Kaip sakė susisiekimo ministras Marius Skuodis, jau dabar saugiai šiuo keliu, atitinkančiu tarptautinius techninius ir saugos standartus, bus galima važiuoti iki Lenkijos.
„Saugumas yra svarbiausia, šioje vietoje per parą pravažiuoja apie 40 tūkst. transporto priemonių, įsivaizduokite – anksčiau dalis jų turėjo apsisukti magistralėje, tai mes turėjome tikimybę, kad 40 tūkst. transporto priemonių kažkas galėjo atsitikti. Dabar magistralė yra sutvarkyta ir saugi, atitinkanti aukščiausius europinius reikalavimus. Tai pavyzdinis projektas“, – viaduko atidarymo renginyje antradienį žurnalistams sakė M.Skuodis.
Anot ministro, eismo permainas pajus visi vairuotojai, nes nebeliko buvusio posūkio.
„Bet kas, kas važiuoja ties šia vieta, dabar tikrai pajus. Visi, kas yra važiavę čia anksčiau, žino, ką reiškia tas posūkis, ypač Kauno ir Kauno rajono gyventojams, kurie čia dirba, gyvena, keliauja“, – kalbėjo M.Skuodis.
Jo teigimu, magistralėje Vilnius–Kaunas reikia sutvarkyti dar bent tris tiltus, įskaitant jau modernizuojamą Kleboniškio tiltą Kaune. Jį pastačius bus statomas tiltas tiek Kruna.
Rekonstruotas magistralinio kelio ruožas patenka į transeuropinio tinklo „Via Baltica“ plėtros projektą.
Pasak LAKD vadovo Remigijaus Lipkevičius, atlikus kelio ruožo rekonstrukciją, eliminuota priešpriešinių susidūrimų tikimybė, pastatyti pėsčiųjų ir automobilių viadukai, nutiesti jungiamieji keliai ir įrengtos kitos inžinerinės priemonės, užtikrinančios eismo saugą ir tinkamą eismo organizavimą.
„Turime sutvarkyti „Via Baltica“ ruožą taip, kad jis atitiktų keliamus standartus saugumo ir patogumo keliauti. Šioje vietoje norint apsisukti reikėdavo kirsti tris eismo juostas“, – sakė R. Lipkevičius.
Gyventojų patogumui eismas naujai įrengta infrastruktūra paleistas jau šiandien, tačiau atskiruose ruožuose tam tikri eismo ribojimai vis dar išliks, kadangi bus vykdomi baigiamieji darbai.
Visi minėti sprendimai turėtų užtikrinti eismo saugą ir panaikinti iki šiol vykdavusių eismo įvykių priežastis. Šiame ruože dėl buvusio pavojingo apsisukimo per pastarąjį dešimtmetį įvyko per 80 techninių eismo įvykių ir 9 įskaitiniai, kurių metu 2 žmonės žuvo ir 11 buvo sužeista.
Tai vienas intensyviausių ruožų valstybinės reikšmės kelių tinkle. Jame vidutinis metinis paros eismo intensyvumas siekia iki 40 tūkst. automobilių per parą.
Darbai vykdyti pagal 2020 metų rudenį Lietuvos automobilių kelių direkcijos pasirašytą sutartį dėl valstybinės reikšmės magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožo nuo 102,90 iki 107,00 km rekonstravimo.
Sutarties vertė – 17,5 mln. eurų su PVM.
Rekonstrukcijos darbus atliko Lietuvos bendrovė „Autokausta“ kartu su Lenkijos „INTOP Warszawa“.
Projektas finansuojamas Kelių priežiūros ir plėtros programos bei Sanglaudos fondo lėšomis.