„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Gyventojų nuomonės tyrimas atskleidė netikėtą tvarumo naujovės efektą

Vasaros karščiai augina vandens ir gaiviųjų gėrimų pardavimus. Neseniai atliktas tyrimas parodė, kad 9 iš 10 gyventojų Lietuvoje perka gėrimus plastiko buteliuose. Taip pat paaiškėjo, jog kas antras žmogus (45 proc.) emociškai jaučiasi geriau, žinodamas, kad geria iš butelio, kuris yra labiau draugiškas aplinkai, rašoma „Užstato sistemos administratorius“ pranešime spaudai.
Asociatyvi nuotrauka
Asociatyvi nuotrauka / Bendrovės nuotr.
Temos: 2 Tara Klimato kaita

„Pasaulinių tyrimų duomenys iš Europos ir JAV rodo, kad vartotojai vis labiau palaiko tvarumo sprendimus, kuriuos siūlo kasdienių produktų gamintojai. Naujausias tyrimas Lietuvoje parodė, kad ir mūsų šalyje daug žmonių supranta svarbius pokyčius, kurie padės gyventi tvariau ir padidins galimybes perdirbti plastiko pakuotes“, – sako VšĮ „Užstato sistemos administratorius“ (USAD) vadovas Gintaras Varnas, komentuodamas naują tvarką, pagal kurią nuo visoje ES nuo liepos 3 dienos uždrausta tiekti rinkai PET plastiko butelius ir kombinuotą gėrimų tarą su nepritvirtintais iš plastiko pagamintais kamšteliais.

Gyventojai mato naudą

Pokytis buvo apibrėžtas dar Europos Sąjungos 2019 metais priimtoje Vienkartinio plastiko mažinimo direktyvoje, todėl gėrimų gamintojai turėjo laiko pasiruošti ir prisitaikyti prie permainų.

O ar prisitaikė vartotojai? USAD iniciatyva gegužę atliktas tyrimas rodo, kad dauguma (55 proc.) Lietuvos gyventojų sutinka su nuostata, jog prie butelių tvirtinami kamšteliai padės mažinti plastiko taršą – daugiau kamštelių nukeliaus į taromatus bei kitas pakuočių surinkimo vietas kartu su PET plastiko buteliais. Taigi, plastiko kamšteliai rečiau atsidurs vietose, kur dažniausiai gamtoje yra vartojami gėrimai: paežerėse, paplūdimiuose, miško poilsiavietėse, parkuose ir kt.

Vartotojai ieško tvarumo ženklų

Pasak G.Varno, Lietuvos gyventojų nuostatos atspindi kitose pasaulio šalyse pastebimas tendencijas, kad vartotojai vis dažniau renkasi gamtai draugiškus pakuočių sprendimus ir kryptingai ieško, domisi tvarumo naujovėmis įsigydami kasdienius produktus. Pavyzdžiui, bendras tarptautinis „Nielsen“ ir „McKinsey“ atliktas tyrimas parodė, jog pernai 92 proc. pirkėjų nurodė, kad tvarumas yra svarbus kriterijus renkantis prekės ženklą.

Analitikai taip pat pastebėjo, jog reikšmingą įtaką pasirinkimams daro emocinė savijauta: žmonės siekia atliepti savo asmenines vertybes, puoselėti viltį bei optimizmą ir, apskritai, jaučiasi geriau, kai gali palaikyti bendras pastangas sušvelninti klimato kaitą, prisidėti prie aplinkos apsaugos tikslų. Konstatuojama, kad įprastas apsilankymas parduotuvėje pirkėjams suteikia tiesioginę progą „pinigine įrodyti“ savo sąmoningumą, socialinę atsakomybę ir brandą.

Gegužę Lietuvoje atlikto tyrimo rezultatai parodė, 45 proc. apklaustųjų jaučiasi emociškai geriau gerdami iš butelio, kuris yra labiau draugiškas aplinkai.

Lietuvoje grąžinta jau daugiau negu 5 mlrd. pakuočių

Prieš aštuonerius metus Lietuvoje startavusi gėrimų pakuočių užstato sistema veikia sklandžiai, todėl daugiausia vartotojo sprendimas lemia, kur atsidurs tuščia pakuotė.

„Dauguma žmonių Lietuvoje supranta, kad taromatų nepasiekusios užstato pakuotės gali atsidurti gamtoje ir padidinti aplinkos taršą. Užtat užstato sistemą palaiko ir ja naudojasi 9 iš 10 gyventojų. Šis palaikymas padėjo gamintojams ir importuotojams susigrąžinti daugiau kaip 5 milijardus tuščių vienkartinių pakuočių – tūkstančius tonų vertingų antrinių žaliavų, kurios perdirbtos virto naujais gaminiais, o ne atsidūrė sąvartynuose“, – atkreipia dėmesį USAD vadovas G.Varnas, vertindamas užstato sistemos rezultatus, pasiektus Lietuvoje nuo sistemos starto 2016 metais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“