2021 05 26

Išdalinti pakuotės dizaino „Oskarai“: Lietuva laimėjo metų tvarumo dizaino apdovanojimą

Los Andžele įvykusiuose kasmetiniuose pakuočių dizaino apdovanojimuose „Dieline Awards“ tarp tūkstančių kūrėjų originalumu, tvarumu, kokybe ir aktualumu pasauliui buvo išskirtas agentūros „Pencil & Lion“ kūrybos direktoriaus Aurimo Kadzevičiaus sukurtas produktas „Bee Loop“ – ekorevoliuciją žadanti medaus pakuotė.
Aurimo Kadzevičiaus sukurta medaus pakuotė
Aurimo Kadzevičiaus sukurta medaus pakuotė / Kerniaus Pauliukonio nuotr.

Aukščiausiu „Dieline Awards“ tvarumo apdovanojimu įvertinta lietuviško bičių vaško pakuotė yra organiška, perdirbama, atsinaujinanti, valgoma, savaime suyranti, priešgrybelinė, antivirusinė, antibakterinė bei antiseptinė. Trumpai tariant, A.Kadzevičiaus sukurtas medaus indas yra visapusiškai tvarus, nepaliekantis jokių atliekų ir užtikrinantis nenutrūkstantį gamtos ratą.

„Visada norėjau sukurti tai, ko dar nėra, arba šiuolaikiškai prikelti tai, kas jau seniai pamiršta, – apie „Bee Loop“ pakuotės idėją pasakoja A.Kadzevičius. – Klausantis tėčio pasakojimų apie bitininkystę gimė labai paprasta įžvalga apie organišką žmogaus ir bitės ciklą – natūralią gamtos sistemą.“

VIDEO: Aurimo Kadzevičiaus sukurta medaus pakuotė laimėjo metų tvarumo dizaino pasaulinį apdovanojimą

Bitės iš vaško sukonstruoja korius, kuriuose kaupia medų. Bitininkas išsuka medų, o iš koriams naudojamo vaško gimsta indas, kuriame patalpinamas medus. Suvartojus šį natūralų gamtos produktą, bičių vaško pakuotė grąžinama į bityną. Ciklas užbaigiamas ir kartu pradedamas naujas, vašką atidavus bitėms šviežiems koriams konstruoti. Taip „Bee Loop“ pakuotėje susijungia gamtos filosofija, bitininkystės tradicija ir jas atliepiantis dizainas.

Gamtai itin draugiško indo kūrėjas atkreipia dėmesį, kad ši minimalistinė medaus pakuotė yra be jokių papildomų etikečių, o kiekvienas indas išsiskiria savo vaško spalva pagal juose išpilstytą liepų (gelsvą), miško augalų (žalsvą) ir grikių (rausvą) medų – taip simboliškai užkoduodamas lietuviškumą. Kartu pakuotė ir 99.99% valgoma. Nerekomenduojama valgyti tik pakuotės atidarymui skirtos lininės juostelės.

„Daug metų norėjau sukurti medaus pakuotę tėčio bičių medui, bet jei ką sumąstydavau, tai neatitikdavo to, kas yra gamta, kuo gyvena bitės. Stengiausi vengti vartotojiško požiūrio ir išrasti kažką tikro. Manau, kad norėdami išsaugoti gamtą, turime kurti naujus grąžinimo gamtai ciklus visose srityse jau dabar“, – atsigręžti į gamtą ragina A.Kadzevičius.

Prie pasaulinį pripažinimą pelniusios „Bee Loop“ idėjos įgyvendinimo taip pat prisidėjo keramikė Simona Kaunaitė bei fotografas Kernius Pauliukonis („Packshot“). Prestižinis „Dieline Awards“ įvertinimas papildė solidžią A.Kadzevičiaus tarptautinių pakuotės dizaino apdovanojimų kolekciją, kurioje ne vienas aukščiausios prabos „Dieline“ prizas ir rinktiniai „D&AD“ pieštukai.

Didžiausiose Lietuvos kūrybos ir reklamos agentūrose meno vadovu dirbęs A.Kadzevičius sukūrė daugybę plačiai nuskambėjusių kampanijų tokiems prekės ženklams, kaip „Auga“, „Rimi“, „Akvilė“, „Eurovaistinė“, „Kalnapilis“, „Rimanto Kaukėno paramos grupė“, „Vilkmergės alus“, „Voruta“, „Knauf“, „Statoil“, „Ežys“ ir daugybei kitų. Šiuo metu agentūros „Pencil & Lion“ kūrybos direktoriaus darbų geografija plačiai išsiplėtusi nuo gimtosios Lietuvos iki Jungtinės Karalystės ir netgi Japonijos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs