„Esame pateikę keturias programas – tiek mokytojų dalykininkų, tiek ikimokyklinio, tiek pradinio ugdymo – deja, iki šiol jos nėra akredituotos ir mes jų negalime pateikti į bendrojo priėmimo sistemą“, – BNS trečiadienį sakė J.Augutis.
Jo teigimu, naujos programos vertinimui pateiktos dar vasarį, tačiau atsakymų dėl jų akreditavimo nėra iki šiol.
Pedagogų rengimo klausimai trečiadienį aptariami Švietimo ir mokslo ministerijoje vykstančioje diskusijoje. Joje švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė teigė, kad naujų pedagoginių programų vertinimas jau baigiamas ir bendrojo priėmimo sistemą jos turėtų pasiekti artimiausiu metu. Ji BNS aiškino, kad programų vertinimas užtrunka ir dėl universitetų jungimosi.
„Turėkime tą faktą kontekste, kad universitetai jungiasi, pavyzdžiui, tik vakar buvo priimtas sprendimas dėl VDU, LEU ir Aleksandro Stulginskio universiteto jungimosi ir pritarta Šiaulių universiteto ir Vilniaus universiteto jungimuisi. Pastabas pateiktoms studijų programos yra išsakę ekspertai, universitetai šiuo metu atliepia pastabas, svarbu, kad programos ne tik laiku, bet ir kokybiškos pasirodytų šių metų priėmime“, – teigė ministrė.
BNS primena, kad bendrasis priėmimas jau yra prasidėjęs.
Lietuvos aukštųjų mokyklų asociacijos bendrajam priėmimui organizuoti prezidentas Pranas Žiliukas BNS sakė, kad papildomas programas galima pasiūlyti stojantiesiems ir vėliau, nebūtinai nuo stojimo prašymų registravimo pradžios, nors pripažino, kad vėliau į sistemą įtrauktos programos gali būti mažiau populiarios.
„Nėra jokių problemų vėliau įrašyti, nors, žinoma, asmenims, kurie nekantrauja, būtų geriau, kad jos būtų buvusios nuo birželio 1 dienos. Dėl pedagoginių specialybių dar svarbu tai, kas mėnesio pabaigoje reikia motyvacinį vertinimą praeiti, tai būtų labai gerai, kad kitą savaitę jos būtų įregistruotos“, – teigė P.Žiliukas.
„Žinoma, rinkodaros prasme dėl populiarumo (vėlavimas – BNS) nėra gerai“, – pridūrė jis.
Ministrė taip pat dėstė, kad iki šiol užtikrinti pedagogų rengimo kokybę buvo sudėtinga, todėl dabar mokytojų rengimas telkiamas į tris pedagogų rengimo centrus: Vilniaus universitetą, Vytauto Didžiojo universitetą ir Šiaulių universitetą.
Ji aiškino, kad mokytojais turėtų tapti ir baigusieji dalyko studijas, o vėliau įgiję pedagogo kvalifikaciją.
Ministerija pažymi, kad šiemet priėmimui į pirmos pakopos pedagogines studijas skiriama 315 valstybės finansuojamų vietų, tai 20 proc. daugiau nei pernai.