Ne todėl, kad Haidelbergo meras E.Würzneris būtų nusiteikęs prieš elektromobilius. Šio vaizdingo pietų Vokietijos miesto gyventojams, įsigyjantiems baterija varomą transporto priemonę, skiriama iki 1000 eurų arba 1200 JAV dolerių premija. Jie gauna dar 1000 eurų, jei įrengia įkrovimo stotelę.
Tačiau priemonių, kuriomis E.Würzneris bando sumažinti Heidelbergo poveikį klimatui, sąraše elektromobiliams tenka gana žema vieta. Šių priemonių mastas pelnė Haidelbergui, garsėjančiam seniausiu Vokietijos universitetu ir 800 metų senumo pilies griuvėsiais, ekologiško miesto planavimo pradininko reputaciją.
E.Würznerio tikslas yra apskritai sumažinti miestiečių priklausomybę nuo automobilių, kad ir kokie tie automobiliai būtų.
Dabar Haidelbergas perka vandeniliu varomų autobusų parką, plėtoja priemiesčių dviračių „greitkelių“ tinklą ir taip projektuoja mikrorajonus, kad atgrasytų jų gyventojus nuo visų transporto priemonių ir skatintų vaikščioti. Miestelėnai, atsisakę savo automobilių, gali metus nemokamai važinėti viešuoju transportu.
„Jei jums reikia automobilio, naudokitės dalijimosi automobiliais paslauga, – sakė E.Würzneris interviu Haidelbergo baroko stiliaus rotušėje, kuri dėl pandemijos metu beveik ištuštėjo. – Jei negalite naudotis šia paslauga, nes gyvenate per toli, atokioje vietovėje ir trūksta viešojo transporto, tada važiuokite automobiliu, bet tik į traukinių stotį, o ne į miesto centrą.“
Haidelbergas pirmauja judėjime, kuris tikriausiai yra stipriausias Europoje, tačiau jame dalyvauja daugybė bendruomenių visame pasaulyje, įskaitant ir JAV miestus, tokius kaip Ostinas Teksase ir Portlandas Oregone.