Vilija Targamadzė: „Institucijos demonstruoja pedagoginę ir vadybinę nekompetenciją“

Seimo narė Vilija Targamadzė identifikavo pagrindines Lietuvos švietimo sistemoje kylančias problemas, jos kolega Vytautas Bakas pabrėžė, kad visuomenei reikalingi ne aptakūs Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos atstovų atsakymai, o jų atsakomybė dėl pastaruoju metu pastebimos nekompetencijos ir veiklos (ar neveikimo), kuri verta parlamentinio tyrimo ir rimtos analizės bei kaltų asmenų išaiškinimo, rašoma demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ pranešime spaudai.
Vilija Targamadzė
Vilija Targamadzė / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Demokratų sąjungos „Vardan Lietuvos“ frakcijos nariai birželio 13 dieną Seime susitiko su Švietimo, mokslo ir sporto viceministru Ignu Gaižiūnu ir Nacionalinės švietimo agentūros l.e.p. direktoriumi Aidu Aldakausku, siekdami išgirsti pastarųjų nuomonę dėl valstybinio brandos egzamino, Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo (PUPP) organizavimo nesėkmių, išsiaiškinti šių nesėkmių priežastis, kas už tai atsakingas, kokie sprendimai ir konkretūs veiksmai padės ateityje tų nesėkmių išvengti.

Minėtą susitikimą inicijavusi Seimo narė prof., habil. dr. Vilija Targamadzė neslėpė nusivylimo „pademonstruota pedagogine ir vadybine nekompetencija“.

„Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo pradžia buvo paskelbta 9 val., o patikrinimas įvyko tik 11 valandą. Tai sujaukė ugdymo procesą mokyklose, sumaišyti tarpinių patikrinimų A ir B variantai, o apie užduočių nekorektiškumą net nesmagu kalbėti, – pabrėžė prof., habil. dr. V.Targamadzė. – Nerimą kelia institucijų nepasirengimas spręsti iškylančias problemas: neišlaikę kitais metais PUPP, galės galbūt dar tais pačiais metais perlaikyti, likti kartoti kurso arba eiti mokytis profesijos.

Šiemet matematikos žinių patikrinimo neišlaikė 23,7 proc. mokinių. Kadangi mokymasis Lietuvoje privalomas iki 16 metų, tai gali nutikti, kad dalis tokių mokinių toliau nebegalės mokytis. Turint omenyje, kad daugelyje Lietuvos savivaldybių nėra profesinio rengimo įstaigų ar jų filialų, tai socialinės, ekonominės, kultūrinės atskirties asmenys elementariai gali neturėti finansinių galimybių išvykti toliau nuo namų mokytis.

O neturintiems pagrindinio išsilavinimo asmenims šiuo metu profesijų pasiūla yra menka ir ganėtinai nepatraukli. Kita įsisenėjusi ir neišspręsta problema: stringa aprūpinimas vadovėliais, kitomis mokymo priemonėmis – ne visos privačios leidyklos pateikia planus, nenurodo, kada išleis vadovėlius. O juk nuo kitų mokslo metų vadovėlių poreikis didės, nes reikės aprūpinti jau besimokančius pagal naujas bendrąsias programas porinėse klasėse.“

Seimo narys, demokratų „Vardan Lietuvos“ atstovas Vytautas Bakas pabrėžė, kad visuomenei reikalingi ne aptakūs, o konkretūs Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos atstovų atsakymai dėl nekokybiškai parengtų užduočių, dėl dingusių moksleivių darbų, šios ministerijos pareigūnų atsakomybės ir pareigūnų, privalėjusių užtikrinti sklandų tarpinių egzaminų įgyvendinimą, atsakomybės.

Pasak V.Bako, po tokios nesėkmės galėtų būti atliktas išsamus tyrimas parlamente. Todėl V.Bakas paragino Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos atstovus pateikti Seimo nariams išsamią susiklosčiusios situacijos analizę ir siekti nekokybiškas užduočių ir informacinių sistemų paslaugas teikusių asmenų atsakomybės.

Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos atstovai iš dalies sutiko su išsakyta kritika ir informavo, jog imtasi veiksmų, kad būtų išaiškinti dėl kilusių nesklandumų kalti asmenys, o su teikiančiomis nekokybiškas paslaugas įmonėmis ar asmenimis nebūtų toliau bendradarbiaujama.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis