Skatindami darnų gyvenimo būdą 15 nuomonės formuotojų keliavo po Lietuvą, Belgiją, Vokietiją, Graikiją, ir Portugaliją. Europos Sąjungos (ES) finansuojamos kampanijos „Green Trip“ metu įgyvendinta daugiau nei 70 tvarių projektų, kuriuose pristatyti esamų ekologinių problemų sprendimai ir skatinamas klimatui nekenkiantis gyvenimo būdas. Po Lietuvą gyvai ir virtualiai keliavo bei tvaraus gyvenimo būdo idėjas socialiniuose tinkluose skleidė Rasa, Aurimas, Mantas.
Kur Lietuvoje lankėsi ir ką naujo sužinojo projekto ambasadoriai?
Pasaulį keičiantys mokslininkų sprendimai
Jūros tyrimų centro mokslininkus aplankiusi R.Jusionytė 15min pastebėjo, kad ES parama suteikia galimybę atlikti tuos tyrimus, kurių kitomis aplinkybėmis Lietuva negalėtų sau leisti — esame tiesiog per maži: „Nuo marių valymo iki aukštapelkių atkūrimo, kur ir toliau galės gyventi tūkstančiai gyvūnų rūšių.“
Beje, ji taip pat domėjosi ir kita svarbia — lyčių lygybės jūros tyrimų bei technologijų moksle tema.
Anot jos, tai puikus įrodymas, kad ES pinigai gali būti ir yra panaudojami tinkamai — skiriami moksliniams tyrimams, keičiantiems gyvenimus. Paklausta, o ko reikia, kad visuomenė suprastų, jog atėjo laikas keisti įpročius, ji pabrėžė, kad svarbu ir tinkami valdžios sprendimai.
„Mes turime reikšti savo pilietinę valią, balsuoti, o po to priminti išrinktiems atstovams jų pareigas ir pažadus. Šiukšlių išvežimo kompanijos turėtų būti daug skaidresnės, didinti pasitikėjimą, griauti mitus. O ir mes patys namie turėtume rūšiuoti, pirkti kuo mažiau plastiko — tiek tikrai galime padaryti“, — kalbėjo ji.
15min primena, kad „Ding Dong“ projekto metu R.Jusionytė domėjosi „Vilniaus vandenų“ iniciatyva panaudoti dumblą, likusį išvalius kanalizacijos vandenį. Ji taip pat aplankė Šilutės rajone besidriekiančią Aukštumalės aukštapelkę.
Mažas pokytis žmogui — didelis gamtai
Projekto metu Kauno rajone įsikūrusiame tikrame karamelės fabrike „Cannamella“, Babtų sodininkystės ir daržininkystės institute, Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Botanikos sode ir Birštone lankęsis keliautojas A.Valujavičius pabrėžė, kad norint pokyčių — visuomenę būtina šviesti. Pasak jo, prie to turėtų prisidėti ne tik žymūs žmonės, bet ir ugdymo įstaigos, kuriose nuo pat vaikystės turėtų būti mokoma, kad žmogus ir gamta — neatsiejami vienas nuo kito.
Nuo vaikystės turėtų būti mokoma, kad žmogus ir gamta — neatsiejami vienas nuo kito.
A.Valujavičiaus tema — „Pagamintas su gamta“ (angl. „Made with nature“). Jis siekė parodyti, kad ir verslo sektorius gali būti tvarus, todėl susitiko su šią idėją propaguojančiomis įmonėmis ir net miestais!
15min pašnekovas pasakojo, kad „Ding Dong“ kelionės metu jam labiausiai įsiminė Birštonas — miestas, tvarumo iniciatyvas pritaikantis kasdienybe. A.Valujavičius džiaugėsi, kad čia ypač skatinami darnūs keliavimo būdai ir švaraus miesto idėja.
Pasak jo, visada viskas prasideda nuo vieno žmogaus, todėl nenuvertinkite savęs: „Paanalizuokite savo įpročius, veiklas ir pagalvokite, kur galima pasitempti, labiau tausoti gamtą. Tai susiję su kasdieniais sprendimais, pradedant maisto gaminimu ir baigiant tuo, kokiu būdu keliaujate į darbą.“
„Ding Dong“: nuo aplinkos apsaugos iki lankytinų vietų pritaikymo neįgaliesiems
„Anksčiau į žmones, kurie parduotuvėje neima maišelių, o viskuo bando žongliruoti rankose, žiūrėdavau kaip į durnelius, o dabar atvirkščiai — su pagarba. Supratau, kiek daug plastiko naudojame savo kasdienybėje“, — pasakojo trečiasis „Ding Dong“ ambasadorius, komikas M.Bartuševičius.
Jis atviravo, kad „Ding Dong“ iniciatyva paliko puikų įspūdį, o tvaraus gyvenimo idėja — jam artima. Projekto „Powerty“ komandą, Marijampolės kultūros variklį „BWM“, Alytuje veikiančią „TikoTiks“ ir kaunietišką iniciatyvą „Pop Machina“ aplankęs vaikinas džiaugėsi, kad tarp tvaraus gyvenimo būdą skatinančių idėjų autorių — ne vienas brandaus amžiaus žmogus. Akivaizdu, kad aplinkos apsauga rūpi ne tik jaunuoliams.
Anksčiau į žmones, kurie parduotuvėje neima maišelių, o viskuo bando žongliruoti rankose, žiūrėdavau kaip į durnelius.
Prisimindamas kelionę į Žemaitijos nacionalinį parką, kuris, įgyvendinant „Unigreen“ projektą, buvo pritaikytas skirtingas negalias turintiems žmonėms, pašnekovas atskleidė, kad ši tema jam taip pat pasirodė itin svarbi. Jis žada ir pasibaigus projektui kalbėti apie tai, kad negalią turintiems žmonėms kai kurios viešosios erdvės yra neprieinamos.
Kampanija „Green Trip“ yra vykdoma pagal kūrybinę idėją: „Ding Dong“! Pasiruošę „Green Challenge“? Tai – Europos Komisijos regioninės politikos generalinio direktorato (regioninės politikos GD) inicijuota kampanija. Kampanija skatina jaunus europiečius (16–24 m.) rinktis darnų gyvenimo būdą ir supažindina su tvariais projektais. Nuomonės formuotojų veikla vyks nuo 2020 m. spalio iki lapkričio mėn., o kampanija – iki 2021 m. gegužės mėn.