Direktorės sprendimai keitėsi kaip švytuoklė
Sumaištis gimnazijoje prasidėjo nuo labai konkretaus įvykio – buvo atleistas dvyliktokų lietuvių kalbos ir literatūros mokytojas. Jo auklėtinių klasė pareiškė, kad neis į pamokas, kol mokytojas nebus grąžintas, ir pakvietė prisijungti visus, kurie jiems pritaria.
Prisijungė visa mokykla – pamokos gimnazijoje nevyko. Mokiniai kaltino direktorę ne tik dėl šio įvykio, bet dėl bendros atmosferos mokykloje, dėl mokinių iniciatyvų žlugdymo bei mokytojų psichologinio spaudimo. Pasak mokinių, dėl to per ketverius metus išėjo ne vienas mokytojas, keli jau ruošėsi išeiti.
Į gimnaziją situacijos aiškintis atvyko Vilniaus savivaldybės atstovai. Po pokalbio su direktore buvo pranešta, kad sprendimas atleisti mokytoją atšaukiamas. Moksleiviai džiūgavo.
Tačiau vakare direktorė vėl pakeitė sprendimą ir pareiškė, kad mokytoją vis tiek atleis. „Susitiksime teisme“, – tokia direktorės frazė dėl mokytojo Mariaus Janulevičiaus atleidimo sklandė socialiniame tinkle „Facebook“.
Parašė prašymą atleisti iš darbo
Kol moksleiviai, nusprendę nepasiduoti ir kovoti už savo idealus iki galo, prie mokyklos ir vėl piketavo, Vilniaus savivaldybėje V.Šumkauskienė parašė prašymą atleisti iš darbo.
„Vakar mokykloje kartu su direktore aptarėme situaciją ir buvo sutarta, kad ji atšaukia savo įsakymą dėl mokytojo atleidimo. Kai gavome žinių, kad dienos pabaigoje ji vėl pakeitė savo sprendimą, pasikvietėme ją į savivaldybę paaiškinti situacijos. Direktorė įvertino situaciją ir priėmė tokį sprendimą – trauktis iš pareigų, tačiau neatšaukti savo sprendimo dėl mokytojo atleidimo.
Direktorė argumentavo, kad jaučiasi dvejopai. Viena vertus, ji jaučiasi teisi dėl priimto sprendimo, nes mano, kad mokytojo veiksmai yra neleistini, antra vertus, ji jaučiasi atsakinga už susidariusią situaciją, todėl nusprendė trauktis iš pareigų. Greičiausiai ji jau atvyko apsisprendusi rašyti prašymą atleisti iš darbo. Iš tiesų, už susidariusią situaciją ji nemaža dalimi atsakinga“, – teigė mero patarėjas švietimo klausimams Albertas Lakštauskas.
Pasak jo, savivaldybė situaciją vertina kaip sudėtingą. Tačiau, jo manymu, reikėtų daugiau kalbėti ne apie tai, ką negerai padarė vadovybė, bet ko nepadarė, kad tokia situacija nebūtų susidariusi, santykiai mokykloje būtų geresni ir kad nebūtų iki tokios situacijos prieita.
„Dabar labiausiai rūpi, kad situacija mokykloje normalizuotųsi, kad toliau vyktų darbas. Greičiausiai šiuo metu skirsime laikiną direktorių, greičiausiai ne iš tos mokyklos, o neutralų žmogų, kadangi direktorės pavaduotoja – atleisto mokytojo žmona. Šiuo metu mokyklai reikia pagalbos, taigi mes tikrai jai skirsime dėmesio, toliau aiškinsimės, kodėl susidarė ši situacija. Taip pat tokiose situacijose mokyklai reikia ir psichologinės pagalbos“, – tikino pašnekovas.
Paskutinė direktorės darbo diena – gruodžio 23 d. Taigi po Kalėdų ją pakeis naujas direktorius. Dėl „Laisvės“ gimnazijos direktorės atleidimo galutinį sprendimą balsuodama priims Vilniaus miesto taryba, kuri į posėdį renkasi jau kitą trečiadienį, gruodžio 21 dieną.
Moksleiviai neatsisako minties susigrąžinti mokytoją
Moksleiviai, sužinoję apie direktorės sprendimą, nutraukė maištą ir grįžo į pamokas, tačiau teigia esantys neramūs, kadangi V.Šumskauskienė mokyklai vadovaus dar 10 dienų. Vis dėlto moksleiviai tikisi palankaus sprendimo dėl mokytojo iš naujojo direktoriaus.
„Visgi mūsų viso sukilimo toks tikslas ir buvo – kad grįžtų mokytojas. Dabar beliko tik jį sugrąžinti“, - atviravo mokiniai.
Pasak jų, noras sugrąžinti mokytoją – ne principo reikalas. Jie už jį kovoja todėl, kad tai iš tiesų geras mokytojas, kuris išmokė juos mylėti knygą, skatinantis jų kūrybiškumą.
„Po visko mes grįžome į pamokas, tad nereikia sakyti, jog visa tai vyko tik dėl to, kad jos nevyktų. Mes, „Laisvės“ gimnazijos mokiniai, siekiame ne tik sėdėti pamokose, o jaustis jose gerai, nebijoti išreikšti savo nuomonės. Norime ne tik graužti vadovėlius, bet tobulėti visapusiškai. Dėkojame visiems už palaikymą, motyvaciją, geranoriškumą, už visus gražius žodžius apie mūsų naująją kartą! Ir kaip rašė viena komentatorė, pilietišką pareigą atlikome“, - teigė abiturientė Miglė.
Apie situaciją mokykloje – dešimtoko mama
„Esu vieno iš mokinių mama, kuriai rūpi vaiko gerovė, o ypač mokymosi aplinka. Mano sūnus visada gerai mokėsi. Turi 8 (iš 10-ties) pagyrimo raštus už mokslo pasiekimus, kelis „aukso“ apdovanojimus už rezultatus anglų kalbos konkursuose, matematikos olimpiadose ir pan. „Laisvės“ gimnazijoje sūnus mokosi pirmus metus. Esu labai laiminga, kad pasirinkome būtent šią gimnaziją dėl kelių priežasčių: netoli nuo namų, optimistiškai nusiteikę mokytojai ir auklėtoja – pagyrimų skiltis elektroniniame dienyne „plyšta“ nuo padėkų žinučių už rodomą iniciatyvą ir mokslo pasiekimus.
Tačiau labiausiai džiugina, kad vis dažniau randu sūnų su knyga rankoje. Ar nenuostabu, kad dešimtokas nesėdi su išmaniuoju rankose ar prie kompiuterio, o skaito B.Sruogos „Dievų mišką“ ar D.Selidžerio „Rugiuose prie bedugnės“? Man nuostabu, nes su knyga anksčiau nelabai kada užtikdavau... Dabar paprasčiau galima perskaityti „privalomą literatūrą“, juk dauguma populiarių knygų galima paklausyti mp3 variantu arba pažiūrėti knygos ekranizaciją. Bet ne. „Marius sakė, kad šitą, šitą ir aną knygas verta perskaityti, o ne žiūrėti filmą“, - pasakojo Inga Rasinskienė.
Pasak jos, šis mokytojas sūnui – tikras autoritetas, kuris sugeba sudominti, sugeba ugdyti asmenybę. Ar gali būti geriau, kai dešimtokas noriai mokosi ir eina į mokyklą?
„ Ir štai... Dvi dienas sūnus kaip debesis pajuodęs vaikšto. Nežinau, kokios ambicijos užvaldė direktorę. Gaila man jos. Tikrai nuostabi moteris, keturių vaikų mama, puikiai administruojanti mokyklinį gyvenimą, kovojanti dėl gimnazijos gerovės. Sukūrė nuostabios mokyklinės aplinkos iliuziją. Ir štai. Turbūt nesitikėjo, kad taip gali būti. Kad VISI mokiniai gins mokytojo interesus.
Ar nepaprasčiau būtų numalšinti ambicijas ir stoti į mokinių pusę? Būtų viskas gerai baigęsi – viskas nurimtų sugrąžinus mokytoją, užsimirštų visa nemaloni situacija.
Bet ne, meluoti vaikams, apgauti žiniasklaidą ir savivaldybės atstovus... Ir dar jos manipuliacijos su anketomis. Užvakar sūnus atnešė užpildyti apklausos anketą apie mokymosi aplinką, patyčių prevenciją mokykloje, mokytojų kompetenciją ir t.t. Žinoma, kad pildžiau gerai nusiteikusi – juk viskas buvo gerai. Vakar surinktos anketos su manomai gerais rezultatais ir paskelbiama žinia apie Mokytojo atleidimą – ar tai ne manipuliacija siekiant užtikrinti gerus mokymo įstaigos aplinkos rezultatus? Ar tai sąžininga? Be to, niekaip nesuprantu, ar galima surašyti drausmines nuobaudas atbuline data?“ - svarstė pašnekovė.