„Pietryčių Azijos valstybė Malaizija per šešerius metus pusę savo gyventojų išmokė Apribojimų teorijos pagrindų ir jos bendrasis vidaus produktas išaugo du kartus. Jie nesiskolino, neinvestavo į brangias technologijas – tiesiog mokė žmones. Ir tai ne pabaiga – ši šalis yra užsibrėžusi visus savo gyventojus supažindinti su šios metodikos principais, taigi galime tikėtis, kad jos ekonominė gerovė dar sparčiau augs“, – pasakojo prof. Rimvydas Jasinavičius, Vilniaus miesto ir apskrities verslininkų darbdavių konfederacijos (VVDK) prezidentas, tarptautinio „TOC for Education“ kongreso spaudos konferencijoje.
„TOC for Education“ kongresas vyksta rugsėjo 26–28 dienomis Vilniuje. Į jį kviečiami moksleiviai, jų tėvai, pedagogai ir visi švietimui ir jaunimo verslumo lavinimui neabejingi žmonės. Kongreso pranešėjai pasakos apie Apribojimų teorijos taikymo versle, švietimo sistemoje ir asmeniniame gyvenime galimybes. Į kongresą atvyksta TOC tarptautinės sertifikavimo organizacijos (TOCICO) prezidentas Christoph Lenhartz (Vokietija) bei viena geriausių TOC mąstymo procesų ekspertų pasaulyje Jelena Fedurko (Estija).
Izraelio fiziko dr. Eliyaho M. Goldratto sukurta Apribojimų teorija (angl. Theory of Constraints – TOC) – viena pažangiausių pasaulyje efektyvaus mąstymo ir produktyvios veiklos metodikų, pagal kurios principus dirba tokios įmonės kaip „Boeing“, „Coca cola“, „Motorolla“, „Ford“. Ši metodika daugybei įmonių padėjo išsigelbėti nuo bankroto ir išaugino jų pelną net kelias dešimtis kartų. Švietimo sistemai pritaikyta „TOC for Education“ metodika nuo 1995 m. naudojama daugiau nei 20-yje šalių. Svarbiausias jos tikslas – ugdyti jaunimo efektyvų mąstymą, veiklumą bei verslumą. Šiuos mokymus pasaulyje baigė per 8 mln. vaikų ir 200 tūkst. su jais dirbančių žmonių – daugiausiai mokytojų.
Prieš dvejus metus prie „TOC for Education“ judėjimo prisidėjo ir Lietuva – VVDK pradėjo įgyvendinti ES lėšomis finansuojamą projektą „TOC for Education“ metodikos taikymas bendrojo lavinimo mokyklos bendruomenėms per netradicines ugdymo formas“. VVDK įgyvendinto projekto metu parengta 70 „TOC for Education“ trenerių, kurie surengė mokymus daugiau nei 2200 mokinių, jų tėvų ir mokytojų, nevyriausybinių organizacijų atstovų iš visos Lietuvos.
„Kuo anksčiau jaunimą išmokysime taikyti TOC, tuo daugiau jie pasieks savo gyvenime, tuo daugiau naudos sukurs sau, savo šeimai, darbovietei ir valstybei, – įsitikinęs prof. Jasinavičius. – Kuo daugiau bus žmonių, taikančių šią metodiką, tuo didesnė nauda ir jiems patiems, ir visuomenei.“
Prof. R. Jasinavičius prisiminė prieš keletą metų paties TOC kūrėjo E. M. Goldratto paklausęs, kaip Lietuvai išbristi iš ekonominių sunkumų. „Tai be galo paprasta, – atsakęs jis. – Paimkite 500 didžiausių šalies įmonių – pagrindinių mokesčių mokėtojų – ir įdiekite jose TOC. Per porą metų jų pelnas ženkliai išaugs, jos sumokės daugiau mokesčių į biudžetą ir iš to laimės visi.“
Daugiau informacijos apie kongresą ir „TOC for Education“ projektą – projekto puslapyje.