Kaip idėja virsta masine psichoze? Dar vienas muzikos grotuvas – ipodu? Dar vienas telefonas – iphone'u? Kas lemia tai, jog vienos knygos yra pasmerktos kaupti dulkes dar jų rankraščiui nepasiekus potencialaus leidėjo, o kitoms tarsi lemta keliauti iš rankų į rankas?
Malcolmo Gladwello bestseleris „Virsmo taškas“ – knyga būtent apie tai. Jei jums pabodo garsiai apie save trimituojantys, bet nieko naujo jiems būdinga paviršutiniška kalba nepasakantys žinovai, tai ši knyga turėtų sukelti visiškai kitokias emocijas.
„Virsmo taškas“ puikiai įprasmina ir paties autoriaus gyvenimo kelią. Kas galėtų pagalvoti, jog matematikos profesoriaus sūnus negalės įstoti į magistrantūros studijas dėl prastų akademinių rezultatų? Vis dėlto, baigęs žurnalistikos studijas kanadietis buvo tiesiog pamišęs dėl įdomių tyrimų bei faktų, o būtent šie du dalykai ne tik išskyrė Malcolmą Gladwellą iš minios, tačiau ir padėjo argumentuotai pagrįsti bei susisteminti prieštaringus faktus.
Pačios virsmo taško teorijos esmė tokia, jog kiekviena idėja ar reiškinys pasiekia tokį etapą, kai jo vystymasis įgauna arba gerokai didesnį pagreitį, arba visiškai sustoja. Autorius nagrinėja, kokios smulkios detalės lemia didelių dalykų sėkmę ar krachą bei kaip atpažinti, kuriame virsmo etape esame. Knygoje akcentuojamas ir Pareto dėsnis, kuris sako, jog 80% rezultatų lemia 20% pastangų, 80% darbo atlieka 20% darbuotojų, 80% pelno atneša 20% klientų bei pateikia dar daug kitų galimų šios formulės pritaikymo pavyzdžių.
Daug dėmesio skiriama ir žmonėms. M. Gladwell išskiria tris asmenybių tipus, kurie padeda idėjai virsti virusine dėl savo išskirtinių savybių:
- Komunikabilūs (apdovanoti bendravimo dovana, pasitikintys savimi, lengvai randantys bendrą kalbą, todėl pažįsta daug žmonių, reikalus sprendžia pasinaudodami savo ryšiais);
- Žinovai (turintys daug informacijos, pasikaustę įvairiose srityse ir savo nuomonę nuolat paremia tvirtais argumentais);
- Pardavėjai (charizmatiški, gebantys įtikinti savo idėja, užvesti, motyvuoti).
Niujorko žurnalistas savo pirmojoje knygoje aptaria ir socialines problemas, nagrinėja kriminogeninės situacijos pasikeitimus, juos sukėlusias priežastis. Kaip sumažinti savižudybių skaičių? Kodėl atlikus tam tikrus veiksmus nusikalstamumo rodikliai staiga sumažėja? Kaip pateikti savo idėją ar produktą jo pirkėjui suprantamiausia kalba? Visi atsakymai į šiuos bei daugumą kitų klausimų šioje Malcolmo Gladwello knygoje.
„Virsmo taškas“ – gili, kupina pamąstymų, intriguojančių pavyzdžių knyga, kuri praplės suvokimo ribas, atvers naujus požiūrio horizontus, padės priartėti prie atsakymų į daugelį klausimų, kurie kyla norint įgyvendinti savo idėjas. Be to, šis kūrinys galėtų tapti nebyliu priekaištu keleto reklamos agentūrų vadovams, kurie Malcolmui Gladwellui jo karjeros pradžioje parodė duris. Tad be visų minėtų epitetų ši knyga – puikus įrodymas, ką gali žmogaus atkaklumas, užsispyrimas ir tikslo siekimas nepaisant pirmųjų kelyje pasitaikiusių kliūčių.
Įvertinimas: 8/10.
Kitą pirmadienį (13-01-28) pasikalbėsime apie stresą ir nerimą – temomis, kurios labai aktualios žiemą, kai aplink tamsu, o noras imtis aktyvios veiklos labai dažnai išgaruoja. Į savo rankas paimsime Dale Carnegie knygą „Kaip atsikratyti nerimo ir pradėti gyventi“. Paprasti dėsniai, kuriuos taikau jau pusę metų, atnešė labai gerų rezultatų. Kokių? Sužinosite po savaitės.