Nedrausmingi pėstieji sukelia eismo įvykius, kuriuose patys ir nukenčia

Kaip buvo galima įsitikinti žvelgiant į „Ar matei „Zebrą“ mieste?“ konkurso metu skaitytojų siųstas nuotraukas ir vaizdo siužetus, nedrausmingų pėsčiųjų elgesio atvejai patys įvairiausi – pradedant dėmesio į aplinką nekreipiančiais, tarp automobilių važiuojamojoje dalyje nardančiais jaunuoliais ir baigiant intensyvaus eismo gatvę neleistinoje vietoje kertančia ir eismo srautą reguliuoti mėginančia senute.
Vyriškis gatvę kerta neleistinoje vietoje
Vyriškis gatvę kerta neleistinoje vietoje / 15min.lt skaitytojo Audriaus nuotr.

Lietuvos kelių policijos tarnybos administracinės veiklos skyriaus viršininko Dainiaus Šalomsko teigimu, nedrausmingi pėstieji sukelia eismo įvykius ir dažniausiai patys juose nukenčia: žūsta ar būna sužeidžiami. Remiantis įskaitinių eismo įvykių statistikos leidinyje pateikiamais duomenimis, nuo 2008 m. iki 2011 m. žuvusių pėsčiųjų skaičius lyginant su kitomis eismo dalyvių grupėmis išliko didžiausias.

Policijos atstovai pažymi, kad dažniausiai fiksuojami pėsčiųjų pažeidimai yra  važiuojamosios kelio dalies perėjimas ten, kur draudžiama, netikėtas (dažnai neprognozuojamas) įėjimas ar net įbėgimas į važiuojamąją dalį prieš artėjančią transporto priemonę, nerūpestingumas žengiant į pėsčiųjų perėją, atšvaitų ar kitų šviesą atspindinčių elementų nenaudojimas tamsiuoju paros metu neapšviestuose keliuose.

„Pastarasis pažeidimas ypač aktualus rudenį–ankstyvą pavasarį, kai ilgas tamsusis paros metas. Dėl to, bet kuris daromas pažeidimas gali būti pavojingas“, – akcentavo D.Šalomskas. Ant jo, per metus daugiau nei pusė pėsčiųjų žūsta būtent tamsiuoju paros metu. 

Natūralu, kad baudžiami pėstieji reaguoja neigiamai, tačiau kaip pastebėjo Lietuvos kelių policijos tarnybos atstovas, nuobaudos tikslas ir yra ne tik nubausti asmenį, bet ir jį auklėti, kad laikytųsi įstatymų, gerbtų bendro gyvenimo taisykles, nedarytų naujų teisės pažeidimų.

Anot D.Šalomsko, efektyviausiai pagerinti saugumą leistų visų eismo dalyvių įskaitant ir pačius pėsčiuosius sąmoningumas. Be to, būtina gerinti kelių infrastruktūrą: atskirti transporto ir pėsčiųjų eismą, įrengiant pėstiesiems atskirus takus, svarbu – kelio apšvietimas. Taip pat svarbus eismo dalyvių švietimas, vykdoma kontrolė, atsakomybės neišvengiamumas už padarytą pažeidimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų