotis, mažose grupėse aptarti rūpimus klausimus, dalyvauti bendruomenės veikloje ar dirbti prie asmeninių mokymosi projektų. Mokytojai atkreipia ypatingą dėmesį į vaikų emocinę jauseną, kad mokiniai jaustųsi saugiai, esantys bendruomenės dalimi, nekiltų nerimo dėl ateities.
-
Tobulėjimui padeda atgalinis ryšys. Nuo pat pradžių klausiame mokinių, tėvų ir mokytojų įspūdžių ir atsiliepimų. Daugumai tėvų buvo nepatogu naršyti keliose svetainėse, todėl dabar kiekvieną rytą mokyklos administracija siunčia elektroninius laiškus su nuorodomis ir dienos užduotimis, kad visiems būtų patogiau.
Mokyklos direktorius S.Ruzas įžvelgia ir teigiamą situacijos pusę: „Nuotolinis mokymasis suteikia galimybę praplėsti akiratį, tobulinti komunikacijos įgūdžius, emocinį intelektą ir asmenybės lankstumą. Mokyklai, kaip organizacijai tai atskleidžia darbuotojų gebėjimus ir padeda pamatyti silpnąsias ir stipriąsias vietas vadyboje.“