2022 04 21

„Fielmann“ indėlis tvariai gerovei – šeimos tradicija tapęs medžių sodinimas, akiniai iš perdirbto ir celiuliozės acetato

Ar žinojote, kad jūsų stilingi akiniai gali būti pagaminti iš perdirbtų žvejybinių tinklų ar kilimų? Beje, medvilnės plantacijos Mongolijoje, kurias įsigijo „Giorgio Armani“ mados namai prieš kelerius metus, taip pat turi sąsają su akiniais – būtent iš čia auginamos medvilnės yra gaminamas bioacetatas, naudojamas unikalių akinių gamybai.
Marc Fielmann (dešinėje) ir Daniel Günther (viduryje)
Marc Fielmann (dešinėje) ir Daniel Günther (viduryje) / „Fielmann“ nuotr.

Visa tai ir ne tik prisideda prie Vokietijos kompanijos „Fielmann” atsakingo vartojimo ir tvarumo istorijos, kurią šeimos verslo pavyzdžiu kuria ir lietuviai - „Fielmann“ optikų tinklą Baltijos šalyse valdančios įmonės įkūrėjas ir vadovas Gintautas Kersnauskas bei jo žmona Jūratė Kersnauskė.

Lietuvoje pasodino ąžuoliukų alėją savo darbuotojams

Europoje lyderiaujančio optikos salonų tinklo „Fielmann“ įkūrėjas jau daugiau nei 40 metų kasmet rengia prasmingą akciją – kiekvienam savo darbuotojui pasodina po medį skirtingose Vokietijos žemėse. Šią gražią tradiciją tęsia ir „Fielmann“ Lietuvoje – bundant pavasarinei gamtai, šalia gamybinio ir logistinio padalinio Kaune, kartu su jame dirbančiais kolegomis buvo pasodinta ąžuoliukų alėja, kurioje kiekvienas jų skirtas daugiau nei 20 metų kartu dirbantiems darbuotojams, taip atsidėkojant už ilgametę bendrystę ir pasitikėjimą.

„Manome, kad ne tik kompanijos vertybės yra svarbu, bet ir tai, ką mes, kaip atskiri žmonės, nepaisydami savo socialinio statuso ar karjeros pasiekimų, galime padaryti dėl savo aplinkos namuose ir darbe, dėl savo Žemės, kad joje būtų maloniau, švariau ir sveikiau gyventi“, – sakė G.Kersnauskas.

Kaip ir „Fielmann“ kompanijos įkūrėjui Gunteriui Fielmannui – taigi pirmiausia, kaip paprastam žmogui, –G.Kersnauskui svarbu saugoti gamtą, rūšiuoti atliekas, mažinti taršą renkantis eiti į darbą pėstute ar važiuoti dviračiu.

„Manau, kad kiekvienas savo atsakingu požiūriu, savo toliaregišku supratimu ir kuriame tas tradicijas, kurios su laiku tampa įpročiu ir paskatina kitus susimąstyti, o kuo gi aš galiu prisidėti prie aplinkos išsaugojimo. Mes esame šeimos verslas, todėl mums rūpi kiekvienas – tiek mūsų klientai, tiek ir darbuotojai – tam, kad galėtų prisidėti prie tvarumo ne tik savo veiksmais, bet ir sąmoningais pasirinkimais. Gyvename ne tik šia diena, bet ir galvodami apie ateitį, kokią ją norėtume matyti ir sukurti ateinančioms kartoms. Gamtos išsaugojimas šylant Žemei – mums labai svarbus, todėl inicijuojame tvarias ir gamtai draugiškas iniciatyvas. Mūsų darbuotojams „Fielmann“ – ne tik darbo vieta, bet ir santykiai su kolegomis, su klientais, ne tik profesinių žinių panaudojimas, bet ir asmeninės atsakomybės išraiška“, – apie įmonėje puoselėjamas vertybes pasakoja optikų tinklo Lietuvoje įkūrėjas ir vadovas.

„Fielmann“ tvarumo strategija – ilgalaikė

Galima drąsiai teigti, jog „Fielmann“ tvarumo siekiai ir realūs sprendimai yra aplenkę laiką, nes apie išteklių tausojimą ir gamtos puoselėjimą kompanija bei jos žmonės galvoja beveik pusę amžiaus, t.y. nuo tada, kai šios temos dar nebuvo tokios aktualios ir reikšmingos, kaip kad dabar XXI amžiuje.

Dabartinis Vokietijos kompanijos „Fielmann“ generalinis direktorius Marcas Fielmannas, įvertindamas pandemijos paliestus metus, teigia, jog „žmonių tikrasis charakteris išryškėja krizės akivaizdoje“. Pastarieji metai įrodė, kad „Fielmann“ yra didžiulė bendruomenė, kartu kurianti, dirbanti ir palaikanti tvarius sprendimus.

Vienas įrodymų – nuo 1984-ųjų Europos šalių miškams, parkams ir žalesnėms miesto erdvėms jau padovanota per 1,8 mln. žaliųjų planetos plaučių grynintojų. Šios šaunios tradicijos nebuvo atsisakyta ir per pandemiją: vien per 2020-uosius darbuotojai pasodino 30 000 medžių Vokietijoje, Austrijoje, Šveicarijoje ir Italijoje. Ir medžių sodinimo geografija kasmet plečiasi!

„Fielmann“ kompanija palaiko tokius Jungtinių Tautų darnaus vystymosi tikslus, kaip atsakingas vartojimas ir gamyba, sveikata ir gerovė, saugi darbo aplinka ir nuolatinis tobulėjimas. „Visi mūsų kolekcijos modeliai yra draugiški odai ir gaminami laikantis itin griežtų kokybinių reikalavimų. Tokius pat keliame ir kitų kolekcijų gamintojams – tvarus ir atsakingas elgesys yra be galo reikšmingas tiekimo grandinėje, nes tai viena svarbiausių mūsų kompanijos vertybinių dalių“, – teigia G.Kersnauskas. Jam antrina ir J.Kersnauskė, kalbėdama apie tvarius santykius su įmonėje dirbančiais kolegomis: „Profesionalūs darbuotojai – mūsų kompanijos sėkmės garantas. Vertiname savo komandas ir stengiamės, kad mūsų šeimos versle dirbantiems žmonės būtų sudarytos saugios sąlygos augti, tobulėti, jaustis laisvomis ir kūrybiškomis asmenybėmis. Tikėjimas, kad kiek myli savo darbuotoją, taip jis myli mūsų klientą, pasiteisina su kaupu.“

VIDEO: „Fielmann“ indėlis tvariai gerovei – šeimos tradicija tapęs medžių sodinimas, akiniai iš perdirbto ir celiuliozės acetato

Tvarumo pavyzdys – akiniai iš perdirbto acetato

Naująją „Fielmann“ pavasario/vasaros kolekciją papildė išskirtinė akinių rėmelių linija „Elementra”, kurie yra pagaminti iš perdirbto acetato. Ši linija yra tarsi įrodymas, kad įmanoma sukurti naują akinių dizainą iš senų akinių, taip tausojant vertingus išteklius.

Akinių iš perdirbto acetato ypatumas – unikalus, kituose modeliuose neatsikartojantis margas raštas, todėl kiekvienas jų yra vis kitoks, nerastumėte dviejų vienodų – tokį išskirtinumą suteikia pats acetato perdirbimo būdas. Žaliava šiems modeliams išgaunama perdirbant neatitinkančius gamybos standartų ar savo gyvenimo laiką atitarnavusius senų akinių rėmelius, įvairias gamybines atliekas, kurios yra išrūšiuotos pagal spalvą ir medžiagiškumą, ar nebereikalingų kitų gamybinių detalių, pvz., metalinių elementų. Visa tai, papildomai pridėjus naujo acetato gabalėlių, veikiant slėgiui ir karščiui, sulydoma į vientisą masę, iš kurios išgaunamos acetatinės plokštės, o iš jų lazerių pagalba išpjaunami akinių rėmelio komponentai – fasadas ir kojelės.

„Elementra“ linijos rėmeliams pagaminti naudojama mažiausiai 84 proc. perdirbto acetato. Iš šios medžiagos pagaminti rėmeliai yra ir itin patvarūs, lengvai egnonomiškai pritaikomi prie kiekvieno veido ypatumų, ir, skirtingai nuo kitų medžiagų, galimi atnaujinti poliravimo būdu. Tokiu būdu „Fielmann” prisideda prie kruopštaus ir atsakingo išteklių naudojimo bei ilgaamžiškumo.

„Fielmann“ nuotr./„Fielmann“ indėlis tvariai gerovei – šeimos tradicija tapęs medžių sodinimas, akiniai iš perdirbto ir celiuliozės acetato
„Fielmann“ nuotr./„Fielmann“ indėlis tvariai gerovei – šeimos tradicija tapęs medžių sodinimas, akiniai iš perdirbto ir celiuliozės acetato

„Econyl“ medžiaga – ir modernu, ir tvaru

Tvarumo tendencijos ryškios ir kitų mados namų kolekcijose. Prieš keletą metų „Tommy Hilfiger" sukūrė specialią jaunimui skirtą liniją „Tommy Jeans“, kurioje dominuoja iš „Econyl“ bei kitų gamtai draugiškų medžiagų pagaminti modeliai.

„Econyl“ yra naujoviška ir tvari medžiaga, gaunama depolimerizacijos ir pakartotinės polimerizacijos būdu perdirbant nailono atliekas: vandenynuose surinktus žvejybinius tinklus, kilimus ar tekstilę, – pasakoja J.Kersnauskė. – Ši medžiaga pasižymi lygiai tokiomis pačiomis savybėmis, kaip ir nailonas, todėl ją galima daug kartų perdirbti neprarandant aukštos kokybės. Taigi, nuolat galvojame apie aplinką, kurioje esame, apie šalia esančius žmones ir apie klientams siūlomus produktus, nes mums rūpi kiekvienas: ir gamta, ir žmogus, ir tai, ką galime visi drauge padaryti su tikslu išsaugoti švaresnę Žemę ateinančioms kartoms.“

„Fielmann“ nuotr./„Fielmann“ indėlis tvariai gerovei – šeimos tradicija tapęs medžių sodinimas, akiniai iš perdirbto ir celiuliozės acetato
„Fielmann“ nuotr./„Fielmann“ indėlis tvariai gerovei – šeimos tradicija tapęs medžių sodinimas, akiniai iš perdirbto ir celiuliozės acetato

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis