Kauno Milikonių mokykloje dirbanti matematikos mokytoja Rima Eitmantienė pasakojo, kad mokymo programoje pagal vaiko gebėjimus yra naudojami trys lygiai: patenkinamas, pagrindinis ir aukštesnysis.
Aštuonių klasių mokytojai per pastaruosius du mėnesius 71 mokiniui jau paskyrė 2148 testus, o tai yra daugiau nei 8500 užduočių.
„Mokiniai yra išskirstyti pagal pasiekimų lygius ir gauna skirtingas užduotis, tad EMA elektroninės pratybos realiai diferencijuoja mokymosi procesą. Taip pat aktyviai naudojame inovatyvią pasiekimų lentą „Safaris”, kuri matuoja mokinių pažangą ir motyvuoja vaikus mokytis“, – tvirtino mokytoja.
„Džiaugiamės, kad EMA elektroninės pratybos Kauno Milikonių pagrindinėje mokykloje prigijo per labai trumpą laiką ir yra naudojamos itin intensyviai“, – teigė TAMO grupės direktorius Algirdas Baltaduonis.
Aštuonių klasių mokytojai per pastaruosius du mėnesius 71 mokiniui jau paskyrė 2148 testus, o tai yra daugiau nei 8500 užduočių.
Gali mokytis namie
Mokytojui suteikiama galimybė paskirti žinių patikrinimą namuose, po kurio sistema automatiškai priskiria rezultatus kiekvienam mokiniui.
„Vaikai gali atlikti paskirtas užduotis ir klasėje, ir namuose, prisijungę iš bet kokio įrenginio – planšetės, kompiuterio ar išmaniojo telefono“, – tvirtino Milikonių mokyklos direktorius Janas Ryzgelis.
Nuotoliniu būdu mokytojas gali kontroliuoti mokinių planšetinius kompiuterius, susirinkti testų atsakymus, rašto dokumentus, o reikalaujant mokinių dėmesio, mokytojui suteikta galimybė atjungti visus mokinius nuo interneto, užtemdyti jų kompiuterio ekranus ir paprašyti susitelkti ties užduotimi ar kita klasėje vykstančia veikla.
Ir tai – tik keletas pavyzdžių, kaip mokytojas ir mokiniai gali išnaudoti naująsias technologijas ugdymo ir mokymosi procese.
Planuoja plėstis
Šiuo metu Kauno Milikonių mokykloje išmaniojoje klasėje su elektroninėmis pratybomis dirba aštuonios penktokų klasės.
„Kitąmet planuojame sukurti elektronines pratybas šeštai klasei, taip pat svarstome ir kitas plėtros galimybes. Naujas pratybas mokytojai galės išbandyti jau pavasarį“, – akcentavo TAMO grupės direktorius A.Baltaduonis.
Kauno Milikonių mokyklos direktorius pastebėjo, jog šiuolaikinių mokymosi aplinkos klasių mokykloje reikėtų įrengti bent tris.
„Matome, jog tokių klasių mokykloje poreikis tik auga, todėl norint, kad pradėtų dirbti ne tik penktokai, bet ir kitų klasių mokiniai, išmaniųjų klasių reikėtų įrengti bent tris“, – pabrėžė J.Ryzgelis.
Geresni rezultatai
„Remiantis mokinių egzaminų rezultatais ir elektroninio turinio naudojimusi abiturientų tarpe, įrodyta, jog mokiniai vidutiniškai 15% pagerina savo egzaminų rezultatus. Skirtingai negu įprastai naudojamos mokymo ir mokymosi priemonės, skaitmeninis turinys visų pirma sudaro galimybę individualizuoti mokymą pagal mokinių pajėgumą, antra – elektroninis turinys palengvina darbą mokytojams bei pateikia išsamią rezultatų ir vertinimo analizę.
Mokykla turi keistis ir tobulėti kartu su pasauliu. Džiaugiamės, jog šis pilotinis projektas startavo Kaune.
Taigi, kaip rodo mūsų ekspertų patirtis, veiksmingi skaitmeniniai mokymo įrankiai palengvina mokytojų darbą ir padeda mokiniams pasiekti geresnių rezultatų“, – sako A.Baltaduonis, „TAMO grupės” direktorius.
„Mokykla turi keistis ir tobulėti kartu su pasauliu. Džiaugiamės, jog šis pilotinis projektas startavo Kaune. Praėjus pusei metų, kai buvo atidaryta pirmoji šiuolaikinės mokymosi aplinkos klasė, galime įvertinti sėkmingus mokytojų ir vaikų rezultatus. Kartu su komanda planuojame naujas investicijas, kad panašios klasės atsirastų kiekvienoje mokykloje“, – kalbėjo Kauno mero pavaduotojas Povilas Mačiulis.
Keisis požiūris
Informacinės technologijos nėra naujiena šalies mokyklose, mokytojai naudoja elektroninį dienyną, klasės turi išmaniąsias lentas ir planšetinius kompiuterius. Tačiau pirmą kartą programinė įranga, įrenginiai, mokymosi turinys ir internetas yra integruoti į vieną projektą, kuris gali tapti modeliu kitoms Lietuvos mokykloms kuriant savo išmaniąsias klases.
„Informacinių technologijų diegimas mokyklose vyks, ir tvirtai tikiu, kad neapsiribosime tik kompiuterių pastatymu klasėse. Ruošime tam ir mokytojus, mokyklų bendruomenes ir keisime pačių mokinių ir mokytojų požiūrį iš žinių išmokimo, mechaninio „iškalimo“ į žinių ieškojimo, suradimo ir taikymo moksle ir kasdieniame gyvenime požiūrį“, – kalbėjo visuomeninis Kauno mero patarėjas, buvęs švietimo ir mokslo ministras Dainius Pavalkis.
Plačiajai visuomenei „Šiuolaikinės mokymosi aplinkos“ klasė pristatyta lapkritį, parodoje „Mokykla 2015“.