Ar Lietuva, nepriklausomybę skaičiuojanti jau dešimtmečiais, nevėluoja? Ir kaip iki šiol sekėsi tokiems vaikams mokytis? Kiek jų Lietuvoje yra iš viso?
Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos duomenimis, šiais mokslo metais yra daugiau nei 75 tūkst. vaikų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių (15,6 proc. nuo bendro visų mokinių skaičiaus).
Bendrojo ugdymo mokyklose bendrosios paskirties klasėse (arba darželių grupėse) šiemet ugdoma kiek daugiau nei 63 tūkst. tokių poreikių turinčių vaikų , o specialiosiose klasėse – daugiau nei 2 tūkst. mokinių.
42 specialiosiose mokyklose mokosi 3,6 tūkst. mokinių (apie 4,9 proc. nuo visų mokinių, kuriems nustatyti specialieji poreikiai). Namuose, gydytojų sprendimu, ugdomi 492 mokiniai.
„Mes mokomės mokytis mokymosi proceso metu“, – teigia vilnietė Viktorija Jankauskienė, kurios sūnus trečiokas Dovydas, turintis Dauno sindromą, mokosi bendrojo lavinimo mokykloje.
„Lietuvos mokyklos dar nėra pasiruošusios priimti kitokių vaikų“, – tvirtina vilnietė Kristina Košel-Patil, asociacijos „Lietaus vaikai“ valdybos pirmininkė ir mama, auginanti autistą sūnų.
O vaikus su specialiaisiais poreikiais priimančios Šiaulių rajono Aukštelkės mokyklos direktorius Vaidas Bacys įsitikinęs, kad gabiam vaikui užtenka gero mokytojo. Tačiau vaikui, kuris turi kitokių poreikių, reikia gabaus mokytojo.
Panevėžio rajono Raguvos gimnazijoje mokosi net trečdalis mokinių, turinčių specialiųjų poreikių. Pasak gimnazijos vadovės Inesos Vietienės, didžiausias iššūkis šiandien – dėl vaikų su elgesio sutrikimais.