Visur viešai skelbiama, jog 2012 rugpjūčio 1-ąją sukaks 760 metų, kai buvo įkurtas Klaipėdos miestas.
Ir tikrai, pirmą kartą Klaipėda minima 1252 m. liepos 29 d. dokumente, kuriame didysis magistras Eberhardas fon Zeine sutaria su Kuršo vyskupu Heinrichu pastatyti pilį „castrum inter Mimelam et Dangam" - tarpe Nemuno ir Danės. Tų pačių metų rudenį kalavijuočiai prie Danės žiočių pastatė medinę pilį ir pavadino ją Memelburgu. Viena smulkmena, Eiliuotoje Livonijos kronikoje rašoma, jog sudeginus Klaipėdos gyvenvietę ir buvo pastatytas Memel „burgas“. Iki pat XIIIa. vidurio , t.y. iki Kalavijuočių (katalikiško) ordino skerdikiškų žygių, šiame krašte nebuvo nė vienos vokiečių gyvenvietės. Ir ne tik gyvenvietės ir šios tautybės žmonių, bet ir krikščionių. Eiliuotoje Livonijos kronikoje pateikiamas pirmasis civilizuotų krikščionių atvykimas į „pažadėtą žemę“ iš Vokietijos:
„Čia jie degino ir plėšė,
Į būrių būrius suskydę;
Džiaugdamiesi jie teriojo
Užkampius visus to krašto.“
Akivaizdu, jog pastačius Memelio (Klaipėdos) pilį 1253 02 08 „castrum inter Mimelam et Dangam“ prasidėjo sistemingas vietinių gyventojų naikinimas. Tiek kūniškas, tiek dvasinis.
Tai liudija Purmalių piliakalnis su gyvenviete gyvavęs nuo I tūkstantmečio iki XIII a., Žardės piliakalnis su gyvenviete, Kuncai, Bandužiai, Pilies kalnas, Gaidžių kalnas gyvavę nuo I tūkstantmečio pradžios iki XIII a., Laistų piliakalnis su gyvenviete nuo I tūkstantmečio m. e. iki XIII a. ... atvykus krikščionių skerdikams mūsų tūkstantmetės gyvenvietės buvo sunaikintos, kartu su jomis ir mūsų istorija.
Pabaigoje norėčiau paklausti skaitytojo, ar kuri nors sveiko proto moteris švenčia savo prievartavimo dieną kaip didžiausią šventę gyvenime? Vargiai tokią surasime. Tačiau mūsų valstybė ir piliečiai tai daro... paimkime, kad ir Memelburgo pilies pastatymo, o Klaipėdos sudeginimo dieną 1252 metais...skambiai pavadintą „Jūros Šventė“.
Tad susimąstyk ir atsakyk:
Kodėl ir kaip mes „pamiršome“ tikrąją mūsų miestų pradžią - piliakalnius?
Kodėl beveik visi Lietuvos didieji miestai švenčia šventes nuo tada kai krikščionių žudikai sudegindavo ir išžudydavo ištisus Lietuvos – Žemaitijos miestus, o jų žudynių vietose pastatydavo bogžyyčias?
Kodėl visi į tai ramiai žiūri, o kai kurie netgi tai šventėmis pavertė? Kaip antai garsusis triūbos pūtėjas patapęs meru su pasididžiavimu organizuoja Klaipėdos miesto įkūrimo 760 metų jubiliejų kaip didžiausią miesto šventę per kurią bus girdoma ir šokdinama liaudis.
Galimai atėjo laikas pasirinkti ar tu su žuvusiais už Tėvynės laisvę protėviais, ar tu su skerdikais ir jų primestomis mus žeminančiomis šventėmis?
Visus sąmoningus Žemaičius ir kitus asmenis kviečiame tokiomis dienomis atvykti į sunaikintą piliakalnį arba alkakalnį, pasirūpinti jo aplinka ir tylos minute atiduoti pagarbą mūsų Tautai ir jos didingai istorijai.
Su meile,
Šventaragis.