Viso antrame 2013-ųjų „Autoplius Fast Lap“ varžybų etape dalyvavo 42 lenktynininkai, tačiau bent kartą iš trasos pasitraukę buvo daugiau nei dešimt. Daugumai automobilių karštą dieną kaito stabdžiai, kelių varikliai neatlaikė apkrovų, o vairuotojai neišvengė klaidų.
Saulėtas šeštadienis prasidėjo treniruotėmis, kurių metu dalyviai susipažino su jiems dar nauja trasa. Jau jų metu trasoje buvo įvykių – apie juos plačiau skaitykite čia.
Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./„Autoplius Fast Lap“ varžybos Parnu trasoje Estijoje |
Greitasis ratas („Time attack“)
Kiekvienas dalyvis turėjo po 50 minučių laiko parodyti kuo geresniam vieno rato įveikimo laikui. Parnu trasa praktiškai visiems vairuotojams buvo nepažįstama – keliolika sportininkų prisipažino važiavę ankstesne jos konfigūracija, tačiau naujosios nebandė niekas. Tad lemiamas veiksnys čia – sugebėjimas greitai prisitaikyti prie naujos trasos.
Su šia užduotimi susitvarkė dauguma – rato įveikimo laikus vairuotojai gerino ne sekundės dalimis, o pilnomis sekundėmis. Tačiau tokia situacija – gera proga pasirodyti „Namuno žiede“ lėtesniems lenktynininkams. Geru to pavyzdžiu galima laikyti Tadą Lučkaitį su „Nissan 240SX“ – mažai kas prieš varžybas būtų pasakęs, kad šis gali užimti penktą vietą. Greičiausiame savo rate jis užtruko 1 min. 27,134 sek.
Pauliaus Sviklo/GAZAS.LT nuotr./„Autoplius Fast Lap“ varžybos Parnu trasoje Estijoje |
„Race“
Šiose lenktynėse, kur vairuotojai kovoja dėl pozicijų, abu kartus nepralenkiamas buvo G.Vaitulionis. Panevėžietis, nepravažiavus nei pusės pirmųjų „Race“ lenktynių, išsiveržė į pirmą poziciją ir jos neužleido iki pat jų pabaigos. Čia ilgą laiką vyko atkakli kova dėl trečios pozicijos – ketvirtas važiavęs Tomas Sveikauskas su „Toyota Supra“ Andrių Firantą sugebėjo aplenkti tik šiam išlėkus iš trasos. Šis nutikimas A.Firanto „Honda S2000“ kainavo daug – lūžo pakabos detalė, dėl ko kaunietis baigė savo pasirodymą Estijoje. Antras liko Vytas Bilinskas su „Mitsubishi Lancer Evo VIII“.
Antrose „Race“ varžybose, kuriose vairuotojai startuoja priešinga tvarka pirmųjų finišui (t.y. pirmas finišavęs startuoja paskutinis, antras – priešpaskutinis ir t.t.), intrigos buvo ne ką mažiau. Nors G.Vaitulionis po pirmųjų posūkių išsiveržė į pirmą vietą ir atitolo nuo persekiotojų, dėl antros vietos vykusi kova buvo verta Oskaro. V.Bilinskas su T.Sveikausku pozicijomis keitėsi ne vieną kartą – kone kiekviename rate starto-finišo tiesiąją matę žiūrovai antroje vietoje išvysdavo kitą bolidą. Paskutiniuose ratuose fortūna buvo palankesnė V.Bilinskui, kuris finišavo keliomis dešimtosiomis sekundės dalimis anksčiau žalio „Toyota Supra“.
„Zoombook“ nuotr./„Autoplius Fast Lap“ varžybos Parnu trasoje |
„Super Lap“
Turbūt įdomiausioje dalyviams rungtyje „Super Lap“ lenktynininkai turi tik vieną šansą parodyti gerą rato įveikimo laiką. Šaltus nervus čia parodė etatinis „Autoplius Fast Lap“ nugalėtojas Jonas Poškus – vienintelio bandymo metu jo rato įveikimo laikas buvo vos prastesnis nei parodytas per 50 minučių treniruočių. J.Poškus turėjo problemų ir su automobiliu – trūko viena jo „Mitsubishi Lancer Evo IX“ aušinimo sistemos tarpinė, dėl ko aušinimo skysčio sąnaudos tapo ne ką mažesnės nei degalų.
Antras liko latvis Mareksas Matvejevsas, trečias – V.Bilinskas. Pastarasis vėl parodė, kad sugeba susikaupti pačiu reikalingiausiu momentu – geriausias jo rato įveikimo laikas iki „Super Lap“ buvo 1 min. 25,267 sek., o parodytas paskutinės rungties metu – 1 min. 24,986 sek.
Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./„Autoplius Fast Lap“ apdovanojimai |
„Time attack“ rezultatai:
„Street 2500“ klasės prizininkai:
Poz. | Nr. | Dalyvis | Automobilis | Geriausias Laikas |
1 | #50 | Edgars Eriņš | Lotus Elise 1997 | 01:34.154 |
2 | #43 | Modestas Šuolys | Renault Clio Sport 2003 | 01:34.347 |
3 | #17 | Mindaugas Baranauskas | BMW 325 1989 | 01:34.432 |
„Street 2500+“ klasės prizininkai:
Poz. | Nr. | Dalyvis | Automobilis | Geriausias Laikas |
1 | #49 | Marius Stefanov | Subaru Impreza P1 1999 | 01:25.790 |
2 | #41 | Nerijus Urbonavičius | Mitsubishi EVO V 1998 | 01:29.513 |
3 | #6 | Benas Černiauskas | Honda Civic VTi-T 1997 | 01:30.710 |
„Pro 1600“ klasės prizininkai
Poz. | Nr. | Dalyvis | Automobilis | Geriausias Laikas |
1 | #15 | Dominykas Tumpa | VW Golf 1979 | 01:34.342 |
2 | #16 | Tomas Jatkevičius | VW Golf 1979 | 01:35.779 |
„Pro 2500“ klasės prizininkai:
Poz. | Nr. | Dalyvis | Automobilis | Geriausias Laikas |
1 | #2 | Mareks Matvejevs | Lotus Exige 1999 | 01:24.976 |
2 | #9 | Dainius Jarušaitis | Honda Civic 1992 | 01:32.041 |
3 | #40 | Konstantin Vedennikov | BMW 325 1993 | 01:32.097 |
„Pro 2500+“ klasės prizininkai:
Poz. | Nr. | Dalyvis | Automobilis | Geriausias Laikas |
1 | #1 | Jonas Poškus | Mitsubishi Lancer EVO VIII 2003 | 01:23.704 |
2 | #3 | Vytas Bilinskas | Mitsubishi Lancer EVO VIII 2003 | 01:25.267 |
3 | #4 | Tadas Lučkaitis | Nissan 240SX 1995 | 01:27.134 |
Bendros įskaitos „Top 10“:
1 | #1 | Jonas Poškus Mitsubishi Lancer EVO VIII 2003 |
PRO2500+ (1) | 01:23.704 | 00:00.000 |
2 | #2 | Mareks Matvejevs Lotus Exige 1999 |
PRO2500 (1) | 01:24.976 | 00:01.272 |
3 | #3 | Vytas Bilinskas Mitsubishi Lancer EVO VIII 2003 |
PRO2500+ (2) | 01:25.267 | 00:01.563 |
4 | #49 | Marius Stefanov Subaru Impreza P1 1999 |
STR2500+ (1) | 01:25.790 | 00:02.086 |
5 | #4 | Tadas Lučkaitis Nissan 240SX 1995 |
PRO2500+ (3) | 01:27.134 | 00:03.430 |
6 | #13 | Gediminas Bilinskas BMW E30 1988 |
PRO2500+ (4) | 01:27.150 | 00:03.446 |
7 | #26 | Tomas Sveikauskas Toyota Supra 1994 |
PRO2500+ (5) | 01:28.734 | 00:05.030 |
8 | #5 | Gytis Vaitulionis Subaru Impreza 1999 |
PRO2500+ (6) | 01:28.911 | 00:05.207 |
9 | #41 | Nerijus Urbonavičius Mitsubishi EVO V 1998 |
STR2500+ (2) | 01:29.513 | 00:05.809 |
10 | #6 | Benas Černiauskas Honda Civic VTi-T 1997 |
STR2500+ (3) | 01:30.710 | 00:07.006 |