2020 12 02

M.Bartuševičius apie tvarumą: galime nedaryti nieko, bet ką paliksime savo vaikams?

„Taip, mes galime nieko nedaryti ir spėsime nugyventi savo gyvenimą, bet klausimas, ką norime palikti savo vaikams ir ateinančioms kartoms“, – svarstė prie Europos Sąjungos ekoiniciatyvos „Ding Dong“ prisijungęs komikas Mantas Bartuševičius. 15min jis pasakojo, kad nors ekologijos pirmūnu savęs nelaiko, tačiau tvarumo principai jo gyvenime užima svarbią vietą.
Komikas Mantas Bartuševičius
Komikas Mantas Bartuševičius / Vidmanto Balkūno / 15min nuotr.

15min pašnekovas pasakojo, kad vos išgirdęs apie „Ding Dong“ suprato, jog norėtų prie šios iniciatyvos prisidėti, todėl sulaukus kvietimo abejonių nebuvo. „Labai džiaugiuosi“, — sakė jis.

M.Bartuševičius vasarą su žmona Ieva dalyvavo kitame Europos Komisijos inicijuotame projekte — „Kelionė mylimoj Lietuvoj“, kurio metu kalbėjo apie kultūrą, maistą, bet ne ką mažiau dėmesio skyrė žaliajai energetikai.

„Ši tema nėra svetima, man patinka apie tai kalbėti“, — pridūrė jis.

Nors savęs ir nelaiko ekologijos pirmūnu, tačiau 15min jis atskleidė, kad tvarumo principais vadovaujasi kasdieniame gyvenime. Pavyzdžiui, be reikalo nelaiko įjungtos šviesos, o pasikrovus prietaisams — įkroviklius ištraukia iš elektros lizdo. Jis taip pat stengiasi pirkti tik tuos daiktus, kurių išties reikia, o ne norisi.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Mantas Bartuševičius su žmona
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Mantas Bartuševičius su žmona

Beje, prieš kelerius metus M.Bartuševičius inicijavo linksmą pilietinę akciją, skatinančią nešiukšlinti. 15min pašnekovas džiaugėsi, kad šiandien ši problema ne tokia aktuali — šiukšlina vis mažiau žmonių.

Kiekvienas yra vertas antro šanso

Iniciatyvas, kuriomis M.Bartuševičius domėjosi „Ding Dong“ kelionės metu, vienija bendra tema — antrasis šansas, kurį suteikti galime ne tik daiktams, bet, svarbiausia, ir mus supantiems žmonėms.

„Net trys mano stotelės yra apie daiktų panaudojimą antrą kartą, vartotojiškumo mažinimą. Vakar su „Powerty“ komanda kalbėjausi apie energetiką bei energijos taupymą, o taip pat apie tai, kaip svarbu, kad atsinaujinanti energetika taptų prieinama ir socialiai pažeidžiamesnėms socialinėms grupėms“, — pasakojo jis.

Beje, šiandien M.Bartuševičius svečiuojasi Marijampolėje veikiančioje kultūros oazėje simboliniu pavadinimu „Kultūros variklis BWM“. O paskutinę dieną jis keliaus į Žemaitijos nacionalinį parką, kur domėsis projektu „Unigreen“, kurio tikslas — gamtinį turizmą pritaikyti žmonių, turinčių negalią, lankymui.

Partnerio nuotr./Mantas Bartuševičius
Partnerio nuotr./Mantas Bartuševičius

Kiek anksčiau pašnekovas susipažino su Kaune įsikūrusia, tvarų gyvenimo būdą bei žiedinę ekonomiką skatinančia iniciatyva „Pop Machina“, o su Alytuje veikiančio pa­kar­to­ti­nio nau­do­ji­mo cen­tro „Tiko Tiks“ komanda kalbėjosi apie perdirbimą ir antrinį daiktų panaudojimą.

Čia žmonės ne tik perka maistą, o kartu palaiko idėją, padedančią integruotis priklausomybes įveikusiems žmonėms į gyvenimą.

Dar viena „Ding Dong“ kelionės stotelė — salotų baras Vilniuje „Mano guru“.

„Čia žmonės ne tik perka maistą, o kartu palaiko idėją, padedančią integruotis priklausomybes įveikusiems žmonėms į gyvenimą“, — pasakojo M.Bartuševičius.

Tvarumas — ne praeinanti mada, o gyvenimo būdas

Paklaustas, kaip reaguoja socialinių tinklų sekėjai, sulaukę ne įprasto linksmo, o rimto turinio, M.Bartuševičius džiaugėsi, kad jo auditorijai tvarumas — svarbi tema.

„Pastebėjau, kad vis daugiau jaunimo, turiu galvoje, žymiai jaunesnio už mane, domisi tuo. Jiems tai ne tik mados dalykas, o jie tuo tiki“, — atkreipė dėmesį jis.

15min paklaustas, ko galėtų palinkėti tvarumo skeptikams, tikintiems, kad klimato kaitą išgalvojo ekologiškų produktų pramonė, pašnekovas svarstė, kad jeigu negalvojame patys apie save, tai verta susimąstyti bent apie ateinančią kartą: „Taip, mes galime nieko nedaryti ir spėsime nugyventi savo gyvenimą, bet klausimas, ką norime palikti savo vaikams ir ateinančioms kartoms?“

Daugiau informacijos apie „Ding Dong“ – „Green Trip“ interneto svetainėje bei „Instagram“ paskyroje. Taip pat kviečiame sekti „Ding Dong“ ambasadorių Rasos, Aurimo ir Manto keliones.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis