Elektrinių automobilių gamintojai susimąstė apie baterijų perdirbimą

Pasaulyje augant elektrinių automobilių populiarumui, naujas iššūkis žmonijai – kur dėti panaudotas brangias, technologiškai naujas juos varančias baterijas?

Pasak publikacijos „New York Times“, šiuo metu diskutuojama ar jas geriau perdirbti, ar savotiškai pritaikyti naujiems tikslams (angl. „repurpose“).

Tuo metu firmos, užsiimančios įvairaus tipo metalo surinkimu ir perdirbimu, pradėjo kurti infrastruktūrą, orientuotą į panaudotų elektrinių automobilių baterijų surinkimą. Kompanijos „Frost & Sullivan“ teigimu, už dešimties metų vien Amerikoje kasmet bus surenkama 0,5 mln. panaudotų elektrinių automobilių akumuliatorių.

Šiuo metu jau yra ištobulintos įprastinių švino rūgštinių akumuliatorių perdirbimo technologijos. Dabar perdirbimo pramonė ruošiasi perdirbti naujas, didesnes ir sunkesnes ličio baterijas, kurių kiekviena sveria vidutiniškai po 250 kg.

Paradoksalu tai, kad „ankstyvųjų“ hibridinių automobilių akumuliatoriuose esantis nikelis ir kobaltas yra vertingesnis nei litis, o perdirbti litį kainuoja net penkis kartus brangiau. Negana to, net panaudotuose naujo tipo akumuliatoriuose lieka energijos, kuri gali nutrenkti žmogų ar sukelti gaisrą.

Į naujus iššūkius reaguoja aplinkosaugai neabejingi automobilių gamintojai. „Toyota“ paskelbė siunčianti „Prius“ baterijas perdirbti iš JAV ir Europos į Japoniją. „Honda Motor“ giriasi perdirbusi jau daugiau nei 500 savo eksperimentinių hibridinių modelių akumuliatorių.

Kiti gamintojai, tarp jų „General Motors“, „Nissan“ ir „BMW“ skelbiasi bendradarbiaujantys su mokslininkais, siekdami sukurti technologijas, kurios prikeltų panaudotus akumuliatorius „naujam gyvenimui“. Jų teigimu, nebetinkamos naudoti automobilių baterijos dar pajėgios dirbti  apie 70 proc. pradinio pajėgumo.

„Nissan“ kartu su Japonijos kompanija „Sumitomo“ ketina automobilių akumuliatorius naudoti nedidelėse saulės ar vėjo elektrinėse. „General Motors“ kartu su švedų koncernu „ABB“ ketina pritaikyti senas baterijas kaip atsarginius maitinimo šaltinius elektros tinklų gedimų atveju.

Specialistų teigimu, 10 metų automobiliuose „atitarnavęs“ akumuliatorius dar pajėgus 20 metų „darbuotis“ elektros tinkluose.

Šaltiniai: nytimes.com, admiral.com, fredecoblog.blogspot.com

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis