Užsienietis įmonėje – galimybė keistis kultūrai ir požiūriui

Šiandien vis daugiau įmonių plečiasi ne tik Lietuvos, bet ir užsienio rinkose ir tampa vis labiau tarptautinės. Kolektyvuose atsiranda kultūrų ir tautybių įvairovė, nes kompanijose dirba nebe tik lietuviai, bet ir užsienio piliečiai.
Anastasyia (3 iš kairės) kompanijos „Lesta“ vakarėlyje
Anastasyia (3 iš kairės) kompanijos „Lesta“ vakarėlyje / Autorių nuotr.

Organizacijos AIESEC Lietuva prezidentas Paulius Preikšaitis įsitikinęs, kad darbas tarptautinėje aplinkoje pliusų ne tik pačiam verslui, bet ir vidinei kolektyvo kultūrai. Apie tai kalba tarptautinėse kompanijose daugelį metų dirbęs Algirdas Kuliešius, kompanijos „Avon Cosmetics“ bei Lietuvos bendrovės „Lesta“ atstovai.

Keičiasi kultūra – keičiasi kompanija

Tarptautinė jaunimo organizacija AIESEC, įsikūrusi 126 – iose pasaulio valstybėse, tarp kurių yra ir Lietuva, suteikia būsimiems, esamiems studentams ir jau baigusiems galimybę dalyvauti savanoriškuose socialiniuose projektuose arba atlikti profesionalią praktiką tarptautinėse įmonėse visame pasaulyje. AIESEC Lietuva prezidentas P. Preikšaitis teigia, kad kai įmonėje su kolektyvu pradeda dirbti ir užsienietis, įmonės kultūra natūraliai keičiasi. Ji tampa atviresnė ir jaukesnė, nes darbuotojai tampa atviresni naujovėms. „Taip pat atsiras daugiau inovacijų ir netikėtų, originalių idėjų, nes bus žmogus, kuris į visus procesus žiūri iš šono ir gali kvestionuoti status quo,“ – tautybių įvairovės naudą įmonių kolektyvuose įžvelgė organizacijos AIESEC prezidentas.

Reikėtų atkreipti dėmesį į tai, kad vidinės kultūros pokyčiai priklauso ir nuo to, iš kur užsienietis kilęs. Kompanija, prieš priimdama užsienietį dirbti, turi atsižvelgti, ar žmogaus gimtoji šalies kultūra yra konkurencinga ir individualistinė, o gal labiau orientuota į komandinį darbą. P.Preikšaičio nuomone, tinkamai pasiruošus užsieniečių priėmimui ir integravimui į įmonę, jie pradės keisti kompanijos kultūrą, ką galima nukreipti įmonei palankia linkme.

Pirmas lietuvių įspūdis – neigiamas

Lietuvos bendrovė „Lesta“, gaminanti eksploatacinius skysčius transporto priemonėms jau kelis mėnesius gali džiaugtis tarptautinio kolektyvo teikiama nauda. Tarpininkaujant AIESEC organizacijai, įmonėje buvo įdarbinti du užsieniečiai: Anastasija (Anastasiya Kravchyshyn) iš Ukrainos ir Mauricijus (Mauricio Nava Uribe) iš Meksikos.

Eksporto skyriaus vadovas Paulius Rakauskas dalinosi įžvalgomis, kurias jau spėjo pastebėti. Jis teigiamai vertina stažuotojų siūlomas naujas, inovatyvias idėjas. Kartu su jomis atėjęs neapibrėžtumo jausmas kompanijoje vadovo negąsdina – pasak jo, norint rinkoje klientams pasiūlyti naujus sprendimus reikia išmokti toleruoti neapibrėžtumą ir nebijoti komplikuotų projektų.

P.Rakauskas pastebi, kad užsieniečių dėka jaučiamas ir kitoks požiūris į problemų sprendimą, kam turi įtakos kitos kultūros mentalitetas. Kompanijoje „Lesta“ kai kurie darbuotojai dirba daugiau nei 10 metų, kas turi įtakos gana nusistovėjusiai įmonės kultūrai. Atvykę stažuotojai keičia šią situacija ir judina kompanijos status quo.

Viena pagrindinių užduočių, skirtų Anastasijai ir Mauricijui, yra naujų rinkų įdirbimas. Nors, pasak P. Rakausko, dar anksti komentuoti, kas padaryta, matant stažuotojų entuziazmą, pastangas ir motyvaciją, galima tikėtis gerų rezultatų. Vadovas neslėpė, kad dalis darbuotojų nelabai tikėjo užsieniečių gebėjimais, manė, kad jie tiesiog studentai, kurie ieško pirmo pasitaikiusio darbo. Tačiau greitai įmonės kolektyvas įsitikino, kad iš tiesų tai yra žmonės, kurie turi darbinės patirties, didelę motyvaciją ir ambicijų siekti aukštų rezultatų bei darbo kokybės.

Dirbdamas įmonėje, kurioje yra užsieniečių, P. Rakauskas, įsitikino AIESEC stažuočių, kurios leidžia jauniems žmonėms su kvalifikuota darbo patirtimi atvykti į Lietuvą ir pritaikyti žinias, kurias įgijo savo gimtosios šalies darbo rinkoje, nauda. Jo manymu, darbuotojai iš kitų šalių padeda užtikrinčiau plėtoti verslą naujose rinkose, kurių kalbą, kultūrą išmano stažuotojas. Taip pat vadovas akcentavo entuziastingą ir motyvuotą darbuotojų įnašą, bei įmonės kultūros sujudinimą, kas padrąsina priimti naujus sprendimus pardavimo, rinkų, produktų kūrimo procese.

Įgūdžių tobulinimas ir kitoks požiūris į verslą

Algirdas Kuliešius – buvęs tarptautinių kompanijų „Telia Infomedia“, „TelenorMedia Lietuva“, „Saulės spektras“ direktorius. Jo nuomone, įmonėje užsienietis iš vakarų padeda išmokti konkuruoti ir daug plačiau žiūrėti į verslą. Negana to, vyksta pastovus darbuotojų mokymas ir įgūdžių lavinimas vakarietiškos vadybos žinių, apskaitos ir verslo standartų srityse, taip pat mokomasi skaidrumo ir aiškumo versle.

Nordic „Avon Cosmetics“ žmogiškųjų išteklių atstovės Ieva Čiginskienė ir Ieva Juškėnaitė, kasdien dirbdamos tarptautinėje erdvėje, kur marketingo, verslo skyriaus vadovai, bei generalinė direktorė – ne lietuviai, taip pat akcentuoja užsieniečių įnešamą platesnį požiūrį tarp darbuotojų. Dirbdami tarptautinėje aplinkoje žmonės tampa tolerantiškesni, nes yra susiduriama su skirtingais kultūriniais mentalitetais, tačiau nepaisant to reikia prisitaikyti ir išmokti dirbti komandoje. Tokiu būdu mokomąsi ir lankstumo, kuriama dalykiškesnė, be asmeniškumų, darbo atmosfera.

Labiausiai „Avon Cosmetics“ žmogiškųjų išteklių atstovės pabrėžia teisingos komunikacijos lavinimą: lietuvio, kuris iš prigimties gana tiesmukas, užsieniečiai gana dažnai nesupranta ir į jį reaguoja neigiamai. Darbas tarptautinėje aplinkoje moko kaip prisitaikyti, kaip reikšti savo mintis susidūrus skirtingiems požiūriams į mums, lietuviams, savaime suprantamus dalykus ir taip plėsti požiūrį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis