Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Išbandymai vykusiems į Žalgirio mūšio inscenizaciją: transporto grūstys net nuo Amerykos (nuotraukos)

Lenkijos spauda pabrėžia, kad šeštadienį vykusi Žalgirio mūšio inscenizacija buvo didžiausia istorinė inscenizacija Europoje. Ir, matyt, didžiausia ne tik dalyvių ar žiūrovų skaičiumi, bet ir transporto grūstimis. Tūkstančiai žmonių, vykusių į renginį, jo taip ir neišvydo.
Transporto grūstys greta Amerykos kaimelio
Transporto grūstys greta Amerykos kaimelio / Andriaus Vaitkevičiaus / 15min nuotr.

Žalgirio mūšio inscenizacijoje dalyvavo apie 2 tūkst. žmonių – karių ir istorinių klubų dalyvių iš visos Europos. Pažiūrėti reginio istoriniame Žalgirio mūšio lauke susirinko, įvairiais skaičiavimais, nuo 150 tūkst. iki 200 tūkst. žiūrovų, juos kankino daugiau kaip 30 laipsnių karštis ir dusinančios dulkės.

Žmonių renginio vietoje buvo tiek daug, kad net greitosios pagalbos medikų automobiliai ne visada sugebėdavo per minią prasibrauti iki žmonių, sunegalavusių dėl nepakeliamo karščio. Nukentėjusieji iki medikų būdavo tiesiog nunešami rankomis.

Žiūrovų galėjo būti ir daugiau, tačiau tūkstančiai jų įstrigo po 20 kilometrų ir daugiau išsitęsusiose transporto grūstyse. Kepinant kaitriai saulei žmonės automobiliais valandų valandas buvo priversti šliaužti vėžlio žingsniu.

15min.lt žurnalistas, porą valandų prastovėjęs transporto grūstyje ties nedideliu kaimeliu skambiu pavadinimu Ameryka (nuo jo iki Žalgirio mūšio vietos – 21 km) ryžosi važiuoti aplinkkeliais. Beveik 70 km lankstas siaurais kaimo keliukais, pasinaudojant išsamiu vietovės žemėlapiu ir palydovinės navigacijos įranga, padėjo išvengti automobiliais užkimštų magistralinių Lenkijos kelių. Apie 40 km kelionė nuo Olštyno, siaurais Lenkijos keliais turėjusi trukti vos 40 minučių, išsitęsė iki 4 valandų, bet į renginį šių eilučių autorius spėjo.

Tačiau, kaip rašo Lenkijos spauda, tūkstančiai žmonių, transporto grūstyse praleidusių ne vieną valandą, buvo priversti grįžti namo, taip ir nepamatę mūšio inscenizacijos.

„Tokių milžiniškų transporto grūsčių, vykstant į Žalgirio mūšio vietą, Lenkija dar nematė!“ – jau sekmadienį paskelbė „Gazeta Olsztynska“.

Grūstyse įstrigę žmonės keiksnojo savo kelius ir renginio organizatorius, nesusitvarkiusius su transporto srautu.

„Apie 7 valandą išvažiavome iš Varšuvos. Tačiau į renginį jau nespėjome (mūšio inscenizacija prasidėjo 14 valandą vietos laiku ir tęsėsi apie valandą – aut. past.). Jau sukamės atgal į namus“, – vieno įsiutusio vairuotojo žodžius cituoja „Gazeta Olsztynska“.

Laikraštis skelbia, kad vien nuo Olštyno iki Griunvaldo, kur vyko inscenizacija, važiuoti reikėjo mažiausiai 6 valandas. O tai viso labo mažiau nei 50 kilometrų!

„Iš Olštyno išvažiavome apie 10 val. Dabar jau 15.30 val., o renginio vietos dar nepasiekėme. Žmonės apsisuka ir grįžta namo, nes mūšio inscenizacija jau baigėsi“, – iš karto po mūšio inscenizacijos internete paskelbė vienas Lenkijos gyventojas, važiavęs į renginį.

Neką lengviau vairuotojams buvo ir renginiui pasibaigus. Išvažiuoti iš stovėjimo vietos automobiliams prireikdavo nuo keliasdešimties minučių iki valandos. Patekus į kelią, vedantį tolyn nuo renginio vietos, vėl reikėdavo ilgam sustoti, nes eismui trukdė kelio pakraščiuose palikti kitų žiūrovų automobiliai, transporto judėjimą blokuodavo smulkios žioplų vairuotojų avarijos. Policijos bandymai reguliuoti eismą situacijos iš esmės nepagerino.

Visur aplink Griunvaldą matėsi didžiulės automobilių kolonos, judančios tiesiog laukais ir pasėliais. Tačiau ir šių automobilių vairuotojams kelionės laiko sutrumpinti nepavyko, nes jie anksčiau ar vėliau buvo priversti išvažiuoti į kilometrinėmis grūstimis užsikimšusius kelius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos