K.Kėvalas Kolpingo kolegijoje dėsto krikščionišką antropologiją ir socialinį ugdymą. Kaip pats sako, antropologija – mokslas apie žmogų, todėl tai yra esminis mokslas. „Studijuojant antropologiją, atsiveria pats žmogus, nes sužinome apie jo prigimtį, paskirtį, vaidmenį visuomenėje ir indėlį į ją. Studentai šiose paskaitose susipažįsta su galinga mokymo tradicija, mat antropologija – mokslas, turintis ypač stiprias ištakas Vakaruose. Studentai supažindinami ir su krikščioniško mąstymo ideologija, o tai yra išties įdomu įvairiomis prasmėmis“, – apie savo darbą kalba K.Kėvalas.
Savo studentams siekiu perduoti ne tik informaciją, bet ir savo paties turimą patirtį, įgytą praktikoje.
Jis pasakojo, kad paskaitose ir apskritai savo elgesiu stengiasi puoselėti ir ugdyti bendražmogiškąsias vertybes, taip pat pristato krikščioniškąsias. „Žmogaus gyvenime stiprios vertybės yra labai svarbu. Mano didžiausias noras ir pastangų tikslas – išmokyti, sudaryti sąlygas žmogui pačiam atsirinkti savo vertybes. Jos jam turi tapti atskaitos tašku, – kalbėjo antropologijos dėstytojas. – Noriu parodyti, kaip ir kodėl jos žmogų sustiprina, kodėl kuri nors visuotinai priimta vertybė iš tiesų yra laikytina vertybe. Nes siekti vertybių nesuvokiant, ką jos reiškia, yra beprasmiška.“
Kolpingo kolegija |
Pasak dvasininko, studentai ypač vertina mokymą, paremtą asmeniška patirtimi, noriai domisi praktikos galimybėmis. „Šiais laikais informaciją labai lengvai galima rasti patiems. Taigi savo studentams siekiu perduoti ne tik informaciją, bet ir savo paties turimą patirtį, įgytą praktikoje. Svarbu užduotys, darbų rašymas, daugiau seminarų ir, žinoma, pokalbiai – viskas, kas padeda gauti ne tik teorinių žinių, bet ir susipažinti su praktika. Stengiuosi ieškoti ir inovatyvesnių sprendimų – žiūrime vaizdo medžiagą, ją aptarinėjame“, – sėkmingą paskaitų receptą pateikė K. Kėvalas. Jo teigimu, kolegijoje apskritai stengiamasi sudaryti sąlygas studentų praktikai, nuolat bendradarbiaujant su užsienio šalimis studentams suteikiamos galimybės išvykti į Austrijos, Vokietijos ir kitų šalių mokslo įstaigas.
K.Kėvalas pasakojo, kad Kolpingo kolegiją iš kitų aukštųjų mokyklų išskiria bendruomeniškumo skatinimu.
„Kolegijos bendruomenė nėra labai didelė, todėl nesunku išlaikyti artimą žmogiškąjį ryšį. Čia skatinamas šeimyniškumas, draugiški, nuoširdūs santykiais, – sakė vyskupas. – Net mokyklos statiniai – naujasis pastatas ir kavinė Kauno senamiestyje – veikia kaip socialinės erdvės, patogu ir jauku bendrauti, būti kartu.“Kolegijos bendruomenė nėra labai didelė, todėl nesunku išlaikyti artimą žmogiškąjį ryšį.
Kalbėdamas apie studentų motyvavimą, raginimą siekti savų užmojų, dėstytojas pabrėžė, kad jo, kaip pedagogo, tikslas nėra tik perduoti informaciją: „Stengiuosi skatinti jaunimą kelti klausimus, svarstyti, kodėl visuomenė sukonstruota būtent pagal tokius principus. Diskutuojame, kodėl visuomenė, pagrįsta, pavyzdžiui, nacizmu ar socializmu, neveikė, kodėl reikėjo sistemą pergalvoti. Tai iššūkiai ir klausimai, kuriuos pateikiu studentams spręsti. Patys atradę paaiškinimus, jie auga kaip pilnavertės asmenybės.“