Susirinko pranešėjai iš 6 šalių
Renginyje kalbas sakė ir pasaulines inovacijos švietimo srityje pristatė 9 pranešėjai iš JAV, Airijos, Suomijos, Vengrijos, Ispanijos ir Lietuvos. Renginio šūkis buvo „Kai protas žaidžia“, o pranešėjai akcentavo, kaip svarbu mokyklose skatinti kūrybiškumą ir ugdyti vaikus per žaidimus bei praktinį jį įtraukimą į įvairias veiklas.
Iš Suomijos atvykusi dr. Marjo Kyllönen, vadovaujanti Helsinkio švietimo skyriui, kalbėjo apie ateities mokyklas ir pristatė Suomijos švietimo sistemos, laikomos viena geriausių pasaulyje, pasiekimus. Vengras Davidas Pálházis dalinosi savo patirtimi kurčiųjų švietime ir šioje srityje taikomomis inovacijomis. Mokymosi programų koordinatorius iš JAV, Lietuvoje gyvenantis Colinas Powellas pasakojo, kodėl mokyklose savęs vertinimu ir tobulėjimu turi užsiimti ne tik mokiniai, bet ir mokytojai.
Kiti pranešėjai kalbėjo apie virtualią realybę, meno ir šiuolaikinių technologijų derinimą edukacijoje bei kitomis temomis.
Renginio dalyviai, kuriuos kalbino 15min, sakė konferencijoje apsilankę dėl įvairių priežasčių. Vieni norėjo susipažinti su naujais būdais vaikų ugdymui, apie kuriuos anksčiau buvo sunku net pagalvoti, kiti siekė užmegzti ryšius su kitais švietimo inovacijomis besidominčiais žmonėmis, o treti tiesiog norėjo iš pasaulio švietimo lyderių pasisemti energijos bei drąsos žengti į priekį.
Mokytoja: čia įgavau drąsos
„Man šitas renginys suteikia drąsos. Čia išgirstu žmones, kurie dalinasi savo idėjomis ir skatina nebijoti klysti. Labai svarbu matyti geruosius pavyzdžius – žmones, kurie gyvena pagal tas idėjas, apie kurias kasdienybėje mes dažniausiai tik girdime“, – sakė vienos Vilniaus gimnazijos mokytoja Lina, dalyvavusi renginyje.
Jos teigimu, dirbant su vaikais didžiausias iššūkis yra užmegzti kontaktą ir juos sudominti. Ypač Lina sako besidžiaugianti, kai kyla diskusijos ir ji gali stebėti, kaip keičiasi vaikų požiūriai.
„Savo pamokose norėčiau suteikti mokiniams daugiau laisvės, kad jie patys galėtų sau kelti mokymosi tikslus. Tas pasimiršta panirus į rutiną. Bet šis renginys priminė, kaip svarbu mokyti vaikus to, ko jie nori išmokti. Jei jiems tai bus svarbu, jie geriau ir išmoks“, – teigė Lina.
Mamos: svarbu ugdyti vaikų gebėjimą mokytis
TEDxVilniusED apsilankiusios mamos Indrė ir Mantė teigė, kad renginio formatas ir kalbėtojai visiškai atitiko jų lūkesčius. Jos teigė seniai besidominčios šiuolaikinėmis teorijomis apie vaikų auklėjimą ir šiame renginyje išgirdusios patvirtinimą to, ką seniai galvojo: kad nereikia spausti vaiko ir versti jo turėti kuo geresnius pažymius dabar, o tiesiog ugdyti jo gebėjimą mokytis.
Pasaulis keičiasi. Dabartinė realybė yra ne automatizuotos surinkimo linijos ir fabrikai. Kokių įgūdžių, žinių turės turėti po dešimties metų mokyklą baigsiantys vaikai, mes net nežinome. Todėl mokyti prieš 50 ar 100 metų standartais tapusių dalykų nėra ypatingai toliaregiška“, – sakė Indrė.
Mantės teigimu, Lietuvos švietimo sistemai dabar trūksta koncentracijos į vaiko motyvaciją, o ne į jo rezultatus. Tačiau ji pažymėjo, kad dėl to nereikia kaltinti sistemos ar valdžios – reikia tiesiog siekti pasaulį padaryti geresniu.
„Reikia mokytojų entuziastų, kurie stengtųsi. Kiekvienas gali keisti pasaulį, ir jei žmogus jaučia, kad būti mokytoju yra jo pašaukimas, jis turi pats būti tuo pokyčiu, kurį nori pasiekti. Kaip ir per pranešimą sakė – pradėkime nuo savo klasės“, – sakė Mantė.
Švietimo entuziastas: smagu susipažinti su panašiai mąstančiais
Anksčiau pats TEDxVilniusED renginyje kūrybines dirbtuves vedęs Simas šįkart čia apsilankė kaip žiūrovas. Jis sakė labai vertinantis tai, kad pasidalinti gerąja praktika iš užsienio organizatorius pakvietė įdomius ir turinčius ką pasakyti žmones. Taip pat Simas teigė esantis tikras, kad formuojantis kultūrai, ateityje tokiame renginyje tarp pranešėjų bus ir daugiau lietuvių.
„Pats anksčiau dirbau mokytoju, ir dabar edukacijos neapleidžiu, įdomu, kaip viskas vyksta. Labai svarbu, kad tokie renginiai supažindina besidominčius žmones vienus su kitais. Žmonės, pasižymintys panašiu mąstymu, gali užmegzti ryšius ir permainų siekti kartu“, – teigė Simas.
Jis teigė, kad inovacijos švietimo srityje dažniausiai prasideda „iš apačios“, ir tvirtino besitikintis, kad netrukus prasidės ir permainos iš aukščiau – mokyklų vadovų ar politiniu lygmeniu. „Pokyčius vykdyti nelengva, bet keistis reikia“, – sakė jis.
Kūrybinės dirbtuvės skatino vaikus mokytis per žaidimą
TEDxVilniusED konferencijoje vyko ne tik paskaitos – mažieji (7-13 metų) renginio dalyviai dalyvavo kūrybinėse dirbtuvėse, kuriose užsiėmė įvairiausiomis veiklomis – nuo šokių iki rankdarbių.
Pavyzdžiui, šokių dirbtuves vedę urbanistinio šokio teatro „Low Air“ įkūrėjai Airida ir Laurynas vaikans sudarė galimybę išbandyti hiphopo šokio principus ir pagrindus.
„Norėjome išlaisvinti jų kūrybiškumą, parodyti, kad jie gali judesį sukurti patys. Kad šokis nėra gąsdinantis ir sudėtingas. Tai paprasta, smagu ir sveika“, – sakė Laurynas.
Jo teigimu, vaikų sudominimo paslaptis slypi sugebėjime šokį pateikti kaip žaidimą, kad vaikams neatrodytų, kad jie kažkokius judesius mokosi tyčia.
„Viską stengiamės pateikti žaidimo forma, kad nebūtų nuobodu. Vaikams taip įdomiau. Jei dėstytume sausą informaciją, vaikai nuobodžiautų. Bet mes leidžiame jiems šokį pajausti, atrasti ir sukurti patiems. Esant kitokiai formai, ir rezultatas visai kitoks“, – teigė Airida.
TEDxVilniusED – iniciatyva, kurios tikslas Lietuvoje populiarinti TED formato konferencijas. Jų metu pasakojamos įkvepiančios istorijos, atskleidžiami įdomūs faktai ir pristatomos naujausios, dėmesio vertos idėjos.
TED yra ne pelno siekianti organizacija, pasišventusi šūkiui „Idėjos, kurias verta skleisti“. Longbyče, Kalifornijoje kasmet vyksta TED konferencija, kurioje pranešimus skaito iškiliausios, daugiausiai nuveikusios pasaulinio garso asmenybės.